Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

For sent med bedækning?
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 23:23

Hej...

Jeg fik lige min anden og sidste hoppe skannet i dag, og der var intet føl i hende, hun skulle være på 24 dagen, men nej... snøft...

Dyrlægen kunne se at den nok havde været i fol, men ikke havde sat sig helt fast, og at hun nu var på ved i brunst igen. (indenfor 3-5 dage, ville han mene)

Snakkede så med hingsteholder som sagde at jeg nemt kunne komme med hende og hendes 2 mdr. gammel føl igen, men at det var ved at være lidt sent. Grunden var at en hoppes brunst ikke er så god som den er i foråret. Så tænkte jeg bare om det er det?

Hun fik i 1997 og 1998 føl begge født sidst i juni, så der måtte hun jo være bedækket sidst i juli som vi jo også snart er.

Er der andre der stadig bedækker deres hopper nu?

Da kun en af vores 2 andre hopper er blevet ifolet ville det jo være godt at der kom 2 føl næste sommer også, da jeg synes de har utrolig meget glæde af hinanden.

Håber nogle kan hjælpe mig med min spørgsmål.

Mvh Karina som er lidt fortvivlet.

PS. hun går med hendes 4. føl ved siden og det er første gang hun har gået om.

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 23:31

Det føl jeg har fået i år er lavet d. 4. august 2006 og Luna blev født d. 26. juni 2007.

Uzzi er lavet sidst i juli og blev født d. 9/6-07 ca. 12-14 dag før tid.

I år er hun ins. d. 3/7-07 og er hun ikke i fol, vil jeg prøve op til 2 gange mere til sidst i august, alt efter hvor længe jeg kan få sæd.

Jeg syntes det er rart at der ikke kommer føl for tidligt, da vejret er ret ustabilt og at man tit at ferie når de kommer lidt senere. Det eneste der er lidt træls er at de ikke er så store til føl bedømmelserne.

Så prøv du blot et par gange mere med at få hende i fol.

Mvh

Rikke.

Stübben Maestoso DeLuxe

Bom 29 sæde 17"

Dejlig sadel med dybt sæde og stor knæstøtte.

Giver en god opstilling og perfekt brug af sæde

brugt ca. 6 mdr.

pris kr. 9000,- (ny pris kr. 12.500,-)

0
0
Svar på denne tråd

ikke for sent
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 23:36
Jag har min nyköbte hoppe på station nu inseminert 1:e gang med Hoftanz igår og igen i morgon,krysser fingrerne for at det går godt anners pröver jag en gang til sen tycker jag det blir for sent + at der ikke sendes säd på Hoftanz efter 1/8 ca

mvh sassa
0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 23:40
min hoppe er oppe over nu. hun kom i fol sidst i august.
Hvis du planlægger følskue osv. er det ret sent men skal det bare være et hyggeføl, forstå mig ret, ser jeg ikke noget problem, selvom det er lidt mere besværligt til vinter hvor føllet endnu ikke er vænnet fra.

-Jane

Regulator Complete sælges ved Aalborg

www.hms4life.dk
trailerlæsning og problemløsning i nordjylland
0
0
Svar på denne tråd

jeg er også med endnu
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 00:01

- ja min gamle 20-års fuldblod som jeg har lånt maven på ville ikke være med på legen i 1.omgang så i morgen kører hun hen til min hingst Samondo og så får hun lige et sidste forsøg. Hun viser en super brunst så jeg X´er fingre for det lykkedes...

Så prøv du bare igen..

Og ja det eneste er mht kåring at føllet er lidt lille i forhold til tidligere fødte. I mit tilfælde bliver det ikke et problem da hoppen ikke er så god i transport og derfor ikke kan komme med til følskue...

Føllet bliver så stillet til skue som 2-års først, så det er bare at håbe den bliver pæn nok til den tid.. hvis altså der kommer et føl i det hele taget hehe

Årets Pinto og Årets Hingst 2004
Materialprøvevinder og Bedste Hingst 2005
www.samondo.dk eller www.123hjemmeside.dk/samondo
Samondo er tilbage i DK 2007
0
0
Svar på denne tråd

Ikke her
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 06:25
Jeg har da også fået føl her sidste i juni, på en hoppe som blev drægtig 2. august. I år har vi forsøgt i følbrunsten, og hvis ikke hun er drægtig nu, så venter vi til foråret. Jeg synes det er alt for bøvlet. Fx. har vi måttet tage hoppen på stald hvor den jo burde gå ude og nyde sommergræsset. Derudover får vi et stort føl med på stald til vinter, hvor jeg helst vil fravænne inden efterårsferien.
0
0
Svar på denne tråd

Vi er heller ikke færdige..
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 06:47

Vi får en hoppe til bedækning på søndag, og vi mangler selv at ifole 2 af vore egne - en der først har folet 27. juni, og en som vi først nu har fået konstateret ren i svaber - vi har brugt hele sommeren på at få ren.

Men som vejret arter sig herhjemme nu gør det mig ikke noget med de lidt sene føl - i år har det regnet konstant siden juni måned... Og efteråret har i de senere år været mildt og langt.

Men ja der er som de andre skriver da også et par ulemper med sen fravænning efter de er kommet på stald - men pyt..

Hvis jeg selv kunne bestemme datoen hver gang - kom de nok alle i maj måned - men det er ikke altid moder natur vil det samme som os andre

Det aller aller værste ved sene føl - er den enorme ventetid når folk allerede fra januar/februar måned begynder at vise små ny føl på nettet - så synes man der er enormt længe til man selv skal ha'

STALD LAUGE...
- avl af sorte fuldblodsarabere og pintoarabere

Bedækning tilbydes ved den sorte hingst Falkhan Expresso OX+3363

**2 lækre brune hingsteføl sælges**

0
0
Svar på denne tråd

vi har 2 af
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 08:47

vores egne der skal bedækkes her inden udgangen af juli.Vi kunne godt ha holdt Fiona til i følbrunsten, men det er går imod mine holdninger, selvom det havde været op til overvejelse, men nej hun skulle ha lov at gå den brunst over selvom det er en sats, for hun er meget uregelmæssig i forvejen.

set i forhold til skuer er det måske sent, men omvendt så syntes jeg at maj og juni er gode måneder, vejr mæssigt er de som regel mere stabile ( med undtagelse af i år )

februar og marts vil jeg ikke havde føl i , jeg syntes at føllene skal have lov at være ude så meget som det overhovedet er muligt såfremt at de er sunde og raske.

MVH.Berit

De Dagda står til rådighed for bedækning se mere på

WWW.jlt-tinkere.dk

0
0
Svar på denne tråd

Igen...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 11:04
Jeg ville prøve igen, når i nu er igang. Men ville ikke starte nu. Evt kan i jo springe næste år over, hvis det lykkes at få et sent føl. Min etårs blev født 17/6 (hoppen gik knap 11½ måned). Og ja det var træls at få hestene så sent på døgnfold, men tilgengæld kunne følle så være meget ude helt fra starten.
0
0
Svar på denne tråd

Sen bedækning
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 11:26
Min hoppe er kommet afsted igen efter en træls omgang sidste gang hvor hun ikke blev ordentlig i brunst, så vi håber denne gang og vi bliver ved så længe der er håb for et føl i forårs / sommerperioden ( sådan vil vi helst have det ).

Hestene fra Bakkelund !
0
0
Svar på denne tråd

Min hoppe
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 11:31
Min er afsted for 5. og sidste gang i denne omgang.

Malene

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak for jeres svar...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 13:39

Hej...

Kan se i meget enige i jeres besvarelser.

Vi har bestemt os for at kører hende afsted i morgen fredag, og så må vi se. Håber dyrlægen har ret mht til hvornår hun skulle komme i brunst, for den hingst hun er/skal bedækkes med tager til sverrige i næste uge engang.

Men han har så en der er lige så interessant, så går vel mok.

I år skal vi ingenting give, men næste år er det halv pris, og selv om det ikke er nogen betydning, kan vi jo lige så godt kører de ture ned med hende nu her.

Har ingen problem med at føllet ikke kan fravænnes før efter de er kommet ind, da hun er en hoppe på 144 i stg og går i en boks der måler 3x6 meter. Mht til følskue er det ikke noget vi går op i, men derimod plageskue som er omkring febuar/marts. Så det går nok.

Mange tak for jeres svar, har været godt at hører at vi så ikke er de sidste endnu.

Men det bliver den sidste gang for hende i år.

Mvh Karina :)

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 13:53

Jeh regner med at bedække vores hopper her i starten af aug. Det passer bedst sammen med min ferie som er fastlagt fra arb side.

Mvh Kit

Vallak efter Olympic ferro udlånes
0
0
Svar på denne tråd

Så er hun...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 12:40

Så er min hoppe kommet til hingst igen, så håber jeg bare på at det lykkes denne gang, ifølge dyrlægen skulle hun komme i brunst i løbet af kort tid jo, så venter bare her ved tlf.

Tak for jeres svar...

Mvh Os

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider