|
|
| Rush hour føl. Pris? |
|
|
En bekendt har et føl til salg efter Rush hour MF: solos landtinus. Føllet er relativ smart, velgående og højstillet. Dog har det nogle skønhedsmæssige fejl, som ikke har noget at sige ved fremtidig ridning. Føllet er helt og holdent råt. Hvad kan man tage for sådan et føl? Sådan ca? Jeg har ikke selv set det, kun fået fortalt disse oplysninger. Sælger ved dog ikke helt hvad denne skal tage for føllet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svært at svare på! |
|
|
Hej Trine! Det er ikke mange oplysninger om afstamningen du giver og når man heller ikke har set føllet, er det meget-meget svært at svare på. Jeg vil hellere svare sådan generelt på dit spørgsmål om føl-priser. Der har været et foredrag på Vilhelmsborg med Frode(kan ikke huske efternavnet), han er en af dem som vurderer føl til eliteauktionen. Efter hans udsagn, så sætter føl ejerne deres priser urealistisk højt mange gange. Han mener, at vi skal være meget glade, hvis vi kan få 25000 kr for et godt føl. Håber det kunne hjælpe hilsen Belinda
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| OK ... |
|
|
Lauanni - nogen lunde det samme har jeg hørt fra en erfaren avler, som tilmed siger , at enhver avler ved hvad deres føl skal koste !! Jeg avler ikke DV´ere - men har købt et fløjføl for 2 år siden til kr. 40.000,- efter en RDH hoppe .Ham er jeg tilfreds med...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjah... |
| Forfatter:  |
10vildeheste |
| Dato:  |
18-07-2007 15:13 |
|
Det koster jo dyrt at lave føl, så de burde koste 25.000 og opefter - men fakta er, at når efteråret nærmer sig, kan man få et Dv-føl fra 15.000 kroner og op - hvad det føl du omtaler skal koste er umuligt at sige uden billeder og flere oplysninger
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forsvar |
|
|
At Frode Jensen siger sådan, ser jeg måske mest som et forsvar for at føllene ikke er dyrere på Eliteauktionen. For jeg synes nu godt at man kan få mere end 25.000 for et fravænningsføl af fornuftig kvalitet. Men afstamning, køn og gangarter har da en del at sige. Og så skal vi da som avlere være realistiske når vi prissætter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 40.000 |
| Forfatter:  |
mille petersen ♥royal♥ |
| Dato:  |
18-07-2007 17:14 |
|
Har lige hørt at der er blevet handlet et føl efter Rush hour/ Granduer til 40.000 kr 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kommer... |
|
|
Det kommer jo ikke kun an på føllets afstamning, men både gang, eksteriør og ikke mindst hoppestamme. Jeg venter selv føl efter Rush Hour på en RDH-hoppe der som 4-års blev udtaget til eliteskue. Hendes mormor er også elitehoppe og oldemorsmor til Skovens Rafael samt mor og mormor til et hav af gode hopper og hingste. Min hoppe er fra Richard Nielsens hoppestamme, som en del avlere kender til. Derfor er føllets papirer "i orden", men hvis føllet ikke står ordentligt på benene eller bevæger sig som en gammel buk så kommer den jo ikke op i pris. Jeg har selvfølgelig "bestilt" en ædel, velstillet gummibold, mørkebrun med hvid blis og 4 sokker og et skønt temperament Og sådan en er dyr 
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk Opstaldning søges til hingsten Hannibal, 86 cm. Skriv en PM hvis du kender et godt sted. Hele jylland har interesse, Ønske: fuld pasning, evt. løsdrift
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu er der ikke lang tid |
|
|
til jeg ser omtalte føl...indenfor et par timer faktisk. Den lille pruhest er blevet kigget igennem af en dyrlæge igår, og dyrlægen nævnte at den stor rigtig godt på sine ben og var flot bygget. Hoppe stammen ved jeg faktisk ingenting om, men vil da lige undersøge det. Vender tilbage, når jeg evt har et billed eller en nærmere beskrivelse af den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja vi vil... |
|
|
Ja vi vil jo meget gerne se billeder! Jeg har endnu ikke set afkom efter Rush Hour, og er jo ved at være ret nysgerrig når der jo ventes Rush Hour-baby til foråret herhjemme  Så vis endelig mange billeder!
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk Opstaldning søges til hingsten Hannibal, 86 cm. Skriv en PM hvis du kender et godt sted. Hele jylland har interesse, Ønske: fuld pasning, evt. løsdrift
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| desværre blev det |
|
|
ikke til billeder i denne omgang. Billeder fremskaffes i løbet af næste uge. Det blev kun til et meget lille kig idag. Men jeg må sige jeg er meget positiv overrasket over den lille dame. Super ædel i udtryk, ekstrem lækker trav, skridten var rigtig god, fik desværre ikke mulighed for at se galoppen. Halsen sad som den skulle, ben osv stod også som de skulle. Vi har luret os ind på en pris nu, men derfor skal jeg da nok ligge et billed ind, så snart jeg har mulighed for at tage et.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hmmm |
|
|
Hej Tine, Billeder der jo var ventet med længsel Ærgeligt videoen ikke er i bedre kvalitet... Umiddelbart må jeg indrømme at den ikke helt er som ventet. Jeg havde nok ventet et mere ædelt hoved og en bedre bagdel. På billedet ser det ud til at skulderen er fremskudt, men det kan også bar være den måde den står på. Hvor god er moderen? Og hvad er hendes stærke/svage sider? Er føllet godt gående? Den er i hvert fald langbenet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hovedet |
|
|
er ret ædelt. Mere end jeg havde regnet med. Det må være vinklen det er taget fra. Skulderen har jeg også selv stået og kigget på, men jeg er SÅ dårlig til at se på skuldre, så kan ikke sige særlig meget der. Moderen er udover kæmpe stor (178), godt sat sammen. Umiddelbart sidder skulder, hals som de skal. Benene er ekstrem gode, med dejlig store hove. Jeg har endnu ikke set hoppen i galop, men i skridt og trav er den ihvertfald god og elastisk. Temp mæssigt er den rigtig god. Opmærksom men fornuftig. Følle ville jeg mene, er godt gående i skridt og trav (har endnu ikke set galop). Jeg er SÅ dårlig til at kigge føl, så jeg tager mine forbehold for det skrevne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror nu ikke at |
|
|
Frode har sagt det for at forsvarer priserne ved Eliteauktionerne, men fordi at en pris på 25.000 kr for mange af de føl der bliver sat til salg, er en god pris. Jeg synes lidt det er skræmmende nogen gange når man sider og ser på de føl der er til salg, hvor meget nogen af dem skal koste i følge avleren. Jeg har da sidet og set på nogen føl, og jeg synes tit det er hingsteføllene er der er lidt urealistisk, som er af en ok, almindelig god afstamning, hvor der ikke ligger nogen præstationer bagud i stammen, og så skal den koste 40-45.000 kr. Det er den pris jeg ville gi for den, når den er tre år gammel. Så ka man slå videre på det næste føl, igen en god afstamning, her et hoppeføl, og hvor der er præstationer bag stammen, og fra et sted hvor man ved der er kommet flere gode heste, den koster sørme 45-50.000 kr. Jeg er da slet ikke i tvivl om hvilken jeg helst ville købe. Men som Reni også siger så har afstamning, gang, eksteriør og ikke mindst hoppestammen meget at sige. Så er et super charmerende føl, med lidt udstråling og farvelade de rigtig steder, også lidt betydning. Det er svært at sætte pris på sine føl, specielt de første gange, jeg synes stadig det er lidt svært. Jeg ville nok få en erfaren avler ud og kigge på det, hvis jeg var meget i tvivl, og hører deres ærlige og uforbeholdne mening, eller også ka man jo sætte den til den pris man selv synes er realistisk, og se om den bliver solgt. SKAL man så af med den, må man sætte den lidt ned af efterhånden, eller gemme den. Så er der jo også muligheden for at melde den til nogen af de mange auktioner rundt om i landet. Noget helt andet vedr. priser, som jeg har snakket lidt med nogen venner om, så synes jeg gennerelt at mange af de føl der er til salg på Sjælland, ligger lidt højere end i Jylland, det er en sjov ting der undre mig lidt ?? Annette
Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !! Forhandling af Marstall foder !! Er din hoppe dækket med foder op til kåring ?? Se mere på sitecenter.dk/stutteri-taldorf Inseminering tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine... |
|
|
Hvis moderen er 1,78, så må føllet da være kæmpestort! Har du målt føllet? Føl der vokser rigtig stærkt ser ofte helt forfærdelige ud, de hænger slet ikke sammen og man spekulerer på om det nu også er det rigtige man har gjort  Men så ligepludselig en dag så hænger dyret sammen igen og kan bruge sin gode gang, og så er man jo slet ikke i tvivl. Det bliver spændende at følge udviklingen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har ikke målt |
|
|
føllet endnu. Men vi har også stået og gættet løs, for det er RET stort. Jeg vil skyde på, at det nok er omkring 120 stykker, måske lidt mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min følle |
|
|
Jeg har et dejlig Rush Hour hoppeføl, som kommer tilsalg nu. Prisen bliver nok omkring de 25.000. Der kommer billeder af hende senere, for jeg skal lige have min mor til at maile dem til mig, mit kamera blev selvfølgelig glemt i farten igår da vi skulle afsted til følskue.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er mit føl, |
|
|
som Tine omtaler. Det er til salg på blue hors hjemme side nu... Det har ingen skønhedsmæssige fejl som Tine omtaler øverst. Det måler allerede 130cm, så det bliver til en stor dame! Hun er 4mdr gammel nu, og meget elastisk og taktfast gående (af et føl at være). Hoppen kommer til eksteriør-kåring til oktober. VH Signe (Tine,s veninde )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og selvfølgelig |
|
|
holder blue hors sommerferie lukket på deres salgsliste pt, så den er nok først på om et par uger...til 25.000kr. VH Signe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Følpriser |
|
|
Annettet: Kunne ikke være mere enig 
Mvh Katharina Si vis pacem, para bellum quidquid latine dictum sit altum viditur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|