Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Angloaraber
Forfatter: 
Dato:  03-02-2003 13:53

Hej

Er der virkelig ik nogen her på hn der har angloaraber ?? vil meget gerne høre fra jer og/eller se foto.

Har selv en han hedder Tornegårdens nuage aa-007
han er efter Primus aa-1002.
håber at høre fra nogen.

mona
0
0
Svar på denne tråd

Re: [GEN] Angloaraber
Forfatter: 
Dato:  03-02-2003 22:44
Hejsa......

Jeg har ikke en ren Anglo-araber, men en Fuldblod/Anglo-araber blanding.
Hans navn er El Grey og han er en 8 år gammel brun vallak.
Vi købte ham i Polen her sidste år fra et statsstutteri, der var han stadigvæk hingst.
Jeg bruger ham til military på ;-D

Med venlig hilsen
Natasja
;-D *** "Military Ridningens Formel 1" *** ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Re: [GEN] Angloaraber
Forfatter: 
Dato:  05-02-2003 09:15
Jeg har en blandet hoppe efter Calypso Ask (anglo-araber/selle francais) med Aspirant til morfar.
Du kan se billeder af hende på min præsentation (der er kun to, men flere vil snart komme til).

Anna
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har hatt angloaraber
Forfatter: 
Dato:  08-02-2003 03:23
Jeg fikk en dejlig angloaraber til min 15 årsdag i 1977. Jeg havde den i 12 år til den døde i 1989. Foruden at være billedskøn var han en usedvanlig dejlig og lojal hest. Som gikk gjennom "ild og vann" for mig.

Den kom fra et polsk statsstutteri mener det hed Wallevice eller noget liknende. Han var 167 i stg og eksteriørmessig helt i topp. Den var også en meget god og stabil dressurhest. Nærvefast men kunne være noget sur på boks. Spesielt overfor fremmede.

Stamtavlen hans var lang en hel bog og han kunne føres helt tilbage til en av muhammeds (5) hopper.

Han var en ren angloaraber. Med det mener jeg at forfedrene hans var angloaraber i mange ledd bagover.

Personlig synes jeg disse rene angloarabere er de fineste og beste da disse er drevet fram gjennom mange års seriøs avlsarbeid.

Angloarabere i første generasjon synes jeg personlig bliver for små og spinkle. Men det må godt være nogen
"dårlige" jeg har sett som ikke er presentable for 1 generajons angloarabere.

Jeg har desverre ikke nogen bilder jeg kan vise dig lige nu. Men jeg skal snart få lavet en præsentasjon
hvor det vil komme flere bilder med ham.{> ;) Den perfekte ponny har ingen bestemt farge ;) {>
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider