Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

3 x æv ...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 16:20

Min 'dejlige' hoppe som vi nu er i gang med 6 brunst, er bare så træls.

Vi har tilsyneladende fået bugt med gærsvampen, men nu har hun coli...

Vi bestilte sæd onsdag da hun tirsdag stod med æg på 45, det kommer så torsdag da det er fra tyskland - fint nok, men da vi er blevet vant til at der er to portioner med hvergang bestiller vi ikke om torsdagen, og selvfølgelig er der kun én portion denne gang - hun bliver ins og sprøjtet... og problemet opstår rigtig da der ikke er mulighed for at hente om lørdagen, så vi kan ikke bestille om fredagen...

Nå dyrlæge kommer forbi i dag for at se om vi måske var så heldig at hun havde sluppet æggene - nej og der er ingen ændringer :-(

Nu har vi prøvet at bestille sæd i dag som vi så forhåbentligt har på mandag - men det skal da nok passe med at hun så slipper i morgen hvor hun med næsten sikkerhed ikke er dækket ind...

Æv - kunne hun i det mindste ikke bare følge bogen hvad angår brunst og ægløsning

Hingsteføl sælges:

Don Juan xRDH xLauries Crusador

Højdalgaards Archilles xRDH xBlueHors Romancier

Desuden sælges 1 og 2 års FR hingste (Se: Arthur og Romeo)

0
0
Svar på denne tråd

Hoppe...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 16:34

Hej!

Lige et spørgmål: Hvorfor blev hun ikke sprøjtet med ægløsner?

Vores hoppe blev insemineret i følbrunsten og fik også 1 portion sæd + blev sprøjtet med det der og hun er drægtig.

Ved ikke om det er en løsnning men det kunne da prøves?

Mvh, Hellen Jonker.

0
0
Svar på denne tråd

er gjort
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 18:19

ved ikke om det står for rodet, men hun blev sprøjtet - reagerede bare ikke på hormonet denne gang ...

Hingsteføl sælges:

0
0
Svar på denne tråd

ægløser
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 18:38

man kan ikke være sikker på at ægget reagere, og chancen bliver mindre jo større det bliver over (jeg mener det er) 38.

Fat mod! I år synes jeg de er kommet i fol, når de er insemineret lige efter ægløsning, så mon ikke der er håb endnu.

mvh

lene

0
0
Svar på denne tråd

ægløser
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 11:00

det ved jeg godt, men havde jo lov at håbe ;-)

Hun er blevet scannet igen i dag, og sørme om ikke der er to æg som er blevet mindre i løbet af weekenden :-(

Nu er der bestilt sæd til i morgen, for selvom vi ikke rigtig tror på det, så har vi alligevel fået bugt med gærsvampen + pga denne underlige brunst er hun pencilinbehandlet i starten af brunsten mod colien - så hvis ikke æggene er for gamle så burde hun blive drægtig ...

Hingsteføl sælges:

0
0
Svar på denne tråd

altså op med humøret
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 14:00

min ene hoppe som gik om for tredje gang blev drægtig i en underlig brunst. første scanning follikel i venstre på 3,8, to dage senere er den væk til gengæld er den én i højre også på ca 3,8, den blev hun insemineret på. To dage senere ved scanning, er højre sides follikel væk, og istedet er der igen en i venstre også på 3,8, den bliver der insemineret på og den bliver sprøjtet af og hun er nu drægtig.

Så de mærkelige brunster virker altså også...

Der er mange som er imod at sprøjte ægget af, så det kunne da være meget sjovt at høre andres holdning her til ???

mvh

lenei

0
0
Svar på denne tråd

Tjaee...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 17:22

Vi har brugt ægløsningshormon 3 gange i denne sæson på 2 forskellige hopper. De er begge ifol nu, så det har da virket efter hensigten.

Den ene af hopperne gjorde ligesom din Lenei, havde æg der afløste hinanden og det var altså ikke til at styre. I sidste brunst havde hun kun 1 æg der var stort nok, så det sprøjtede vi af, inseminerede samme dag og sprang 1 dag over og inseminerede igen, og hun er idag scannet drægtig (efter 6 brunster med utallige insemineringer, scanninger osv.).

Så ægløsningshormon er en hjælp og kan anvendes når der er behov, blot ikke på alt for store æg for så er det uden effekt.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Opstaldning søges til hingsten Hannibal, 86 cm. Skriv en PM hvis du kender et godt sted. Hele jylland har interesse, Ønske: fuld pasning, evt. løsdrift

0
0
Svar på denne tråd

æv igen igen
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 21:12

så kom der svar fra en skylle prøve taget i weekenden - hun er nu tilsyneladende fri for både gær og coli, men står nu istedet med en ny slags svamp som syrlægen ikke rigtig kender - hvor uheldig kan man være - troede lige det endelig snart skulle lykkedes...

Og kan da også lige fortælle at den hoppe jeg har ved Michellino heller ikke er drægtig endnu :-(

Nå kan da glæde mig over at den ene drægtige jeg har stadig er drægtig ...

Hingsteføl sælges:

0
0
Svar på denne tråd

lidt positivt
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 17:13

til dem der evt følger med...

Dyrlægen har forhørt sig lidt omkring, og har muligvis en kur mod den nye svamp, og samtidig har vi i dag fået sæd som vi så kunne smide efter en meget nært stående ægløsning på et helt 3. æg - så nu er der da lidt håb igen :-)

Hingsteføl sælges:

0
0
Svar på denne tråd

ægløsningshormon
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 17:26

ja, jeg har været en af de heldige... Jeg bragte min hoppe ud til højagergaard på 24dagen efter folingen og burde derfor have været i god tid - hun skulle ifoles ved Corratus, som det ovenikøbet viser sig lige er taget til stævne og bliver væk et stykke tid - derfor er der kun en enkelt portion frisk sæd efter ham. Det viser sig at Frida står med et æg på 4mm og for at have en større chance for at ægget går inden den ene portion sæd der er til rådighed bliver for gammel, bliver hun sprøjtet - og sørme om ikke det er lykkedes! Kun 2 ud af 9 avlshopper i stalden er blevet drægtige - og min er en af dem - hurra!

Held og lykke - mon ikke det lykkedes denne gang!

mvh Sisse

0
0
Svar på denne tråd

bedækning
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 20:25
drop dog alt det insemminering.. ifolings procenten er altså større ved naturlig bedækning, og mange hopper døjer utrolig ved ins. men bliver i fol i første omgang ved nat. bedækning..
0
0
Svar på denne tråd

Pernille Jensen ♥Pernille♥
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 21:05

hvis du kigger statestikker, så er det højest 1% mere der bliver drægtig ved naturlig end ved inseminering med frisk sæd...

Hingsteføl sælges:

0
0
Svar på denne tråd

sprøjtet i brunst
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 22:13
Jeg har en god erfaringe med at få hoppen sprøjtet i brunst.. min 9 årige hoppe havde en mærkelig brunst, så vi besluttede at sprøjte hende, og på 5 dagen var hun klar til at han kunne springe på.. han var på hende 2 gange med en dags mellem rum. og den 17 blev hun scannet og hun var i fol. har hørt om flere der har haft held med at sprøjte.
0
0
Svar på denne tråd

Pernille Jensen...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 22:27
Hvis du læser lidt mere på emnet vil du faktisk finde ud af at ifolings% er højere ved ins. med frisk sæd end ved naturlig bedækning. Og jeg tror faktisk næppe man har meget held ud af at sige til hingsteholder, at nu vil man altså ha naturlig bedækning istedet for

Lundschen

Med Supermulerne

Winthers Windsor og La Belle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider