Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvilke fletninger til 2års bedømmelse
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 12:32

Ja, nu skal jeg snart igang med at gøre den bette klar til bedømmelsen imorgen - men da jeg aldrig har været på hverken dyrskue eller lagt mærke til det ved hoppekåringer er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal lave fletningerne!!!

Skal man bare lave rosenknopper, der ligger nede på siden og giver den rene overlinie

Eller få dem op og stå med tape omkring (sætter store krav til ensartethed)

Eller lave de flade buer der giver større hals og man kan "snyde" lidt optisk

eller...

Jeg syntes jo ikke at man kan forlange en stor hals med muskler på en unghest på 2 års, men det ser da måske bedst ud!! og når der nu ikke er et eneste aftegn - ville det så være fint med tape - eller forstyrre det bare indtrykket???

Jeg kan ikke rigtig blive enig med mig selv om hvad der er bedst og "mest" hensigstmæssigt..

Hvad gør i andre, når i har damerne afsted???

Her et lille billed af heste-pigen som nyder det ubekymrede liv som fold-bums

Mvh

Rikke

Stübben Maestoso DeLuxe

Bom 29 sæde 17"

Dejlig sadel med dybt sæde og stor knæstøtte.

Giver en god opstilling og perfekt brug af sæde

brugt ca. 6 mdr.

pris kr. 9000,- (ny pris kr. 12.500,-)

0
0
Svar på denne tråd

tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 12:45

Hvis i har nogle billeder af jeres heste, når de er klar og shinet op - så kunne det da være spændende at se :-)

Mvh

Rikke

Stübben Maestoso DeLuxe

Bom 29 sæde 17"

Dejlig sadel med dybt sæde og stor knæstøtte.

Giver en god opstilling og perfekt brug af sæde

brugt ca. 6 mdr.

pris kr. 9000,- (ny pris kr. 12.500,-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 16:35
ikke forstand på det, og kigger spændt med !!! Men hvad med at se på hjemmesiderne fra dem som tager billeder til kåringerne? der har lige været hoppe kåringer i DV og der er vist en masse billeder der... Held og lykke i morgen

Mange hilsner
Marianne Frandsen
Søger rytter til to DV hopper - tjek præs.
Mor til
Mathilde 271003
Catrine 020805 "vores lille engel"
Aleksander 07080
0
0
Svar på denne tråd

jeg ville
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 18:24

helt klart vælge de store rosenknopper, der ligger ned langs siden (se i tråden om oldenborgkåring). Strittende rosenknopper med tape ser simpelthen ganske forfærdeligt ud.

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

Smag og behag
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 19:08

Jeg synes jo så at de store flade rosenknopper ser underlige og rodede ud. Alle former for fletninger skal være små, stramme og gerne så diskrete som muligt. Jeg synes selv hende her er flot flettet, dog har jeg droppet tapen siden.

0
0
Svar på denne tråd

gchkhgjog
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 19:26

jeg fletter altid så de ligger ned og dermed følger hestens halshvælving!

strittende fletninger synes jeg er aldeles rædselsfulde og de store bløde hører på en eller anden måde hingste til eller ihvertfald heste med kraftig hals!

Carina og hestedyrene!

Hoppeføl af springafstamning sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Nu mener
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 19:42

jeg heller ikke store bløde. Nok skal de være store - ikke mere end ca. 10 stk, alt efter halsens længde selvfølgelig - men de skal altid være stramt flettet. Hvis I har set billeder af Duchesse Petit "Hoppen på Toppen" fra DV's hoppekåring i Aalborg, så er det de pæneste rosenknopper man kan lave, hvis I spørger mig.

men heldigvis har vi alle forskellig smag.

mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

0
0
Svar på denne tråd

fletninger
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 21:47

jeg mener at man skal lave de fletninger der passer hoppen - en hoppe med en kraftig hals skal have mange små der ligger ned.

er halsen tynd skal fletningerne stritter eller fylde på anden måde.

og man kan også snyde nogle øjne med antallet af duller i forhold til længden af halsen - kort hals skal have mange duller...

Jeg er personligt også til samme slage som Charlotte viser, og uden tape

Og husk altid et ulige antal duller da et lige antal kan få halsen til at se underlig ud på nogle heste...

Hingsteføl sælges:

Don Juan xRDH xLauries Crusador

Højdalgaards Archilles xRDH xBlueHors Romancier

Desuden sælges 1 og 2 års FR hingste (Se: Arthur og Romeo)

0
0
Svar på denne tråd

jeg flettede
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 21:52

min oldeborg hopper uden tape.

Og det syntes jeg så bedst ud. Og det er klart noget jeg vil bruge fremover, uanset om det er stævne, dyrskue eller kåring.

Du kan se et billed af hende under "Himalaya" inde på hesteprofiler inde på min HP.

Mvh. Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Metjen..
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 11:28

Der skal da være ulige antal, fordi et lige antal bringer uheld ;-)

Og kan man ikke få det til at passe, så vælger man selv, om fletningen i pandelokken skal tælles med eller ej

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

Kunne også godt bruge et tip...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 12:42

...i stedet for at starte en ny tråd, fortsætter jeg lige i denne... Håber det er okay

Jeg har en 3-års hoppe (cremellofarvet), der stiller til kåring på lørdag. Hun skal også flettes op, men har rimelig lang man, som jeg ønsker at bibeholde...

Jeg har tænkt lidt på at lave en "frieserfletning" hvor hele manen flettes til en stor lang fletning, men er der nogen som har andre forslag til hvad man kan gøre..??

Det er jo lidt svært med rosenknopper i dette tilfælde

Karina
Livet er som en leg - det er sjovt så længe det varer..

Avl & salg af palomino-heste
Happy Hero afkom sælges
Palominoføl i 2008 eft.

Blue Hors Diamond Dancer & Carpe Diem Blue
www.kvolsbaek.dk

0
0
Svar på denne tråd

ulige antal - lang man
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 22:03

er også fordi at et lige antal på nogle heste ser tåbeligt ud da det ligner at halsen bliver delt i to ( i hvert fald med nogle øjne)

Hvis mane er tynd burde det vre muligt at lave rosenknopper der bliver syet...

Er manen kraftig, så lav den lanve franske fletning, og evt sy lidt nogle steder så den holder bedre...

Hingsteføl sælges:

Don Juan xRDH xLauries Crusador

Højdalgaards Archilles xRDH xBlueHors Romancier

Desuden sælges 1 og 2 års FR hingste (Se: Arthur og Romeo)

0
0
Svar på denne tråd

Rikke...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 22:23

Det ser ud til at du har fået lavet de 'rigtige' fletninger med det fine resultat, I fik i dag?!

Tillykke med det!

JANNE

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider