Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

føl på døgnfold
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 09:54

Vi står med vores første føl, fra 2 juli. Hvornår må føllet kommet på døgnfold ? de første 4 dage var de inde hele tiden pga. vejret, nu kommer de ud og dagen, og i boksen om natten.

Og hvor lang tid dier føllet hos moderen ?

0
0
Svar på denne tråd

Døgnfold
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 12:23

Vores sommer-føl kommer normalt på døgnfold når de er 10-14 dage, da jeg gerne vilhave at navlen er helet 100% og de har fået lidt sul på kroppen.

Føllet dier så længe det går hos hoppen, og hun ikke har fået et andet føl. Normalt fravænner man når føllet er ca. 6 mdr.

0
0
Svar på denne tråd

luk den ud
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 12:25

Man skal ikke være for pylret, de har bedst af at gå ude, hoppen græsser meget om natten, og føllet har brug for motion for at udvikle sig. hvis vejret er meget dårligt med konstant regn kan du lukke dem ind om natten så de kan tørre, men helst ude hele tiden.

Føllet dier til du tager det fra ca 5-6 måneder, gør det varsomt, først kun om natten hvis de går i en flok er det bedst at flytte ´hoppen over i en anden flok, helst ved siden af så de stadig kan se hinanden, de har mere brug for kontakten end at føllet dier.

Man skal passe på ikke at stresse føllet, det kan give staldunoder som krybbebidning eller andet.

Bent

Welsh Cob avler

http://www.welshcob.dk

0
0
Svar på denne tråd

føl ude
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 13:21

Jeg har altid mine føl inde de første 10-14 dage som Charlotte, for ud over navlen har jeg også fået at vide at de første ca 14 dage kan føllet ikke selv regulere kropsvarmen.

Hingsteføl sælges:

Don Juan xRDH xLauries Crusador

Højdalgaards Archilles xRDH xBlueHors Romancier

Desuden sælges 1 og 2 års FR hingste (Se: Arthur og Romeo)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider