Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kan ikke fnde en hingst
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 14:25

Hej.

Jeg er den lykkelige ejer af en virkelig fantastisk hoppe. Men sidste år var uheldet ude, og hun fik en skade i knæet som gør, at hun aldrig bliver en normal ridehest. Så nu leder jeg efter en hingst til hende. Den skal helst være over 165 og ikke for dyr. Papirer på hingsten betyder intet for mig bare den kan bevæge sig frit og let. Da min hoppe selv er en bred race så jeg søger en lidt mere spinkel hingst, men ikke som arabere. Og hingsten skal helst være skimmel eller sort.

Lidt info om min hoppe:

Navn: Wanessa

Alder: 11 år

Race: Blanding mellem DV og øst-tysk varmbod

Farve: Mørk skimmel (har billede af hende i præsentationen)

Kendetegn: En bred og meget stærk hoppe men som bevæger sig utrolig let og ubesværet, og gik LA- øvelser. Virkelig kønt hovede med masser af udstråling.

Hingsten skal helst stå i jylland, da hun ikke er særlig glad for at blive transporteret efter opholdet på Ansager dyrehospital.

Håber virkelig at der er nogen som kan hjælpe mig.

0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 14:56

at bruge forædler hingsten Bøgegårdens Laurino? Den er efter Lauries Crusador med Weltmayer til mf.

Det er en smart og velgående hingst. Mener den koster 2.500 i 1 rate og 3000 i 2rate.

Ellers kan du prøve at kontakte dv´s avlsledelse, det kan være de har nogle ideer. Men ved ikke om de vil/kan hjælpe hvis den ikke er dv...?!

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 23:46
Jeg vil anbefale dig at bruge en avlkåret hingst - om det så skal være en DV eller en anden race er smag og behag, men generelt er DV hingstene lidt dyrere end andre racer's hingste.

Vedr. B. Laurino har jeg hørt rygter om at han muligvis skulle have forringet sædkvalitet (defekte haler) så hvis du vil bruge ham, ville jeg nok forhøre mig om dette er korrekt.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Grandeur DH 342 - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Hingste
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 10:16
Brug en kåret hingst. Det er lidt dyrere, men så ved du til gengæld hvad det er du "putter på" din hoppe. Det er trods alt vigtigt. -og mange kårede hingste er ikke så dyre.

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

Escapology T
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 12:44

Jeg tillader mig igen at forslå ham, efter mit andet indlæg ved en fejl er blevet slette.

Her holder du dig til en god halvblodshingst på en god holstenerstamme, og til en fornuftig pris. Han står til bedækning i Jylland og koster 2.000 plus 3.000 kr.

Af andre ædle hingste, ud over Laurino og Escapology T, kunne Sting være en mulighed, han er også sort.

Annette

Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!

Forhandling af Marstall foder !!

Er din hoppe dækket med foder op til kåring ??

Se mere på

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

Inseminering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

yndig hoppe
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 13:07

.. har du overvejet at stille hende til kåring i DV? og så anvende en DV-hingst?

Det ville give lidt øget værdi til føllet, som du i øvrigt ikke har fortalt, hvad skal bruges til.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider