Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

ØV. Brunst...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 23:57

Ja Losell har jo 17.dagen efter 2.omgang inseminering på torsdag, da der jo desværre ikke var bid første gang.

Men så i går var hun hingstegal...det var altså på 14 dagen. En ting er at det er møj træls at hun er løbet om igen, men er det ikke også tidligt at være hingstgal?

Nå men hun bliver scannet onsdag morgen, for at se om der også er et æg, også kan vi nå at ringe efter sæd. Vi tog hende jo hjem, da hun skal til kåring på mandag.

Tør slet ikke tænke på hvor dyrt det bliver, skal jo have hende insemineret på en lørdag eller søndag sikkert. ØV. Det har bare af at været et stjerne føl der kommer til næste år.

Andre der har prøvet så tidlig brunst? Eller er det bare mig der har misforstået deres cyklus...?

Hornum Ulstrup Rideklub, Kig Forbi

www.Hurk.dk

0
0
Svar på denne tråd

Træls...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2007 07:28

Nogle siger at de kan være urene, hvis de går i brunst uregelmæssigt ligesom din. Så måske hun er det? Prøv da ringe til dyrlægen og spørg ham.

Jeg bøvler selv en del med min egen hoppe, der skal til 3. forsøg nu, hvis hun da vil komme i brunst. Hun var drægtig, men resorberede fosteret. Og nu sker der bare intet, på trods af 2 brunstsprøjter!!!

Men held og lykke med det.

Med venlig hilsen Pernille
:-D
0
0
Svar på denne tråd

Ikke i brunst
Forfatter: 
Dato:  03-07-2007 14:28

Jeg har en hoppe der ikke kommer ordentligt i brunst i år,

d.v.s. hun står og ser dejlig ud ( men kun i kort tid ),

men hun er ikke åben i livmoderen til at får taget svaberprøve og / eller få bedækket.

Hun har stået ved hingsten i næsten 2 mdr.

og nu er hun kommet hjem og vi skal se hvad der så sker,

om vi evt. skal prøve igen senere.

Hun var godt i brunst i jan. og feb. md. men da var det for tidligt syntes vi.

Så jeg forstår godt frustrationen,

og ja det løber jo op,

specielt når der så også kommer opstaldning med oven i.

Hestene fra Bakkelund !
0
0
Svar på denne tråd

var det bare
Forfatter: 
Dato:  03-07-2007 15:56

Var det bare opstaldning der løb op. Kan ikke sende hende til cajus denne gang, da hun skal til kåring på mandag. Så det der kommer til at koste er at have dyrlægen ud. Heldigvis skal hun de næste tre mdr være et sted hvor hun står gratis, men det går nok ikke op med at skulle hav dyrlæge ud for at insiminere på en lørdag/søndag, samt hvis hun er uren og skal skyldes. Men dyrlægen kommer i morgen tidlig og scanner, så må vi se hvad han siger.

Hornum Ulstrup Rideklub, Kig Forbi

www.Hurk.dk

0
0
Svar på denne tråd

I er ikke de eneste
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 17:53
Jeg er også uheldig med min hoppe i år. hun er nu røget afsted for 4 gang, hun er ren og alt er fuldstændig som det skal være, men der for bliver hun skyllet hver gang og så har hun også været på antibiotika i 7 dage men det hjalp intet. men det er jo bare hammer dyrt at blive ved med at kaste penge i nakken på dyrlægerne, hold op hvor kan man blive fattíg af at havde hest:-)
0
0
Svar på denne tråd

Også her...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 09:44

Min hoppe er også i gang med 3 omgang. Hun havde været drægtig efter anden gang, men havde af en eller anden grund absorberet det...øv øv. Det er bare så dyrt at blive ved. Hun skal scannes igen onsdag i næste uge, håber der er bid denne gang. Held og lykke til jer andre :)

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Er det ...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 12:26

... generelt bare et dårligt år for inseminering??

Unette er ved at gå mig på nerverne.

Hun blev kørt til Katrinelund for at blive insemineret med Kanudos xx d. 26/5. Efter et "kort visit" på 6 dage kommer hun hjem. 16 dage efter da hun skal scannes er der intet føl.

På den igen, denne gang dog hos dyrlægen da hun i mellemtiden har redet sig endnu en seneskade. I dag har hun stået hos dyrlægen i 16 dage, stadig uden held til at få hende insemineret, til trods for at hun er forsøgt sprøjtet i brunst. Hendes æg er simpelthen for små til at hun kan insemineres.

Hun kommer hjem i dag, begynder på en 10 dages hormonkur og skal så herefter til Gl.Ullits igen, hvor hun bliver sprøjtet i brunst og, forhåbentligt, insemineret.

Og så krydser jeg ellers fingre det bedste jeg har lært, for at der kommer et fint lille føl om et års tid!

"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"

0
0
Svar på denne tråd

lidt vildt...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 13:25

at så mange hopper har svært ved at komme i fol. Det er første år jeg prøver med min hoppe, men havde da ikke forestille mig, at det skulle være så svært. En ung hoppe på 6 år, der har haft nogle rigtig gode brunster, forstår det slet ikke. Det ender jo med at blive hamrende dyrt, når man skal prøve så mange gange. Men hvad er mon årsagen til mange har så svært ved det i år?

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Det skal bare lykkes
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 10:37

Min 6 års skal også igennem møllen for første gang. Hun har fine brunster, og de varer LÆNGE. Hun skal insemineres for 3. gang i aften.

Ihh.. Håber sørme det lykkes, vi har været SÅ uheldige med skader, så hun er netop erklæret uanvendelig til ridning pga. smedefejl. Har haft 3 heste på 4 år -to med fold/sparkeskader og en der fik spat, så nu skal det simpelthen lykkes med en følle på min dejlige hoppe...! Suk... Man venter med på een gang spænding, glæde og nervøsitet... Krydser fingre for jer alle

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider