Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hoppe kåring Sdr. Hygum
Forfatter: 
Dato:  01-07-2007 16:39

Der må da helt klart være nogen herinde der skal afsted med en hoppe i morgen

Hvornår starter det i morgen tidlig ?

Hvornår skal du i "ilden" og med hvilken hest ?

Hingsteføl sælges:

Don Juan x RDH x Lauries Crusador

Højdalgaards Archilles x RDH x Blue Hors Romancier

0
0
Svar på denne tråd

Jeg skal
Forfatter: 
Dato:  01-07-2007 17:23

derned men det er kun for at få mærket mit hingsteføl :)

Hilsen Linda
Avl af Welsh
Crumpwell Carwyn WMH 114 &
Merlyn Welsh Diamond WDH 9 tilbyder bedækning.
Stutteri Noerrelide
Wild Rose Lowri med føl er til salg!
0
0
Svar på denne tråd

08.15..
Forfatter: 
Dato:  01-07-2007 21:46
mener jeg målingen starter for 5-års og ældre med forædler :)

Vangeledgård, det bedste sted for din hest og dig ^^ Kammeratskabet er i top !

~ Soya - elsket og savnet ~

0
0
Svar på denne tråd

Fløjhoppe på 18 år
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 21:03

Vi var med til at "åbne" hoppekåringen i reg. 4, med holdet for 5-års og ældre, der startede kl. 8.

Classic Time (Cicero/Wahnfried) gik fløj med karaktererne

8-7-7-8-7-7-7-8-8.

Beskrivelsen lyder: Udtryksfuld, velmarkeret og velrejst hoppe med rummelig galop.

Hun gjorde det nu også godt den gamle .

Venlig hilsen
Karina Josefsen
Stutteri Lajgården

Salgsheste på hjemmesiden:

Hp. føl e. Chico´s Boy/Alcatraz - eget opdræt

1-års hp. plag e. Crelido/Fanal Prydsholm - eget opdræt

+ flere fra avlere i nærh

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 21:18

med hende Karina.

Blev du der nede til udnævnelsen af dagens hopper ?? Jeg kørte hjem en lille time før, der var jo også nogen heste her hjemme der skal passes.

Eller er der andre der blev der ved hvem dagens hopper blev ?? Mit bud på springsiden er klart Cassini I på Caletta (Cape Town S søster) Super dejlig hoppe. På dressursiden opgav jeg lidt at forstå nogen af de valg der blev taget og derfor også at følge med.

Annette

Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!

Forhandling af Marstall foder !!

Er din hoppe dækket med foder op til kåring ??

Se mere på

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

Inseminering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Dagens hoppe
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 21:47

Jeg forlod også kåringspladsen, før dagens sidste dyst. Håber nogen kan oplyse om resultatet.

Dagens springhoppe må blive Cassini´en som du nævner Anette, eller Diamant de Similly (staves ) hoppen som blev årets 2-års springhoppe sidste år. Den sprang fantastisk, men ellers havde den abolut heller ikke bestået rideprøven.

Jeg så ikke alle 3-års hopperne, men er der en tendens til, at især dressurhopperne, er ved at nå en størrelse/volumen der er rigelig for en 3-års hest?

Venlig hilsen
Karina Josefsen
Stutteri Lajgården

Salgsheste på hjemmesiden:

Hp. føl e. Chico´s Boy/Alcatraz - eget opdræt

1-års hp. plag e. Crelido/Fanal Prydsholm - eget opdræt

+ flere fra avlere i nærh

0
0
Svar på denne tråd

Hej Karina
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 23:17

Nåh ja tillykke med hoppen, det var sku´da rigtig flot - Charlotte sagde det godt da hun kom hjem

...Vi ses lige pludseligt.

Mvh Kirsa
- ejer af hestene *Cherry HS*, *Zanesco* og *Nertera-Tetti*

0
0
Svar på denne tråd

Karina ...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 23:20

Mange gange tillykke med et flot resultat - og så med en hoppe i den alder ;-)

Hingsteføl sælges:

Don Juan x RDH x Lauries Crusador

Højdalgaards Archilles x RDH x Blue Hors Romancier

0
0
Svar på denne tråd

Diamant de Similly
Forfatter: 
Dato:  03-07-2007 07:31

Hende glemte jeg da helt uforrettet, hun var godt nok super springende, og egentlig også en dejlig ædel type hoppe, dog ikke med så meget gang (men det behøver hun jo heller ikke) Synes dog hun skulle ha haft en lidt bedre ridelighedskarakter end hun fik.

Dog tror jeg stadig mere på Cassini I hoppen, hun er lidt mere komplet, og har lidt mere af det hele. Rigtig, rigtig dejlig hoppe, ligesom Cassini II hoppen også var. Hun virkede dejlig ædel og letgående, det virker mere og mere som om Cassini II kommer til at præge avlen ligeså godt som sin gode storebror.

Annette

Se mere på

Inseminering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Resulteter
Forfatter: 
Dato:  03-07-2007 09:23

Der ligger allerede resultater på reg. 4's hjemmeside... og ja Cassini hoppen blev dagens bedste springhoppe.

Darbie Dallas (don romantic/lauries crusador xx) blev dagens bedste dressur hoppe..

Manuela - med Løgtoft's Carisma & French Floriana - Nu 21 kg. lettere

Venter føl medio marts 2008

0
0
Svar på denne tråd

jglkhkl
Forfatter: 
Dato:  03-07-2007 20:10

Annette: Tak for en hyggelig dag og godt selvskab. Ja vi må jo erkende at mht dressurhestene havde vi en noget anderledes holdning til flere af hopperne i forhold til hvilke karakterer de fik ved sadelkåringsdelen!

Cassini I hoppen var helt i særklasse. en skøn hoppe både exteriør og brugsmæssigt.

ellers synes jeg der var mange almindelige hopper!

dog var der en del der var meget velfungerende under rytter, trods manglende kønspræg og ædelhed.

må sige at der efter min mening var for mange hopper til den voldsomme side rent størrelses mæssigt! store, lidt tunge og meget dybe hopper allerede som 3 års.. hvordan mon de ser ud som 5 års? synes det er bekymrende at så mange af hopperne nemt kunne forveksles med en vallak!

synes måske nok også der blev smidt lidt vældig meget med DH titlen især hos sadelkårings hopperne.

Carina og hestedyrene!

Hoppeføl af springafstamning sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Carina
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 08:28

Selv tak for en god og hyggelig dag, dog ku jeg godt ha undværet den time eller to med silende regn, men sådan er det jo bare.

Ja, det som vi jo talte om, så er vi jo nok nødt til at nøjes med at avle springheste med gang, og så kommer til at putte dem ind på en dressurbane senere, for de der "rene" dressur-afstamninger var vi jo ikke altid helt enige med dommerne i.

Jeg synes også det var begrænset hvor mange af dressurhestene man ville vende sig om og kigge efter, der var ikke de helt store stjerner, efter min mening. Det var der tilgengæld på springsiden, der var nogen hopper som var rigtig dejlige, og som jeg synes var super typer, feminine, vist gode gangarter og så selvfølgelig super springteknik og kapacitet. Dem ka jeg huske, hvor imod mange af Don Romantiker og De Noir´ne i mine øjne, var udemærket og gode heste, men store brune/røde, men almindelige.

Jeg synes også der var utrolig mange store hopper, og hvis man kiggede på tre års ekstriør holdet, så var mange af dem ufærdige, og de bliver godt nok store inden de er fyldt ud. Specielt fløjhoppen og Aljano hoppen.

Det kunne da være sjovt at hører nogen andres mening, om hvad de så på dagen ?? Det er jo nemt for os to og side og blive enige om tingene. Mette og jeg kom dog til at tale med to oppe på dressurbanen, og de mente klart at Cassini II hoppen var bedst i det tredje hold, samlet set, hvilket jeg klart vil gi dem ret i. Hun var utrolig letgående, havde ingen problemer i den meget tunge bane, det jo blev til i løbet af dagen, og så var hun jo faktisk en springhest. Men ingen af dressur hestene var i mine øjne så lette og hurtige på benene, og det er jo altså også en nødvendighed for en dressurhest.

Så var det jo også dejlig at se nogen gode testrytter, der fik vist og redet hopperne godt, nogen ku man jo virkelige se en forbedring på. Specielt Ole Hummelshøj var en fornøjelse at se på de unge hopper.

Annette

Se mere på

Inseminering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke med kåringerne
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 08:36

Tillykke med jeres kåringer :)

jeg var også afsted igår med min hoppe. Vi var i region 6 ikast rideklub. Vi slap heldigvis for uvejret, da vores hold var færdig bedømt kl.10.30. Så jeg nåede lige hjem til Silkeborg og fik læsset af, inden uvejret brød løs.

Hold fast min føllebasse var træt bagefter, det var vidst mange indtryk for sådan en lille mand.

Jasmin blev kåret med 7 i helhed, og det er jeg godt tilfreds med :)

0
0
Svar på denne tråd

Aljano-hoppen...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 22:47

Ja, jeg var så dernede med før omtalte Aljano-hoppen "Ulrika" :-)

Jeg er meget enig i at der var nogle kraftige damer...lidt for kratige. Men synes også der var mange der var dejligt godt udviklet og så færdige ud (i modsætning til min egen).

Havde slet ikke regnet med at Ulrika blev DH, som hun blev, så jeg er super glad og stolt over kræet.

Hun er en smal og ranglet dame. Og har stort set intet lavet indtil nu faktisk, dels pga. at vi i næsten et år døjede med mavesår...det tog hårdt på os begge, men det er blevet kureret. Og det betyder at vi halter lidt bagefter fylde-mæssigt, men det går stærkt fremad og jeg satser på et slutmål på 172 ca.

Pt. er hun "kun" 167, men syner meget højere :-)

Var selv i tæt selskab med "Diamant-hoppen", da det er nogen vi kender og den er så kælen og god i hovedet, så helt klart en super hoppe. Bliver skønt at se hvad den kommer til at avle...

Så tak for en god dag til jer alle der var der.

Mange vrinskene hilsener

Sara & Ulrika

Ulrika, Holstener. Den bedste lille prinsessehest!

Fanatic og Sikando...leg godt i dyrehimlen. I vil altid være i mit hjerte.

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 08:56

med kåringen i DH, Sara.

Jeg skal jo være ærlig, at ud fra kataloget var hun jo en af dem jeg glædede mig til at se, da jeg jo er vild med Linaro, og synes Aljano er en dejlig hest. Men som du også selv siger, så manglede hun en 100 kg på dagen, og var noget ranglet og ufærdig.

Det er da ærgeligt hun har haft mavesår, men dejligt I er kommet over det. Men på billederne fra kåringen i Holsten der ser hun da lidt mere "fyldt" ud, er hun bare vokset godt siden ??

Annette

Se mere på

Inseminering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Milans mor..
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 09:21

Vi var afsted med Milans mor. Hun går med et DV-hoppeføl ved siden, så hun skulle lige kåres i DV.

Det gik over ALT forventning. Bedre end forventet og meget bedre end vi ture håbe på

Karaktere: 7777 67 676 7

Beskrivelse: Storrammet hoppe. Knap feminin nok. God taktfast trav.

Så nu er Milans mor kåret i både Mecklenburg-forbundet og i Dansk Varmblod

** Trine **

Ejer af: Nydam's Mr. Milan.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider