Selv tak for en god og hyggelig dag, dog ku jeg godt ha undværet den time eller to med silende regn, men sådan er det jo bare.
Ja, det som vi jo talte om, så er vi jo nok nødt til at nøjes med at avle springheste med gang, og så kommer til at putte dem ind på en dressurbane senere, for de der "rene" dressur-afstamninger var vi jo ikke altid helt enige med dommerne i.
Jeg synes også det var begrænset hvor mange af dressurhestene man ville vende sig om og kigge efter, der var ikke de helt store stjerner, efter min mening. Det var der tilgengæld på springsiden, der var nogen hopper som var rigtig dejlige, og som jeg synes var super typer, feminine, vist gode gangarter og så selvfølgelig super springteknik og kapacitet. Dem ka jeg huske, hvor imod mange af Don Romantiker og De Noir´ne i mine øjne, var udemærket og gode heste, men store brune/røde, men almindelige.
Jeg synes også der var utrolig mange store hopper, og hvis man kiggede på tre års ekstriør holdet, så var mange af dem ufærdige, og de bliver godt nok store inden de er fyldt ud. Specielt fløjhoppen og Aljano hoppen.
Det kunne da være sjovt at hører nogen andres mening, om hvad de så på dagen ?? Det er jo nemt for os to og side og blive enige om tingene. Mette og jeg kom dog til at tale med to oppe på dressurbanen, og de mente klart at Cassini II hoppen var bedst i det tredje hold, samlet set, hvilket jeg klart vil gi dem ret i. Hun var utrolig letgående, havde ingen problemer i den meget tunge bane, det jo blev til i løbet af dagen, og så var hun jo faktisk en springhest. Men ingen af dressur hestene var i mine øjne så lette og hurtige på benene, og det er jo altså også en nødvendighed for en dressurhest.
Så var det jo også dejlig at se nogen gode testrytter, der fik vist og redet hopperne godt, nogen ku man jo virkelige se en forbedring på. Specielt Ole Hummelshøj var en fornøjelse at se på de unge hopper.
Annette