Hej med jer.
Vi har 2 DV "føl" af egen avl.
Det har været utroligt spændende at "få dem lavet", vælge hingst, være med til fødslerne, træne dem i alle de ting sådan nogle små tøser nu engang har godt af at lære osv. 
Men også tidskrævende og lidt hårdt ind imellem, for lidt grænser skal der jo lejlighedsvis prøves af... 
Nu er de to unge damer blevet henholdsvis 2 og 3 år gamle.
Den 3-årige er superfin at se på og godt gående. Hun skal da selvfølgelig kåres, så vi sendte hende i tilridning/klargøring til kåring for et par måneder siden.
For et par uger siden var vi så nede og se hende blive redet - underlig fornemmelse at se vores lille følle rende rundt der med rytter på ryggen 
På tirsdag skal hun så deltage i sadelkåringen i Ikast.
Det bliver spændende - og underligt at se. Så er hun jo faktisk en voksen lille hest, når hun både er blevet kåret og alting. Hvornår skete det lige? 
I løbet af de 4 år, der nu er gået siden projekt føl tog sin begyndelse, er der jo også sket meget i vores liv.
Jeg har dårlig nakke med deraf følgende begrænsninger, og jeg må nok erkende at jeg ikke har energi/tid/lyst til at ride seriøst på mere end en enkelt hest. Jeg har en efterhånden rutineret hest i stalden, og nyder at kunne tage til stævner med ham.
Drømmen om at have en (eller to) ungheste på vej, tror jeg simpelthen ikke jeg får gennemført, nogensinde.
Så nu er vi nået til næste skridt - de skal sælges 
Men det er da svært. Der er så mange aspekter i det:
- det er spændende
(de skal videre ud i verden, og hvordan klarer de sig) 
- lidt skræmmende (så er de jo ikke vores mere) 
- lidt sørgeligt ( --- ditto --- ) 
Men hvordan griber man det an? Hvordan har du gjort?
Er det meget bedre at vente med at sælge til de er 4 år?
(det er det råd vi har fået af det sted den ældste er i ridning)
Hvor annoncerer man?
Hvordan sætter man prisen på sådan to?
- i vores øjne er de jo begge nogle stjerner 
Er det bedst at sende den ældste afsted til ridning/salgsstald igen, når hun er blevet ældre, så de kan vise hende frem?
Vi har jo overhovedet ikke de kontakter/den erfaring med salg de har...
Eller skal vi bare kaste os ud i det selv?
Det var en stemningsrapport/ en masse spørgsmål herfra.
Og jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg vil frem til med det, men har du et godt råd til denne proces, så tager vi meget gerne imod det!
Ellers - flot hvis du er nået igennem hertil