Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Scanning- igen?
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 09:03

Hej H´ænder.

Jeg er ved at ifole min hoppe, og det er første gang (for mig, hoppen har haft føl 1 gang).

Jeg er blevet anbefalet at få hende scannet på 17. dagen. Så vidt, så godt. Hvis hun så viser sig at være drægtig, er det så det? Jeg mener, skal hun scannes igen på et senere tidspunkt, inden man betaler 2. rate? Og i så fald, hvornår? Eller kan man regne med en god sandsynlighed for, at hun ikke "smider fosteret" lige i starten?

Hvad gør I?

Håber på, I kan hjælpe mig.

0
0
Svar på denne tråd

Kend din hoppe
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 09:09

Hvis ikke du kender din hoppe så vil jeg anbefale at du får scannet inden 2. rate skal betales. Vi har 2 hopper, iøvrigt mor og datter, der hører til i hver sin ende af skalaen.

Balalajka bliver scannet på 16 dage, og er hun drægtig der, så venter vi 10 mdr. til og så står der et føl.

Baronne hendes datter, scannes på 16 dage, på 45-50 dage, håndprøves på 90 dage og 150 dage, og så tror jeg vi fik checket hende på 210 dage. Bare for at være sikker, hun har 2 gange kastet/resorberet i 5-6 md.

De øvrige scannes på 16 dage og igen omkring 45-50, så må det være godt

0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 20:18

Tak for svaret.

Man kan ikke rigtig vide, hvor nem hun er at ifole, da det kun har været gjort en gang før. Men da var der gevinst i første forsøg. Denne gang løb hun om, så nu bliver der krydset fingre og tæer, og hvad der ellers kan krydses af lemmer.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 20:26

Min er scannet på 17. dagen og så igen på 26. dagen, men det var kun fordi der var en lille tvilling på 17. dagen.

Hun bliver håndprøvet på 70. dagen, bare for at være sikker.

Og kommer jeg så senere i tvivl om hun er drægtig, så bliver hun håndprøvet igen..

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

Billigt hingsteføl sælges!

Presning og wrapning af småballer tilbydes!

Små wrapballer sælges

WWW.ELBÆKGAARD.DK - Ja, det er med Æ !! :-)

Venter Aljano-føl maj 2008

0
0
Svar på denne tråd

håndprøvning
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 21:22

Skal man ikke være forsigtig med håndprøvning? (ja, nu spørger jeg dumt, har absolut minus erfaring med det her ) Jeg mener bare at have læst her på HN, at der er risiko for kastning ved håndprøvning? Men det afhænger måske også af tidspunktet det bliver gjort?

0
0
Svar på denne tråd

Håndprøve
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 23:28
Jeg har fået håndprøvet mange hopper, og har aldrig oplevet at de har kastet af den grund.
0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 20:15

Tak for Jeres svar, så blev man da lidt klogere.

Nu håber jeg bare, der bliver en grund til at håndprøve

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider