Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hvordan kan man se???
Forfatter: 
Dato:  19-01-2003 02:16
hej derude.

jeg ville meget gerne vide om hvordan man kan vide/se om det er den rigtig hingst til den rigtige hoppe.

det jeg mener er at jeg har en meget dejlig ponyhóppe på ca 125 i stg hun er rød skimmel og utrolig velgånde, og så har jeg så en dejlig fjordhingst på ca 143i stg som også er meget godt velgående jeg vil jo så gerne have et afkom efter hingsten men hvordan ved jeg at det ikke ligne frem bliver et total grimt/dårligt føl altså at det ligner kong volmers røv(undskyld mit sprog) og at det er et meget dårlig blandning hoppene er blandning mellem new forest og knapstrupper og hingsten er ren nordbakker.

håber at i kan hjælpe mig!!!!

sandra

fjordhingst til salg.
flot af udtråling, gode bevægelser. trafiksikker og trailervant. 5år gamel. ca 143 istg.7500kr
0
0
Svar på denne tråd

Re: [GEN] hvordan kan man se???
Forfatter: 
Dato:  19-01-2003 07:15
Når du blander så meget samme får du samme resultat som når du blander mange hunde, en stor rundkørsel som sikkert er rar, men hvor hovedet måske ligner den ene halsen den anden og med fjordhestefarve.

du kan også være heldig at få noget some er OK.

Livet er en fest ... hvis man forstår sin hest!!

(hvilket der desværre er mange som ikke gør):-(
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-01-2003 15:23
Jeg ville nu heller ikke bruge en fjordhingst på en new forrest/KNN hoppe! Man plejer ikke at blande fjordhest med ret mange racer end fjordhest. Men jeg har set gode resultater på araber. jeg synes det ville være en skam at blande fjordhest i en sådan blanding du har. Der findes MANGE gode sportsponyer og newforrestponyer, som er MEGET billige i bedækningsafgift. Men det er med avl ligesom med lotto. så der er jo ingen garanti, hvad enten du bestemmer dig for, men chancerne er bedre ved at bruge en af de racer jeg har forslået.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-01-2003 01:20
hej igen.

mange tak for jeres svar, jeg vil nu også helst avle med hingsten men så kun på en sort/hvid broget hoppe da jeg har set et føl fra ham efter en broget pony og den var da godt nok en dejlig lille føll bølle basse.

men jeg kigger på en meget smuk hingst ligenu det er en pinto hingst på 8år han er ca 135 i stg han er meget smuk men ingen papire da min jo ingen papire har.

det skal jeg give 800kr for og det er med føl garanti.er det rimligt???

sandra
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider