Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hvor kan den kåres
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 17:58
Jeg får et lille føl næste år i starten af maj, moren er en ensfarvet pinto som ikke er kåret og faren er en kåret oldenborg hingst. Kan den kun Lu brændemærkes eller kan man ta den til følskue i dv og dv brændemærke?
0
0
Svar på denne tråd

LU...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 18:03
Den kan kun LU-mærkes, det er kun afkom efter kårede DV-forældre der kan DV-brændes. Hvis det bliver et hoppeføl, vil den senere kunne kåres i DOA's forregister.
0
0
Svar på denne tråd

ang brændemærke
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 18:12
Vil jeg godt kunne vælge ikke at få den brændemærket?? Sys det er sådan et grimt mærke :-)
0
0
Svar på denne tråd

Chipning
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 18:17
Ja, du kan vælge chipning til et LU-føl.
0
0
Svar på denne tråd

ang brændemærke
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 18:20
ok det tror jeg jeg gør i stedet...sys ikke de tal på røven er så flotte hihi :-)
0
0
Svar på denne tråd

DV eller for i OLH
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 20:09

Hvis faderen er kåret i oldenborderforeningen, kan du få moderen FOR-registeret og hvis det foregår ligesom i DV, så vil føllet blive brændemærket hvis moderen bliver kåret.

/mette.

6-års superspring-hoppe sælges til den rette rytter, 147 cm med sko.

Kåret knabstrupper.

Se min præsentation for yderligere oplysninger.

0
0
Svar på denne tråd

Oldenborg
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 20:26
Nej, DOA optager ikke hopper uden Oldenborg-blod i årene i deres forregister, derfor er det først føllet der vil kunne optages.
0
0
Svar på denne tråd

oldenborg
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 22:25

Der er noget oldenborg i smilla lidt længere ude?

Hva skal jeg så gøre for at få føllet kåret?

0
0
Svar på denne tråd

Papirer
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 22:43

Du er nødt til at have papirer på at der er Oldenborg i Smilla, hvis du vil have hende kåret. Men så vidt jeg kan se er det langt ude, og ikke godkendt Oldenborgblod.

Når føllet engang som 3-års skal kåres, så melder du dig ind i DOA, og melder det til kåring. Så det er langt ude i fremtiden.

0
0
Svar på denne tråd

DOA forregister
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 08:02

Hej Frk Smilla

Der er en række betingelser i regelsættet for DOA stambogens forregister, som skal være opfyld for optagelse kan finde sted.

Den første betingelse er, at dit kommende føl er et hoppeføl, da kun hopper efter fremmede hopper (undtagen xx-fuldblodshopper kåret DS el. DH i DV) og hopper optaget i forregister F1 og F2 optages i DOA-forregister. Hoppeafkom efter hopper i forregister F3 optages i stambogens hovedafsnit. Dit forhåbentlig kommende hoppeføl kan stilles til kåring, når hun er 3 år eller derover.

Hingste efter fremmede hopper (undtagen xx-fuldblodshopper kåret DS el. DH i DV) og forregisterhopper F1, F2 og F3 kan ikke kåres.

Dernæst skal din hoppe kunne optages i DOA-forregister F1 dokumentere DOA-godkendt far og min. dokumentere 25 % oldenborgafstamning. Derudover skal hun have et tilfredsstillende eksteriør (stilles til kåring). Dermed kan din hoppe Smilla ikke optages i forregister, da hun ikke kan opfylde de to første betingelser. Imagic er ikke godkendt i DOA og der er ingen dokumenteret oldenborgafstamning hos Smilla iflg. Hestedata. derimod kan dit føl optages i forregister F1, såfremt hun altså er efter en DOA-godkendt oldenborghingst (kåret/ avlsgodkendt i DOA).

Mvh.

Karsten Aase Sørensen

Dansk Oldenborg Avl

0
0
Svar på denne tråd

oldenborg
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 12:31

Ok...så tror jeg er ved at forstå det...det godt nok noget indviklet noget. Jamen så vil jeg da håbe på et lille hoppeføl:-)

Kåríngsmæssigt ville jeg jo heller ikke kunne bruge en hingst til noget da den gerne skulle blive vallak.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider