Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Skal, skal ikke... ifoling..
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 15:08

Ja jeg er simpelthen i vildrede, min hoppe fik i onsdags føl (hendes første) og det har hele tiden været meningen hun skulle ifoles igen. Men efter føllets ankomst blev jeg i tvivl, da jeg jeg slet ikke kan kende min hoppe, hun vil ikke snakke og jeg må heller ikke snakke med føllet. Så derfor tænkte jeg det måske var meget godt at springe et år over og lade hende have ro med det nye føl. Tror i hesten tænker på samme måde som vi gør altså at det er hårdt at skulle levere føl flere år i træk?

Hvad synes i skal jeg ifole eller lade vær?

0
0
Svar på denne tråd

Nej jeg tror ikke
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 15:45

at hoppen som sådan tænker at det skulle være hårdt at levere føl år efter år, jeg har set og har selv en hoppe som ganske enkelt nyder at have føl. De første dage er hun også meget afvisende over for en, men efterhånden får man lov til at snakke/kæle med føllet uden problemer.

Men jeg har mere den tanke at hvis hoppen ikke bliver ifolet ved en forsøgt ifoling at hoppen måske ganske enkelt passer på sig selv og springer et år over/medmindre selvfølgelig at hoppen fejler et eller andet.

Det er helt din egen beslutning og glæder mig til at høre hvad du vælger.

SMEDEGAARDAVL.DK

DANSK OLDENBORG AVL

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 16:16

Hun er da bare en god mor, der passer på sin lille nye - det er ganske normalt!

Mvh

Tina V.

Hvor fornuften sparker troen ud, smutter overtroen ind ad bagdøren

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Palomino EU-ELITEkåret avlshingst Golden Benjamin 2007

bedækker naturligt - primafrost haves også

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 17:25
Ja hun er en god mor der passer på sit føl, det vil hun gøre mindst de første 14 dage,så vil det aftage og snart er hun den samme som før..Hoppen tænker ikke at det vil være hårdt at få et føl mere til næste år, så det er helt op til dig.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Den frygtede lungebetændelse Rhodococcus hos føl, står bekrevet på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

svært valg...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 17:59
jeg synes det er et svært valg, vi er jo også sent på sæsonen nu, så det er begrænset hvor mange brunster jeg kan nå hvis ikke hun bliver ifol i første forsøg. Hmm den ene dag vil jeg ene og den anden dag det andet, bare jeg kunne bestemme mig..
0
0
Svar på denne tråd

beslutning...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 08:14
Nå nu har jeg besluttet mig og der bliver ikke ifolet iår, vi er alligevel langt inde i sæsonen. Så jeg starter istedet tidligt op til næste år. Så er der også mulighed for at få redet lidt mere i vinter..
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider