Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvor lang tid alene?
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 14:14

Hvor gammel skal føllet være, før det kan undvære sin mor i ca. en time?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 14:25
Jeg ville ikke gøre det før den var en måned og jeg ville vende den gradvis op på en time.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Den frygtede lungebetændelse Rhodococcus hos føl, står bekrevet på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

tilvænning
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 14:47
Vi er også igang med at vænne både mor og datter til at undvære hinanden. Det er fordi min datter, plejer at ride på moderen. Nu går hun til undervisning på en af vores andre ponyer, og den er altså knap så egnet til en begynder, så vi savner Tulle Når føl og mor er adskilt kommer føllet til at stå sammen med sin bedste legekammerat. Mon ikke det bedste er at lade dem stå inde imens?
0
0
Svar på denne tråd

Ventetid...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 15:17
Mit føl er også begyndt at have lidt tid uden mor, og der holder jeg hende altid i boksen, da jeg ikke tror hun respekterer et hegn hvis hun ser mor.

Hun står der nu ca. tyve minutter og bliver meget ked af det stadigvæk. (Trappet stille og roligt op, hun er 2 måneder) Hun skaber sig ikke, men bliver bange og utryg ved det mindste og stiller sig helst i hjørnet og bliver lidt apastisk.
Så længe hun er sådan, lader jeg ikke mor være væk en hel time.

Sådan må du også se på dit føls reaktion når mor forsvinder. Tager føllet det i stiv arm og er helt rolig, kan du sagtens være væk en time. Men jeg synes man skal passe på med at presse for hurtigt på psykisk, da de jo stadig er meget afhængige af moderen.

Prøv jer lidt ad og fin en løsning der virker for jer.
0
0
Svar på denne tråd

Tilvænning..
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 18:18

er spørgsmålet.. Vores føl kan stå alene i stalden når de er omkring 4 uger..

De første par gange står de meget uroligt, men de lære hurtigt at mor kommer igen.. Når de først begynder at spise foder, er der jo fin mulighed for at fodre dem når mor er væk, hvis moren er meget madglad, som vores hopper er.. For selvom der er følkrybbe, prøver mor altså meget kraftigt at æde følles foder..

Krone og bølge - En selvfølge

samt Sorte Perler

0
0
Svar på denne tråd

Dyr er forskellige
Forfatter: 
Dato:  23-06-2007 23:07

Der er heldigvis forskel.

Jeg har en skøn hoppe med et lige så skønt hoppeføl. Føllet er lidt over en måned gammel.

Hun gider aldeles ikke at gå med ind fra fold mere. Hun vil hellere være ude og lege. Mor er derimod ikke så vild med ideen, men hun er ved at vænne sig til tanken. Det kom meget pludseligt fra den ene dag til den anden. Jeg var lidt overrasket over hvor nemt "fravænningen" gik. -og det bliver nemmere og nemmere.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider