Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hingstevalg-springning
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 20:29

Efter at vi netop har solgt vores 1-års plag, er vi kommet til den konklusion at vi igen har plads i stalden (og luft i økonomien) til at ifole vores hoppe igen.. Men vi er kommet i tvivl om hvilken hingst vi skal vælge..

Hoppen er 13 år og efter Intellect (Nimmerdor/Marco Polo)/Raimondo/Dolomit. Altså overvejende holstener-blod med et islæt af trakehner på både mor- og farside. Hoppen er optaget i DV´s springhesteprogram med et konkurrence-indeks på 142 (top10). Typemæssigt er hun ikke af en særlig moderne type, hun mangler lidt luft under sig og nakken er lidt kort. Hun springer med sin egen lidt ukorrekt stil, men med stor forsigtighed.

Det vi er på jagt efter er en hingst med stor kapacitet, der videregiver type, god halsansætning og højtstillethed.

Hun har tidligere fået et afkom efter Mistrall samt to efter A`Khan Z. Ingen af hendes afkom har været alt for store, men den ældste er dog blevet 167 cm. De to andre er endnu blot 1 og 2 år, men ikke for store..

Ved et seminar omkring springheste-programmet er vi blevet anbefalet Casir Ask. Dog skal det siges at der kun blev vejledt i forhold til hingste optaget i Springhesteprogrammet.

Vi kunne dog godt tænke mig en mere moderne hingst, nu hoppen er af den lidt gammeldags type. Vi har overvejet Carson Ask og Solos Landtinus, men er lidt i tvivl om Landtinus faktisk nedarver springegenskaber, idet dens indekstal jo ikke er særligt høje..

Håber nogen kan komme med lidt ideer og input..

Pernille

Velgående 2- og 3-års DSP-vallakker efter Ammadoor og Branduardi M sælges

0
0
Svar på denne tråd

første tanke
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 20:39

da jeg læste hvad hoppen mangler var også Carson Ask - hans følbedømmelse lyder i hvert fald til at passe, og selvom nogle mener at hans teknik (forben) ikke er for god så har han da i hvert fald generne i orden (min ydmyge mening, som primært dressur/hannoveraner avler)

Hingsteføl sælges:

Don Juan x RDH x Lauries Crusador

Højdalgaards Archilles x RDH x Blue Hors Romancier

0
0
Svar på denne tråd

Carson Ask
Forfatter: 
Når I nu selv er inde på Carson, kan jeg lige supplere med at oplyse at jeg så nogle meget tiltalende 2 års hopper i Allerup i forrige weekend.

De 2 års, der stillede var alle super velspringende, ædle og meget smarte.
Det var en Carson, der gik fløj og nr. to

Venlig Hilsen
Margrethe

Stald Sortebjerg
V/ M. Steffensen
0
0
Svar på denne tråd

Casir...
Forfatter: 

Vi har lige fået et hoppeføl efter Casir, hun er faktisk forbløffende højtstillet og meget velrejst. Og så har hun en helt suveræn galop med masser af spring.

Landtinus vil jeg ikke anbefale, jeg har set for mange føl med vækstproblemer. Carsom har jeg set en del fine og også ganske ædle føl efter.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tænker noget
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 21:22

med noget fuldblod i, også selvom Marco Polo er halvblod. Af halvblods springhingste her hjemme pt er der Krake Ask og så Escapology T, men hvordan han præger sine afkom ka vi jo kun gisne om. Tilgengæld synes jeg de billeder jeg har set af Krake Ask føllene ser rigtig fine ud, og jeg glæder mig til at se dem til følskuerne.

Ellers er der jo en halvblods hingste som Easy Way som man ka få sæd fra gennem Thomas Pedersen. www.ghh.dk eller evt. kigge på nogen af de forædler de har i Holstener Forbundet. Et bud ku være Hermes D´Authieux AA eller My Happy Guest xx.

Her hjemme af ren fuldblod til forædling indenfor springavlen mener jeg kun der er Esteban xx, som jo også har gjort det rigtig godt i Holsten, eller den unge Baccarat xx, som jeg bare har en god fornemmelse overfor.

Casir Ask er en hingst jeg er personligt er vild med, men mener klart han gør det bedste på halv eller helblodshopper, eller i alle fald hopper med en meget stor andel fuldblod.

Landtinus siger jeg det samme som Charlotte.

Annette

Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!

Forhandling af Marstall foder !!

Er din hoppe dækket med foder op til kåring ??

Se mere på

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

Inseminering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Enig...
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 01:06

angående Lantinus.

Jeg er faktisk over i noget OLMetta fra Nifhof eller Krake Ask www.stutteriask.dk herhjemme - Det er fransk blod begge 2.

OLMetta er dog min favorit af disse da jeg syntes han springer overbevisende godt. http://www.team-nijhof.nl/

Hvad fuldblod angår så har Roven XX virkelig vist sit. Den har hoppet 150 klasser med stoor succes. http://www.team-nijhof.nl/

En anden fuldblod er Favoritas XX

www.holsteinerverband.biz/cms/ index.php?client=1&lan...3&pageno=4

Yderst interessant hingst.

Skal det være en hingst i DK ville jeg nok tage Krake Ask eller Casir men hvis det må være en udenlandsk ville jeg kigge lidt på

Roven xx eller Favoritas. Roven er min favorit..

Mvh.

Louise Nielsen.

Aagaard Stables.

Stutteri og springstald med fokus på avl af springheste.

0
0
Svar på denne tråd

Ung hingst
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 12:40

Hvis du har mod på en ung dansk hingst, synes jeg Blesbjergs Cooper (stutteri Volstrup) er et godt bud til din hoppe. Han er rigtig smart, langbenet og velspringene. Da han kun er 5 kan man selvfølgelig ikke sige så meget om præcis hvad han videregiver til sine afkom, men synes hans afstamning er spændende -Coronado/Calimero/Locarno, og mon ikke han er en af de hingste vi kommer til at se en del til i sporten her i Dk.

Lundschen

Med Supermulerne

Winthers Windsor og La Belle

0
0
Svar på denne tråd

favoritas xx..
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 08:31

lækker hingst, men desværre ret lille, mener at han i realiteten kun er ca. 160.

carson ask kan jeg godt tilslutte mig, lækker hingst...

har set et hingsteføl efter ham og han var ret fin.

ellers er der doge du taillanet som forædler, han er dog ikke kåret i dv, men i DSAH og DPA. han er anglo araber efter pancho des sables og faktisk i familie med matcho x.han har gået international grand prix.

men tjek ham ud på www.anglo.dk

0
0
Svar på denne tråd

Favoritas xx
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 13:21

De tyske sider siger henholdsvis 168cm og 162cm.

Denne norske siger 163cm

www.droebakridesenter.com/avl.htm

Se nogle føl her:

http://www.droebakridesenter.com/

Det er Nina som er her på linksne der rider Favoritas så vi skal nok tro på stangmålet hun oplyser - Altså 163cm.

Mvh.

Louise Nielsen.

Aagaard Stables.

Stutteri og springstald med fokus på avl af springheste.

Yderst kompetent undervisning i spring samt tilridning tilbydes.

Stor erfaring.

Kører gerne ud.

0
0
Svar på denne tråd

favoritas..
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 15:17

jeg har selv overvejet favoritas til min, da jeg så ville ha holdt mig i anglo regi, men synes desværre han er for lille , da min kun er ca 160 cm, ville gerne have en med mere størrelse..

en skam flyinfact står så langt væk, for han er virkelig lækker..

men favoritas er en meget skøn hest, ingen tvivl der

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider