Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

ifole hoppe på 22 år
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 15:20

Min veninde skal af med sin gamle avlshoppe da hun ikke har råd og tid til at have hende gående. Hun har tilbudt at jeg må få hende gratis.

Hoppen er efter en hingst der hedder alegro (kender ham ikke) hun er 22 år og har avlet meget gode føl.

Jeg er selv i gang med at prøve at få min egen hest ifolet, men det vil ikke rigtig lykkes, så overvejer at sige ja til den anden hoppe og få et føl på hende, men er hun for gammel?

Hun er sund og rask og hendes brunst er regelmæssig. Vil selvfølgelig have en dyrlæge til at tjekke hende, men hvad mener I?

Hvis jeg ikke vil have hende bliver hun slagtet, og det har jeg det lidt skidt med men vil ikke bare have hende gående for ingenting.

Hvis jeg tager hende vil hun blive sendt sat på pension når hun har fået det føl.

"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"

SILLE FOREVER !!

Min dejlige hund er sovet stille ind...
Hvil i fred gamle ven. Evigt savnet, aldrig glemt
0
0
Svar på denne tråd

Føl før
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 15:35

Når hun har fået føl før og ellers ser godt ud, så ville jeg ikke være så bekymret.

Allegro var datidens top-hingst, lavede super smukke velgående afkom men i variende størrelse.

0
0
Svar på denne tråd

ja...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 15:44

ja hoppen er desværre kun 152 høj... men synes som sagt det er lidt synd at hun skal slagtes, så hvis hun nu kunne give mig et føl.. Alle hendes afkom er blevet over 160. de fleste af dem ligger på 168 - 170

SILLE FOREVER !!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er enig..
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 15:53

med Charlotte -

Jeg solgte en 18 år gammel hoppe fordi hun kunne ikke rides mere.Hun blev solgt for slagtepris - og har lige fået sit første føl hos sin nuværende ejer, som har planlagt næste inseminering.

Jeg ville nok ikke have gjort det- men det går fint

www.123hjemmeside.dk/rawasport

lækre, lækre sportsponyer.......

Rideskoleophør!!!!!

stabile, velredne ponyer sælges pr. 6/8- 2007

først til mølle

0
0
Svar på denne tråd

2 afkom
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 16:18
Jeg fik 2 afkom efter min gamle hoppe og Allegro. En brun hoppe på 156 og en lyserød vallak på 178. Man kunne overhovedet ikke finde ligheder mellem dem.
0
0
Svar på denne tråd

hej charlotte
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 16:20

ja det er sjovt.. Hun har et helt fantastisk temperament, hvilket hun helt klart avler videre, men har ikke helt besluttet om jeg vil købe hende.

hun skulle jo helst gerne ifoles i år.

SILLE FOREVER !!

0
0
Svar på denne tråd

Min gamle
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 16:22

hoppe er 19, hun er lige sendt til hingst igen.

Hun har et føl fra i år, virker sund og rask, hverken mager eller noget.

Føllet er også i fin stand, får rigelig mælk osv.

Hun kom i øvrigt i fol første gang ( naturlig bedækning) de sidste 2 gange hun har fået føl. Hun har fået 3 føl i alt, eller har hun været ridehest.

Sålænge hun trives og har det godt ser jeg ikke noget problem i det, hvis føllene begynder ikke at få mælk nok, eller hoppen bliver mager, pelsen grim eller lign. ja så kommer hun ikke i fol mere.

Karin

Hoppeplag efter Kaiser Wilhelm, født 24.04.06, sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Ikke noget problem
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 12:34
jeg vil tusind gange hellere avle med en ældre, velpasset hoppe - end med så meget andet.

Min gamle tøs er udlånt til føl igen og hun er 21 nu. Fik for to år siden, bliver let drægtig.

Eva

Sorø:Opstaldning tilbydes. Ridehus, bane, mange og gode folde, tæt ved skov og sø. Vi har bygget flere bokse og der er nu 3-4 pladser ledige.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider