Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hingstevalg???
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 10:15

Af forskellige årsager har jeg set mig nødsaget til at vælge om og om igen, og er nu nærmest på bar bund rent hingstemæssigt... Hoppen er en stor madamme på 175 cm, kåret RDH, efter Dream Of Heidelberg / Alibi / Kilof, med andre ord en rigtig rundkørsel. Fra hoppestammen kan nævnes at hendes mor har procuceret bl.a. de to kårede hingste Ma'Kilo Hardsyssel og Supérieur, rideheste og udelukkende hovedstambogshopper. Hoppen avler stort og typefast, men hingsten skal give bevægelse fra sig.

Nogen herinde som har et bud på en sådan hingst? Nogle gange kan man jo få en ide man ellers ikke ville have tænkt på. Eneste krav er at føllet kan registreres i DV. De Noir er udelukket, idet vi i to sæsoner er løbet om med ham, og hoppen var straks drægtig ved hingsteskift.

På forhånd tak for jeres hjælp!

0
0
Svar på denne tråd

hingst
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 11:38

De 2 hingste moderen har lavet er jo lavet med meget ædelt blod, så har du overvejet at gå i samme retning?

Hvis du har mod på unghingste kunne Blue Hors Dicardo, Blue Hors Rush Hour eller Prinz K3 måske være muligheder?

Det er selvfølgelig ikke til at vide hvor meget bevægelse de giver, men synes de har nogle ret spændende afstaminger bag sig...

Ærgerligt det ikke er lykkedes med De Noir, han var ellers oplagt...

mvh. Heidi, Madoll, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Madoll (avlet af Steffen Madsen) efterlyses

Blå fodertønder sælges - se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

BH Leredo
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 15:36

Hvad med Blue Hors Leredo?

Han er da en rigtig gangmaskine... Og i ham findes der også noget fuldblod længere ude?

Bøgegårdens Laurino kunne også være enorm interessant! Han er også lækker, og efter Lauries Crusador-Weltmeyer, meget spænedene blod!

0
0
Svar på denne tråd

Bøgegaardens Laurino
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 17:57

tror jeg heller ikke vil være et dårligt valg, i alle fald det bedste hvis du vil ha noget dressurblod med en god potion fuldblod i her hjemme.

Jeg tror på han bliver en af de få Laurits Crusaider xx afkom der kommer til at forædle lidt. Dicardo tror jeg ikke så meget på, og på din hoppe ville jeg ikke turde det, da jeg nu 2 steder fra, af folk der kender hans avler, har hørt at hans mor er en KÆMPE hoppe.

En unghingst som Wilkens tror jeg på kommer til at give en del gang videre, men desideret ædel er han jo ikke. Ellers er der Sting, som jeg også er en rigtig fin hest, og som jeg også har en god fornemmelse af.

Annette

Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!

Forhandling af Marstall foder !!

Er din hoppe dækket med foder op til kåring ??

Se mere på

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

Inseminering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Laurino
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 18:51

er også mit første valg, men min dyrlæge, som jeg anser for at være yderst dygtig og kompetent, har svært ved at få hopperne i fol ved Laurino, han har flere der bøvler på 3. brunst incl. hans egen, også hopper som ellers fungerer normalt. Sæden er fin, siges der, men jeg har det lidt sådan,at når vi er på denne side af sæsonen, så skal det bare virke første gang, og så er der jo ingen grund til at vælge noget man kan regne med at få bøvl med.

Det er korrekt at hoppens mor har fungeret glimrende ved hingste med ædelt blod, men jeg kan nævne at også en Carano var udtaget til kåring i Herning for 3 år siden, mener jeg. Dream-hoppen står pt. med føl efter Crelido, en højtstillet og smart sag, og absolut ikke grov som jeg ellers havde frygtet. Det giver måske nogle flere valgmuligheder. Bl.a. har jeg en super smart og virkelig velgående Romanov-plag stående efter hende... Prinz K3 tror jeg ikke på rent gangmæssigt, imponerede ihvertfald ikke i Herning, heller ikke K2 giver for meget gang videre til afkommene. Jeg syntes for en gangs skyld det er svært, så flere ideer modtages med kyshånd. Tak for jeres input indtil videre.

0
0
Svar på denne tråd

hingst
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 21:51

har du overvejet at lave en "genganger" - hvis du har fået fine afkom med Romanov og Crelido er det vel værd at overveje at lave en til af samme slags?!

Hvis hoppen tilsyneladende avler rimelig ædelt, så er der jo masser af muligheder...

Men jeg synes nu især Rusk Hour kunne være spændende, når hun nu har lavet et godt afkom med Romanov og så får du lidt xx oveni hatten :-)

Hvem har du selv i tankerne?

mvh. Heidi, Madoll, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Madoll (avlet af Steffen Madsen) efterlyses

Blå fodertønder sælges - se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Ciska..
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 22:28

Jo, du har ret i jeg ville måske kunne lave en genganger, men helt ærligt, det gider jeg ikke Jeg har fået mit hoppeafkom efter Romanov og der er et hav af andre afkom, så hvor stor er sandsynligheden for at køber skal vælge min... Desuden er hoppen som sagt en stor rundkørsel, så ingen garanti for at det går godt næste gang med samme hingst. Overvejer meget om ikke hingsten skal være renstammet. Dog virker hun egentlig meget stabil i sin avl, så måske... Rush Hour har jeg kigget på, netop pga. slægtsskabet med Romanov, men jeg syntes ikke den er godt nok gående, desværre. Crelido var en kompromis-løsning idet hoppen ikke kan blive drægtig med De Noir, og ikke noget jeg vil prøve igen på den hoppe, selvom jeg syntes føllet er fint. Jeg har også overvejet Sting, som Annette også nævner, men kender ikke mere til ham end det jeg så i Herning. Jeg vil måske gerne ud i noget Sandro Hit, men min bedre halvdel slår sig gevaldigt i tøjret, når jeg nævner hingstens pris... Men så en søn, måske. Eller også skal jeg satse på at min hoppe bliver drægtig uden problemer med Laurino, han er altså den foretrukne, det kan jeg godt mærke... Dog finder jeg ikke hans afkom, de par stykker jeg har set på billeder fra Bøgegårdens hjemmeside når den virker, særlig ædle eller højtstillede. Kors, jeg er besværlig at stille tilpas...

Ciska, hvad med vores ERFA-gruppe, er den gået helt tabt?

0
0
Svar på denne tråd

Sting synes
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 08:15

jeg jo personligt bedre og bedre om igennem når han fik rytter på ved ti dages testen. Han var rigtig fin både ved ind og udsyningen, lidt en bølle i opvarmningen ved indsyningen, men faldt hurtigt til ro, og det er jo unge hingste der lige prøvede noget nyt igen efter 5 dage med oplevelser.

Klart en ung og interessant hingst, som er værd at prøve.

Når du ikke er bange for størrelsen, så mener jeg jo også Wilkens er et godt bud, han kommer virkelig op og fri af jorden, en rigtig dejlig hingst. Ellers var han jo nok heller ikke blevet året gangartshingst i Hannoveraner Forbundet

Annette

Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!

Forhandling af Marstall foder !!

Er din hoppe dækket med foder op til kåring ??

Se mere på

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

Inseminering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Sandro Hit- søn
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 09:18

BH Schufro Hit kunne måske være et bud? Han er da til at betale, særdeles velgående, og så er han lavet på samme hoppe-stamme som Romanov.

En bekendt til mig fik sin goldhoppe i fol med ham i første hug i år, så det burde kunne lade sig gøre.

Hilsen Helle

Stutteri Shah

TIL SALG

Velgående 1-års plag med springafstamning (e. Colman)

Smart 5-års RDS hoppe med kæmpe springpotentiale (e. Willemoes)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider