Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Fejl i hestepas
Forfatter: 
Dato:  10-01-2003 23:07
Hej.
Håber at der er nogen der kan hjælpe.
Jeg har opdaget at der er en fejl i hestepasset på min vallak.
Han mangler i beskrivelsen at få påtegnet en stjerne ( som i øvrigt er temmelig stor ), han er nu 4 år gammel, kan man få det rettet?
Hvem skal man henvende sig til, stambogskontoret.
Han er brændemærket og hans beskrivelse passer ellers med det skrevet, så det er et spørgsmål om det har nogen betydning.
Jeg har selv avlet ham, men da han er sat til salg vil jeg gerne have hans papier iorden, hvis jeg skulle være heldig at få ham solgt.
Håber at der er nogle kloge hoveder der kan svare mig.
Hilsen Britt
Vallak 4 år på 153 cm sælges.
0
0
Svar på denne tråd

Re: [KåR] Fejl i hestepas
Forfatter: 
Dato:  11-01-2003 07:58
Hans Pas, skal jo alligevel lavet til konkurrencepas hvis han skal ud og starte, så det kan du få rettet ved samme lejlighed.
Men hvorfor reagerede du ikke på det forkerte pas da du fik det ?? hav har jo været hos dig altid!

Livet er en fest ... hvis man forstår sin hest!!

(hvilket der desværre er mange som ikke gør):-(
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-01-2003 08:04
Ja, men jeg må indrømme at jeg først har opdaget det nu.
Pinligt men sådan er det.
Hvordan bliver passet lavet om til konkurrance pas, det har jeg aldrig hørt om.
Jeg starter ikke selv og kommer vist aldrig til det, men hesten er jo til salg, så det kan komme på tale at han bliver startet i 4 års klasser med sin "tilrider" når han bliver redet til.
Britt
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-01-2003 08:18
Din dyrlæge eller en besigtiger fra DRF kan lave det om det koster 300,-.

Det har lige stået på DRF´s hjemmeside under nyheder.Registrering som konkurrencehest for heste med hestepas fra fødselsåret
Nedenstående er "stålet" fra deres side.

23.12.02: Fra 2003 vil vi se heste født i 1999 på konkurrencebanerne for første gang. Specielt omkring disse heste er, at de i fødselsåret er blevet forsynet med et hestepas. Disse heste skal derfor ved registrering som konkurrenceheste have konverteret hestepasset til et konkurrencehestepas.
Hesteejere skal følge den normale procedure for ansøgning om konkurrencehestepas, hvilket vil sige, at man i første omgang kontakter én af Dansk Ride Forbunds besigtigere eller dyrlægen. Ansøgningen om registrering som konkurrencehest udfyldes af besigtigeren/dyrlægen. Ansøgning, originalt hestepas, ejercertifikat samt gebyr indsendes til Landskontoret for Heste. Prisen for registrering som konkurrencehest på baggrund af hestepas udstedt i fødselsåret er 300,- kr. inkl. moms.

Livet er en fest ... hvis man forstår sin hest!!

(hvilket der desværre er mange som ikke gør):-(
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-01-2003 10:52
Ok så blev jeg det klogere, men hvorfor skal de have lavet passet om, når de har et pas fra Landskontoret, der ar jo allerede været en besigtiger ude da han fik lavet det første pas og blev brændemærket.
Men ellers tak for hjælpen Jytte, du er altid hurtig med gode og saglige svar. ;-D
Hilsen Britt.

0
0
Svar på denne tråd

rettelse til prisen
Forfatter: 
Dato:  13-01-2003 12:48
prisen er kun 300 kr hvis der ingen ændringer er.. men når din nu har ændringer (stjernen skal jo tegnes ind) er prisen 400 kr som et nyt pas.......

men ja det pas du har nu skal have påført "godkendt som konkurrance hest i DRF pr d. xx 20xx" før det er gyldigt som stævnepas.
det står også på LR´s hjememside + at det gerne skulle komme i februar nr af både landsbladet og ridehesten, da der er mange der ikke ved det.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

og
Forfatter: 
Dato:  13-01-2003 12:49
ville også lige tilføje at du jo bare kan få det ændret nu inden du sælger ham....... så har køber ikke det at tænke på.

karina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider