Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Må hun rides
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 08:11

Min åbenbart lidt halvvanskelige fuldblodshoppe er endelig blevet inseminret med frostsæd - og nu er jeg selvfølgelig ret nervøs/spændt på at se om der er gevist.

Der vil jeg meget gerne vide om der er noget jeg kan gøre for at forbedre muligheden for at det pågældende æg sætter sig fast ogbliver til en lille følbamse? (alså udover at sende mange positive tanker hver dag )

Må jeg ride hende, eller skal hun bare være foldbums indtil efter scanningen den 20. juni?

Planen er at stille hende til en-dages-afprøvning midt i august, så jeg synes heller ikke total barselsorlov skal ind i billedet - men hvad siger i?

0
0
Svar på denne tråd

Rid hende..
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 08:41

som normal.. Det gør vi altid og vi har da fået to føl i år..

Krone og bølge - En selvfølge

samt Sorte Perler

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 08:46

Det der er der mange delta meninger om. Adskillige gamle avlere ville råde dig til at lade hoppen i fred på sommergræs til du er hen og udeover de 90 dage. Sidder den der efter de 90 dage, er den rimelig sikker.

Andre igen ville sige ro til hoppen til efter næste brunst/scanningstid.

Og nogen siger rid som altid.

Jeg tror altså, at det kommer an på hoppen, hvis den vil smide ægget, så gør den det uanset - men man kan jo godt bruge den med lidt omtanke, også undgå at udsætte hende for stress osv.

Men med hånden på hjertet - så får mine hopper altid ro fra de er bedækket og indtil efter scanning. Så tjaaa...

Mvh

Tina V.

Hvor fornuften sparker troen ud, smutter overtroen ind ad bagdøren

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Palomino EU-ELITEkåret avlshingst Golden Benjamin 2007

bedækker naturligt - primafrost haves også

0
0
Svar på denne tråd

ridning
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 14:06

den 4-årig hoppe som jeg rider er i fol og hun blev redet stille og roligt til efter scanningen som viste at føllebassen var der.

herefter er hun blevet redet som vanligt og alle jeg har talt med ang. dette siger at hoppen godt kan rides som den plejer selv om den er i fol.

Vores hoppe var lidt hysterisk hos hingsteholderen og han sagde at vi sagtens kunne ride hende med det samme når hun var så "hys" men jeg vidste at det var et spil fra galleriet for herhjemme er hun den sødeste hest, har temperement men ikke som det hingsteholderen så, traileren stod og og svingede rundt, hun vrinskede og opførte sig som en ...ja jeg ved ikke hvad.

jeg mener at man sagtens kan ride tøserne selv om maven vokser, men selvfølgelig med måde.

Hilsen

Lizzi

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider