Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kan den blive rød??? pleace
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 18:47

Jeg har jo ALTID ønsket mig et rødt hoppeføl, men nu bliver jeg faktisk lidt i tvivl om det faktisk er muligt???

M : sortbrun Uni vision

f : sortbrun heartbreaker taf

mf : skimmel skimmel

alle hopper og hingste fra mm og ud i 3. led er m. brune

mf : der er der både skimmel, m. brun og en enkelt rød

ff: hohenstein sort resten ud af den linie er sort eller brun dog fmfm er rød

Hoppen fik i 2005 et føl efter kanudos xx. der er m. brun uden aftegn...

Så jeg håber - men tror at den desværre bliver sortbrun uden aftegn :-( kedelig øvøv

Hvad er jeres bud???

Mvh

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 18:54

Muligheden er vel tilstede, men jeg vil sige næppe. Føllet bliver brunt.

Du må vælge en rød hingst, hvis du vil have rødt føl på den afstamning også kan du vist endda risikere både brun og skimmel...

Mvh

Tina V.

Hvor fornuften sparker troen ud, smutter overtroen ind ad bagdøren

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Palomino EU-ELITEkåret avlshingst Golden Benjamin 2007

bedækker naturligt - primafrost haves også

0
0
Svar på denne tråd

Skimmel???
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 19:03

Medmindre Heartbreaker selv skimler, så er der ingen chance for skimlede afkom.

Der kan være 25% sandsynlighed for rød, da der er flere røde lidt længere tilbage i begge hestes afstamning. Jeg har selv prøvet at få en rød efter 2 brune forældre, hvor der ikke var rød indenfor de første 3-4 led.

0
0
Svar på denne tråd

Tror det ikke
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 19:04

Ud af 11 føl har han ingen røde,så jeg tror ikke han har et rødt gen.

Hohenstein er jeg ret sikker på er homozygot sort.

Din hoppe kan der i mod meget vel have det røde gen,da Induc har det,så hvis du vil have et rødt afkom,tror jeg du skal bruge en rød hingst.

Halkærgaard´s Sparkling efterlyses

0
0
Svar på denne tråd

ja de har
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 22:14

Ja de har kun brune deroppe ved Heartbreaker, så vidt jeg husker. Var deroppe i sidste weekend. Jeg er helt sikker på jeg hverken så røde 1års plage, eller røde føl, af dem de har fået i år. De siger også selv at den brune farve slår rimeligt igennem med ham.

Så du må på jagt efter en rød hingst, hvis du vil ha større sandsynlighed.

Fotografering tilbydes

Besøg vores hjemmeside:

www.ad-edition.dk

Med fotos fra bl.a. DM i Dressur

og diverse TAF arrangementer

0
0
Svar på denne tråd

Micro sandsynlighed??
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 22:43

Kan se din hoppe er efter Induc - det er min også! Så jeg blander mig lige i debatten.

Jeg fik føl fra min hoppe i går aftes (en upser - men anyways)

Fader-hingsten er rød og min hoppe er skimmel (rødskimmel men med årene nu gråskimmel til hvid) - så der burde være okay stor sandsynlighed for rød. Føllet der kom er dyb-dyb sort, og det er min hoppes tidligere føl også (er ikke skimlet og er nu 5 år). Så jeg tror din chance for rød er lille.

Og her gik jeg og frygtede, at mit føl blev rødt(det synes jeg nemlig er kedeligt)

0
0
Svar på denne tråd

hi hi...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 22:59

Ja sådan er det med de kære farver :-)

Jeg satser på en sortbrun uden aftegn som mor og storesøster, så alt andet vil blive en glædelig overraskelse... bare den er sund og rask, så må resten jo være ekstra udstyr!!!

Puha hvor er jeg misundelig på jer andre - men har først termin d. 3. juli - så der er læængge til...

pisse-nisse: Har du en oppe til hingst eller er du ved at købe hest, siden du var forbi søren og helen??+ Man er jo lidt nysgerrig...

Mvh

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

hehe Rikke
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 23:11

var det mig du mente?

Ja, vi er ved at købe hest deroppe, tror vi nok :-)

Dvs har været der to weekender i træk, første gang med en veninde i Randers for at se drengene deroppe. Hun har nemlig købt en avlshoppe af dem, og skal bruge Okavango i år på sin anden hoppe. Så vi sku lige op og se dyrene. Vi forelskede os i en af deres skønne heste, så vi går i købstanker nu, og måtte lige afsted igen sidste weekend, for at få vores indtryk bekræftet.

Fotografering tilbydes

Besøg vores hjemmeside:

www.ad-edition.dk

0
0
Svar på denne tråd

forkert navn ;)
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 23:12

Det var vist AD-Edition og ikke mig du mente, der var forbi Heartbreaker :)

Jeg kommer aldrig nogen steder

0
0
Svar på denne tråd

Min springtræner
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 13:56
har fået et RØDT hingsteføl efter Heartbreaker i år.
Hoppen er mørkebrun og der er ingen røde heste i hele hendes afstamning så langt man kan se tilbage...

Så han blev noget øv... han er helst ikke til røde heste. Men føllet er utrolig flot og meget godt sat sammen, så tror nu nok han efterhånden har ændring mening
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 14:42

Maren...

Der jo vidst nok 2 Heartbreakere, end i DV-regi og en i TAF-regi.

Fotografering tilbydes

Besøg vores hjemmeside:

www.ad-edition.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ups...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 22:26

Der var jeg lidt for hurtig med navnene - jeg beklager..

Hvilken hest er det i har kig på deroppe???

Jeg var ved at købe en sidste år, men den blev desværre sparket mellem 1. og anden gang vi var i engen og kigge heste og den blev desværre aflivet :-(

Var tæt på at købe Enigma, men faldt desværre over en anden... (den blev skadet lige da jeg købte ham og han blev aflivet i februar.) Så ville ønske at jeg havde købt hende - men nu har jeg istedet verdens dejligste ridedyr.

Mvh

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Rikke...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 23:19

Selvfølgelig er det et Induc-barn vi har kig på, en avlshoppe. Vil da ikke sige hvem det er, tænk om nogen får gode ideer, og snupper hende foran næsen på os ;-)

Enigma render stadig rundt deroppe, de har nu ellers mange dejlige altså. Var lidt chokket over at se hvor stor lighed der er imellem de to års induc-hopper og min egen 2 års efter ham. Det er da helt vildt, jeg er ikke sikker på jeg ville kunne kende hende i den flok, uden at skulle kigge grundigt efter. Man må sige han slår alligevel meget igennem på mange af dem. Hvor har de det da ellers bare herligt nede på engen, sådan skulle alle heste vokse op :-)

Fotografering tilbydes

Besøg vores hjemmeside:

www.ad-edition.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider