Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

kåring - dv - hjælp søges
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 22:05

hejsa!

da det er første gang vi skal have kåret en hoppe, søger jeg svar på min spørgsmål, hvilket jeg ikke kan på dv´s hjemmeside..

vi skal have to hopper kåret mor og datter..

moderen skal ekstreriørkåres, hvordan er det bedst at træne hende, og hvad skal jeg være opmærksom på når jeg longere hende med indspæning?

Hun har forsnævringer i næsen, har det noget at betyde? hun er født med det og er som føl blevet undersøgt af en dyrlæge, det hindre ikke hende i det fysiske arbejde, og det er ikke arvligt.

datteren er LU mærket, hvor mærkes hun så hvis hun bliver kåret?, hun skal sadelkåres.

andre spørgsmål:

hvordan skal manen flettes?, hvilken side?, og hvad vis manen ligger til den anden side?

hvad skal jeg gøre? være opmærksom på?

påklædning af mig, skal der være dv´s logo på? eller?

skriv hvis i mangler info eller der er noget som i ikke forstår?

Hilsen Maja

Rehmi, Stalight, Donnay May,Cherie og Lotte

verdens bedste heste

0
0
Svar på denne tråd

lidt svar
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 23:11

moderen skal ekstreriørkåres, hvordan er det bedst at træne hende, og hvad skal jeg være opmærksom på når jeg longere hende med indspæning?

Vel ikke andet end at hun skal arbejde bag fra og selv søge ned og frem...

Hun har forsnævringer i næsen, har det noget at betyde? hun er født med det og er som føl blevet undersøgt af en dyrlæge, det hindre ikke hende i det fysiske arbejde, og det er ikke arvligt.

Tror det ikke

datteren er LU mærket, hvor mærkes hun så hvis hun bliver kåret?, hun skal sadelkåres.

Når moderen bliver kåret (og jeg går ud fra at det er en dv kåret hingst der er far?) så kan hun mærkes med krone og bølge på venstre lår og hvis afstamningen er i orden kan hun mærkes på halsen med krone hvis hun går i DH

andre spørgsmål:

hvordan skal manen flettes?, hvilken side?, og hvad vis manen ligger til den anden side?

Manen laves til duller på den side den nu ligger (en kort hals skal have mange små duller og en tynd hals skal have store fyldige duller - bare et tip)

hvad skal jeg gøre? være opmærksom på?

påklædning af mig, skal der være dv´s logo på? eller?

Hvide bukser og hvid eller rød bluse/ t-shirt

0
0
Svar på denne tråd

Dansk Varmblod
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 09:13

Jeg går ud fra, at du er medlem af DV - det skal du være for at kunne stille hopper til kåring.

Og så kan du søge gratis råd og vejledning der. De er vældig flinke og hjælpsomme.

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider