Til "gu-ku-vi"
Helt utroligt nok har jeg slet ikke tænkt over det fra den vinkel af...altså at vi med "automatisk" avlsgodkendelse bl.a. undgår en masse mht. korruption osv.osv. (som der er en hel del problemer med i div. andre forbund efter hvad man har hørt desv.) - og det er jo ret positivt ;o)
Jeg har nok mere desv. stirret mig blind på det faktum at selv den mest uegnede OX'er kan blive brugt til avl, hvilket er ret ærgeligt...!
Men super dejligt at få det fra en ny vinkel af...;o)
---
Mht. linieavl og indavl så er det jo et meget diskuteret emne, og især hvor grænsen ligger...Hmmnnee.
Og selv om jeg bestemt IKKE går ind for indavl, så må jeg dog erkende at jeg har købt en avlshoppe fra PAJB (der jo havede El Mokari) som er "far-på-datter" afkom...og hun er virkelig super !!!
Jeg kunne dog aldrig finde på at krydse hende ind med nogen El Mokari heste...;o)
Men hun er uden tvivl en af mine allerbedste heste, og jeg holder umådeligt meget af hende og vs.
Jeg har desv. hørt avlere udtale sig om at det først er indavl når det går galt, hvilket jeg var ret røstet over at høre fra "seriøse" avlere...Hmmnnee.
Dog har jeg sat min noget ind i genetik, da det er ret int. og et must ved avl mv.
Og jeg mener nu ikke at der er nogen risiko ved at have f.eks. den samme hingst bagude i afstamningen på både hoppe og hingst der skal krydses...
Her er min omtalte hoppe.

Mvh.