Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Registrering af bedækning
Forfatter: 
Dato:  05-01-2003 20:51
Hvis nu jeg får min hoppe bedækket af en DV-hingst (teori ikke praksis), hvordan kan de så "melde" bedækningen til Landskontoret? Når nu min hoppe ingen papirer har hvad skal de/jeg så gøre?
Venlig hilsen Tine :-)

"Keep your friends close and your enemies even closer"

Nu har jeg endelig fået lavet en hjemmeside, så prøv at gå ind på http://www.tinelykke.webbyen.dk
0
0
Svar på denne tråd

Re: [KåR] Registrering af bedækning
Forfatter: 
Dato:  05-01-2003 21:21
Hejsa

Når du får bedækket din hoppe - sender hingsteholder en bedækningsattest ind til Landskontoret - på Landskontoret registrerer de så bedækningen, og hoppen der er bedækket får tildelt et LU-nummer fra Landskontoret.

Hilsen Celina

Se vores hjemmeside :
http://www.pintoheste.dk
Her kan du se vores kårede pintohingste - bl.a. materialprøvevinderen 2002. Samt vores "Bedste Hoppe i DPF".

0
0
Svar på denne tråd

Fortsættelse...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2003 14:39
... af Celinas indlæg.

Du vil så fra Landskontoret modtage en kvittering for bedækning af hoppen (det plejer at være en gang i løbet af december måned). Vedlagt er en føl-registreringsattest. Hvis datoerne på kvitteringen er rigtige, så foretager du dig intet, men gemmer blot følregistreringen. Hvis datoerne er forkerte, så skal de ændres på Landskontoret.

Når føllet er født, udfylder du følregistreringen - uanset om det er levendefødt, dødfødt eller kastet - og sender den til Landskontoret. Herefter modtager du et hestepas (og en regning på et par hundrede kroner).

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Re: Fortsættelse...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2003 15:35
Hejsa

Ja, det er rigtigt alt det du har skrevet, sif - men, men - hvis føllet er fødes ind i et forbund med obligatorisk mærkning eller fødes ind under Landskontoret (hvilket den vil blive eftersom moderen ikke er kåret) - så får føllet ikke udstedt papire førend mærkning er sket - og så koster det lidt mere end et par hundrede... :-)

Hilsen Celina

Se vores kårede Pintohingste, bl.a Materialprøvevinderen 2002 samt vores "Bedste hoppe 2001 i DPF" her : http://www.pintoheste.dk
0
0
Svar på denne tråd

Re: Fortsættelse...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2003 18:04
Så dyrt er det nu heller ikke, besigtigelse og mærkning koster 120,-, hvis det er på en mærkeplads.

+ pas

og har du først betalt for bedækning m.v. skal det vel ikke være de 500,- som er afgørende.

Livet er en fest ... hvis man forstår sin hest!!

(hvilket der desværre er mange som ikke gør):-(
0
0
Svar på denne tråd

Celina
Forfatter: 
Dato:  07-01-2003 14:13
Hej Celina

Tine-Lykke skrev jo, at hendes hoppe ingen papirer har. Så kan man mig bekendt heller ikke "tvinge" hende til at få føllet mærket.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Sif
Forfatter: 
Dato:  07-01-2003 19:28
hvis der er tvunget brændemærkning i faderens forbund, så slipper du ikke for mærkning, med mindre men ikke vil have papir på føllet,.

Livet er en fest ... hvis man forstår sin hest!!

(hvilket der desværre er mange som ikke gør):-(
0
0
Svar på denne tråd

Re: Jytte
Forfatter: 
Dato:  08-01-2003 12:04
OK - så blev jeg så meget klogere. Tak for det!

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider