Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Dårlig brunst- ikke i fol...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 11:14

Jeg har en hoppe, som er ved at give mig grå hår...

Hun var super nem, at ifole første gang i 2004. Hun fik et velskabt hoppeføl i 2005. Dog var det en svær fødsel og jeg måtte hjælpe føllet den sidste vej.

Men siden har vi ikke kunne få hende i fol. Hun har meget svag brunst, og hun har nu ikke kunne komme i fol i 2 år.

Hingsteholderen´s dyrelæge har sprøjtet hende, for at komme i brunst. Dette er sket 2-3 gange nu- uden held.

Sidste år snakkede jeg med hingsteholderen om, at få hendes livmoder scannet, for at se om der var noget galt eller om der stod noget snask og soppede i et hulrum der inde. Og jeg ville også have hende syet bag i, hvis hun trak luft ind uden vi viste det...Det ville hingsteholderen drøfte med dyrelægen, når han kom. Men det ville dyrelæge ikke høre tale om, så det skete aldrig!

Nu står jeg så og skal til hingst igen- og det er her jeg har brug for jeres råd. Er der noget jeg kan gøre for, at styrke hende, så hun bliver mere rustet...? (tilskud, urter ???)

Hvad ville i gøre- hvis i havde sådan en hoppe?

Hoppen får en god og alsidig foder, som er tilpasset hende via. foderplan.. Hun er dækket totalt med vitaminer og mineraler. Hun smed hendes vinterpels i slutningen af April- så hun skinner om kap med solen. Hun har altid været en sund og rask hoppe.

**Stutteri Birkedal**

Fjordvallak 2 år til salg

Islænder Maleri sælges

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 18:11

Du kan styrke hoppens brunst ved at give den noget Beta carotin hver dag, men det går jo lige et stykke tid inden det virker, man plejer at sige at man skal bruge det i ca 2 måneder inden ifoling.

Jeg ville give den det fra nu af og så tage afsted når hoppen viser brunst.Få den insemineret og så sige til dyrlægen at han skal give den en bør behandling nå de er færdige med at inseminere på den eller det vil sige dagen efter sidste inseminering.

Held og Lykke...

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Den frygtede lungebetændelse Rhodococcus hos føl, står bekrevet på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

en bekendt jeg
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 19:29

har, har med stor virkning brugt fertile fra Pavo.

Hun havde samme problem som dig.

Jeg selv har brugt Pavo´s Podo-Lac (foder til drægtige hopper, da der i to år i træk, har været svært at se brunst, og ingen resultat af bedækning, på min hoppe Sissi.

Jeg har fodret hende med podo-Lac to mdr. før ifolingen.

Hun viste en meget tydelig brunst i midt maj, og røg til hingst med det samme. Bedækningen foregik uden problemer, ingen tvivlen fra hoppen af.

Hun har aldrig vist en så god brunst før.

Så nu får jeg svar d. 1/6 om det er lykkedes i år.

Held og lykke med projektet.

Mvh. lotte.

Stald Topaze - Avl af brogede

kat. 1 ponyer og heste.

FORZA BRØNDBY.

FORHANDLER AF PAVO.

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 00:04

Takker for jeres svar!

jeg vil straks ud og købe noget imorgen.

Jeg har så i år valgt en større hingste station, hvor der er en dyrelæge ansat. Hende vil jeg give besked om en bør behandling og en syning.

Det vil være træls kun at få et føl på hende- for hun har været en rigtig god hoppe.

**Stutteri Birkedal**

Fjordvallak 2 år til salg

Islænder Maleri sælges

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider