Jeg har en hoppe, som er ved at give mig grå hår...
Hun var super nem, at ifole første gang i 2004. Hun fik et velskabt hoppeføl i 2005. Dog var det en svær fødsel og jeg måtte hjælpe føllet den sidste vej.
Men siden har vi ikke kunne få hende i fol. Hun har meget svag brunst, og hun har nu ikke kunne komme i fol i 2 år.
Hingsteholderen´s dyrelæge har sprøjtet hende, for at komme i brunst. Dette er sket 2-3 gange nu- uden held.
Sidste år snakkede jeg med hingsteholderen om, at få hendes livmoder scannet, for at se om der var noget galt eller om der stod noget snask og soppede i et hulrum der inde. Og jeg ville også have hende syet bag i, hvis hun trak luft ind uden vi viste det...Det ville hingsteholderen drøfte med dyrelægen, når han kom. Men det ville dyrelæge ikke høre tale om, så det skete aldrig!
Nu står jeg så og skal til hingst igen- og det er her jeg har brug for jeres råd. Er der noget jeg kan gøre for, at styrke hende, så hun bliver mere rustet...? (tilskud, urter ???)
Hvad ville i gøre- hvis i havde sådan en hoppe?
Hoppen får en god og alsidig foder, som er tilpasset hende via. foderplan.. Hun er dækket totalt med vitaminer og mineraler. Hun smed hendes vinterpels i slutningen af April- så hun skinner om kap med solen. Hun har altid været en sund og rask hoppe.