Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

plukveer??
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 14:50

Hej alle.

Min hoppe som er førstegangsfolende var her til morgen meget mærkelig.. Hun lå ned da jeg kom ( hva hun ikke plejer ), pustede meget og kiggede ned mod sin mave. Jeg fik hende op men hun ville ikke have sit morgenfoder. Hun lagde si´g stille igen og lå bare og blev ved med at puste og kigge mod maven ( og løftede overlæben som de gør hvis der er noget som lugter ).

Så er det jeg tænker kan det være plukveer?? Hun har termin ca 1.juni og har kun sat meget lidt yver som forsvinder efter et par timer på fold. Lidt slap i skeden men ikke blød overhovedet bagtil..

Hvis det er plukveer, er det så tegn på at den snart foler??

Håber meget nogle kan hjælpe :)

0
0
Svar på denne tråd

evt plukveer
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 15:39

Det kan være plukveer, det kan også være føllet der har vendt sig for at ligge klar i fødselsvejen.

Min hoppe havde nøjagtig samme adfærd ude på folden, jeg tog hende ind, da jeg var nervøs for om hun var igang med at fole..

Jeg ringede og talte med Johnny (karenagården) han sagde at denne opførelse var meget normal når føllet vender sig rundt i hoppen, da det selvfølgelig trækker noget i "trådene" dette sker ca 6-8 dage før foling, .

Opførslen stod på i ca en times tid, og derefter intet, jo nogle små plukveer, men intet i denne kaliber før 10 dage senere da hun folede.

Så måske det er dette du har været heldig at overvære, de fleste opdager det sjældent da det dels ikke står på så længe od dels er noget før hoppen reelt er klar til foling.

Held og lykke med hende

Hilsen Karina
0
0
Svar på denne tråd

Okey...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 19:45

Tak for dit svar :)

Som du skriver ja så efter 3 kvarter-1 time ca, hvor jeg træskede lidt rundt med hende, kunne jeg også sende hende på fold og hun var helt, som hun plejer igen..Her til aften æder hun også igen foder og hø, så det har da nok været føllet som vendte sig :)

Det hele er bare så spændende ( det er mit og samtidig hoppens første føl ) :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider