Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Tysk sportspony, hvordan mærket?
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 10:46

Hej

Er de tyske sportsponyer brændemærket, eller på anden måde mærket så man kan se det?

Skal ud og se på en, som står ved en handler, men hvordan kan jeg vide med sikkerhed at hoppen er kåret i tyskland (i hovedstambogen, hvad hedder det på tysk?)?

Mvh Trine

Se min HP her: StaldRosenkilde
0
0
Svar på denne tråd

tyske ponyer
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 14:21

hejsa,

De tyske ponyer er brændemærket efter hvilken avlsforbund de tilhører... og dem er der en del af.

Nogle er mærket med et agern / blad ( Hannover ) andre med et noget kantet blad ( weser-ems ) osv.

I ponyens pas, på forsiden står der hvilket avlsforbund hun tilhører og dermed det brændemærke hun har ( HUN KAN DOG VÆRE KÅRET I FLERE FORBUND).

Det fremgår også af passet, hvis hun er kåret i haupstutbuch eller stutbuch 1 eller er Statsprämieret eller Verbandsprämieret.

lækre lækre sportsponyer på....

www.123hjemmeside.dk/rawasport

Alletiders ridelejr !

Tilridning klargøring kåring championater af DRF uddannet

20% rabat til DSP

http://www.ramsgaard.info

0
0
Svar på denne tråd

Passet og ponyen
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 14:29

Okay, så dvs de ER brændemærket HVIS de er kåret?

Jeg kan jo ikke bruge et "fint" pas til noget, hvis ikke jeg kan tjekke at det stemmer overens med ponyen jeg skal se på. Men hun skal så være brændemærket med stemplet i passet!

Aner ikke hvilket avlsforbund den er kåret i, altså forældrene er deutsches reitpony, men hvor meget/lidt det lige fortæller, ved jeg ikke.

Hvad betyder de forskellige du nævner, haupstutbuch må jo være hovedstambogen, og stutbuch 1 stambogen - de to andre, er det ligesom medaljerne herhjemme eller..?

Tusind tak for svar!

Mvh Trine

Se min HP her: StaldRosenkilde
0
0
Svar på denne tråd

betegnelser
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 16:14

nej... de bliver brændemærket som føl- altså fuldstændig som herhjemme. Brændemærket har ikke noget med kåringen at gøre. Hvis hun er brændemærket står det i passet , på forsiden hvor hendes navn står sammen med hendes reg. nummer.

Verbandspræmiehopper har fået tildelt forbundspræmien til kåringen.

Statspræmiehopper er det højeste præmiering en hoppe kan få til kåringen .

Hvad er hun efter ?

lækre lækre sportsponyer på....

www.123hjemmeside.dk/rawasport

Alletiders ridelejr !

Tilridning klargøring kåring championater af DRF uddannet

20% rabat til DSP

http://www.ramsgaard.info

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider