Hej
Jeg kørte min hoppe med føl til Blue Hors i mandags, hvilket var dag 28 efter foling. Hun er meget svært at se brunst på hjemme hos mig selv, da jeg kun har hopper i stalden, og dem reagerer hun ikke på. Hos BH sagde de, at det ville være fint at komme dag 28, og jeg var faktisk også sikker på, at hun var i brunst, for hun havde lidt slim bagi, samt var ret interesseret i naboerne i sin nye boks. Men hun er statig her på dag 33 ikke kommet i brunst, og efter BH's udsagn, er der ikke noget på vej. Så nu sprøjter vi hende i dag. I bagklogsskabens klare lys kan man jo sige, at jeg skulle have scannet hende, inden jeg kørte afsted, men det er jo for sent nu !
Er der nogen der har lignende erfaringer? Mon hun allerede har overstået 2. brunst efter foling på dag 28? Jeg tænker jo lidt på, hvad der sker, hvis man sprøjter hende nu og hun rent faktisk lige har været i brunst, så går der vel helt "kuk" i cyklus.. Nå men noget må jeg gøre, for de står nede i en boks uden at komme ud på BH, så det skal overståes hurtigst muligt ...;-)
Hilsen
Helle