|
|
| Lucky Light død |
|
|
Er der nogen der kender årsagen? Han skulle være død her i weekenden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
Linda-N |
| Dato:  |
09-05-2007 17:47 |
|
Det er sq da vel forhåbentlig løgn???
Dansk Varmblod - Findes der andet? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Linda-N |
09-05-2007 17:53 |
|
Hvor har du hørt det???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan i hjælpe? |
|
|
Er der ikke nogle som kan fortælle havd der var så specielt med den hest ? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| det er forhåbeligt løgn |
|
|
åhåh. nej. det må ikkke værer rigtigt. det må det bare ikke. hvor har du hørt det fra?  tordenlyn ♥Chanel♥ lucky light er en stjernehest. søren knudusen har redet ham. vist både til hambuge (staves) springdaby osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hejsa!!! |
smukke-mini |
09-05-2007 18:33 |
|
hvis i er så meget i tvivl, hvorfor skriver eller ringer i så ikke og spørger?? så er det jo løst med det samme, for så kan de jo sige ja eller nej..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Linda-N |
09-05-2007 18:51 |
|
Jeg kan ikke se noget på hverken Støvrings hjemmeside eller på DV's hjemmeside. Mon ikke det ville stå der hvis det passede? Lad os håbe det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrigt |
|
|
Det er desværre sandt. Ejer af min hest kender ejerne af Lucky Light og har fået bekræftet at han er død. Kender dog ikke årsagen.
Mvh. Rikke med Escape Dance
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
...sikkert alderdom. Nu var han jo en halvgammel hest efterhånden.
Mvh Nina Nielsen *Ejer af den fantastiske Funder Nørhedes Rasmine* 7/8 renavlet KNN føl sælges (er ikke født endnu) Forv. foling d. 11/5 07. M: Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 F: Max Højgård KNN 157
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Linda-N |
09-05-2007 21:59 |
|
Det er da yderst sørgeligt så..  Så stiger hans afkom nok i værdi.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Håber ikke |
|
|
Jeg så LL for to uger siden, der var han helt tilpas. Min hoppe fik et død født føl i nat, og planen var hun skulle til LL så jeg håber virkelig ikke..
Heste massage tilbydes. Mere end 15km fra 9600 Aars koster det 2kr pr km. Selve massagen er meget billigt frem til min eksamen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Af min dyrlæge |
|
|
han fortalte det, da vi kom til at tale om vores LL hoppe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er sku |
|
|
Sørgeligt.. Han var den dejligste hingst, og den første hingst jeg red, da jeg arbejdede hos Aggesen i sin tid.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Linda-N |
10-05-2007 12:00 |
|
Annette: Lad os håbe de har frostsæd efter ham hvis det er. Nu stiger det nok i pris. Jeg ville også gerne ha haft et afkom mere efter ham 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| desværre |
|
|
Han er desværre død. Der må findes sæd efter ham, han havde ihvertfald lige "sprunget" 2 timer før han døde. Men hvor meget eller lidt aner jeg ikke. Da han sprang var han heeelt frisk og hingstet. Det har nok været alderdommen der halede ind på ham. Den præcise dødsårsag kender jeg ikke.
"Det tar lang tid, at få en gammel ven"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 666666 |
|
|
jeg mangler bekræftelsen - det står ikke at læse nogle steder. Jeg var på Støvring for 1 måneds tid siden - der så LL godt nok frisk ud (23 år)...og har iøvrigt min hoppe der pt. Men at ringe at spørge om validiteten af en tråd her på hn, som nogle foreslår, synes jeg grænser til den yderste form for hensynsløshed og mangel på empati. Mon ikke "de" selv melder ud, hvis der er noget om snakken. KH 
Annette rigtige piger rider hver dag boks udlejes i lille privat stald - direkte til skov...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tror den er god nok... |
|
|
Jeg har godtnok også fået at vide at han døde lørdag. Har en bekendt, der kommer på hingstestationen.
Mvh Katharina Si vis pacem, para bellum quidquid latine dictum sit altum viditur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lucky ligth |
|
|
Jeg var på besøg hos Irene for ca.en uge siden, der var LL frisk som en fisk og ikk nogle tegn på han ik skulle forblive frisk. Jeg vil da kontakt hende og høre om det kan være sandt,min veninde havde overvejet at bruge ham til sin Ds hoppe. Mvh Tina
Hoelgaard´s Purple glamour- alle burde ha en pinto. Sommergræs tilbydes for 500 kr pr.dyr. Vi har 1 plads tilbage til en hoppe/vallak. Store rummelige folde med dagligt tilsyn,vand og godt hegn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uhh, det håber jeg ikke |
|
|
er sandt... Håber snart der kommer mere info om det. Vi havde overvejet at bruge ham på min Nexen hoppe. Mvh Mia
Dejlig 2 års spring-vallak sælges. Forventet stang 175 cm. Se mere på min præs.... Dejlig brun hoppeføl fra maj 07 sælges. Med pintohingsten Hoelgaards Yong Gun som far og Mosegaardens Dilight til mf
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lucky Light |
TBJ |
11-05-2007 12:30 |
|
Ja det er en herre, der har præsteret noget her i livet. Han havde også nogle hårde år som ung, så det er dejligt at vide, at han har haft nogle rigtig gode år hos Irene og Niels uden stress og præstationer  In memorandum 
Mvh Thomas www.macohl.com Nye salgsheste på hjemmesiden : Super avlshoppe, dejlig dressurhest og lækkert hingsteføl!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stiger ikke |
|
|
LL afkom er ikke de mest eftertragtede, dog er de heller ikke uønskede,så jeg tror ikke deres pris stiger pga hans død, men surt er det da bestemt når en higst ikke længere er i verden. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blodprop |
|
|
Min dyrlæge var nede ved ham, men kunne ikke nå at redde ham. Hun mente at der enten var en hjerneblødning eller en blodprop. Som kom efter at han var blevet tappet.
Heidi Rasmussen Stutteri Birkegården Avl af Dansk Varmblod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxx |
|
|
En dejlig hingst... Fantastisk for sporten.. Lige et billede af mig og en af hans babyer:-) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg var nede |
|
|
hos Niels og Irene i lørdags. De havde fået hændelsen lidt på afstand, men var stadig synligt berørt af det. Han var lige blevet tappet og havde bagefter været på løbebånd - ganske som han plejer. De stoppede båndet før tid, fordi han begyndte at svede, hvilket han slet ikke plejede. De kunne tydeligt mærke på ham, at noget pludselig var galt og trak ham fra båndet og ind i boksen. De stod ved ham i boksdøren og Niels sagde, at det var som om, at der gled "film" hen over øjnene på ham og et øjeblik efter styrtede han til jorden. Et stort tab af en dejlig hingst. mvh Line
DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Får helt |
|
|
Gåsehud ved tanken Line.. Han er helt sikkert en herre, jeg aldrig vil glemme..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det er godt nok trist  Selvom han var springer, så startede han også af og til dressur. Husker tydeligt, at jeg for maaange år siden ved et C-stævne i Vejle skulle på banen lige efter ham med en af klubbens beridderelever på ryggen - puha, det må have været nedtur for dommeren først at se et dressurprogram med den lækre avlshingst, og så at skulle se på mig bagefter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stine76 |
|
|
Jeg måtte altså lige læse dit indlæg en ekstra gang. Kunne ikke lade være med at smile lidt. Ja, mit gæt er nok dommeren spærrede øjnene gevaldigt op og helt kedeligt kan det da ikke have været  Men dybt tragisk LL ikke er mere. En hingst jeg godt kunne have fundet på at bruge. Han grænser vel næsten til et national klenodie.
Venlig Hilsen Margrethe Stald Sortebjerg V/ M. Steffensen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Magrethe: nej, kedeligt har det bestemt ikke været (i modsætning til mit ridt), for han vandt klassen stort 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stine76 |
|
|
Det lyder i dit indlæg som om det er dig, der går på banen med en beriderelev på ryggen...  Det var vel næppe tilfældet  Synes det er et barsk år for hingstene. Nu også Happy er væk.
Venlig Hilsen Margrethe Stald Sortebjerg V/ M. Steffensen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Magrethe: Jamen det kunne jeg også lige så godt have gjort, for kønt var det ikke, det jeg præsterede den dag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bekræftelse |
niels grøndahl |
19-05-2007 22:34 |
|
Vi må desvære bekræfte alle jeres venlige indlæg. og tak til TBJ flotte memorandums billede...Lucky Light afgik ved døden den 5 maj pga pludselige kredsløbsforstyrrelse... I Kan læse mere på vores hjemmeside www.hingstedepotet ... mange hilsener fra Irene & Niels
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|