|
|
| vokspropper men ingen foling? |
|
|
Nu er min tålmodighed snart ved at være brugt op. I mandags begyndte min hoppe med mælkeløb, og torsdag eftermiddag havde hun tydelige vokspropper. Siden er intet sket! Hun er veltilpas og æder som et tærskeværk. Jeg har sovet i sadelrummet ved siden af stalden siden mandag. Nu er jeg ved at savne min egen gode seng, og et føl! Har andre oplevet, at Jeres hopper har gået meget længere end de "normale" 48 timer efter at have sat vokspropper? Jeg har talt med dyrlægen, som synes jeg skulle tage det roligt, sålænge hoppen har det godt. Og så i øvrigt lave en aftale med hende om, at hun foler i nat. Det er hendes første føl, så jeg vi har jo ingen erfaringer fra tidligere at trække på. Hilsen den utålmodige
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vokspropper |
|
|
Ja, mine forældre havde en hoppe der havde vokspropper i 8 dage, de var 2 cm lange til sidst. Modsat har vi lige fået føl i nat, der havde hoppen ikke antydning af vokspropper.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lange udsigter |
|
|
Ja men så kan det jo have lange udsigter, kan jeg regne ud. Har også hørt om andre, der gik så længe.  Det er dødbesværligt, ikke så meget det med at sove i stalden, men ligeså meget, hvordan man tilrettelægger det mht. at gå på arbejde. Nå men vi må tage en dag ad gangen. Charlotte: tak for svaret. mvh. Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vores førstegangsfolende |
|
|
hoppe, havde vokspropper 3 uger før foling sidste år, og mælke løb tre dage forinden... Lige pt. er en af vores hopper 23 dage over termin, og har ikke antydning af yver... hvor er de dog forskellige de hopper... god overvågningsvagt... og held og lykke med det mvh hanne
Flis til ridebaner gangstier o.a sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min hoppe havde vokspropper 4 dage før foling. Den sidste dag havde hun mælkeløb
Mette Timmermann Kock Elbækgaard Dansk Varmblod er det bedste  Rødt hingsteføl født d. 4/5-07 sælges Kieffer Ulla Salzgeber dressursadel sælges, som ny! Brenderup Royal m. sadelrum sælges billigt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla |
|
|
Emily har det samme problem. Hun har haft mælkeløb siden sidste mandag, og er absolut ikke tilfreds. Hun er også førstegangsfolende. Tror ikk det er unormalt.
Nu med hesten Jessie! <3 SAPHIR NØRREMARK 1999 - 30/4 2005 Jeg vil ALTID huske dig! <3 *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bare rolig Marianne |
|
|
Der er vist ingen der endnu har hørt om et føl, der er blevet derinde  Mvh Line
DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| venter stadig |
|
|
Ja jeg ved jo godt, at den kommer når den kommer... I aftes var Sascha urolig i nogle timer, så vi tænkte, at der var ved at ske noget. Hun viftede med halen, kiggede på maven og rullede sig flere gange. Men nej, hun faldt til ro igen og var rolig hele natten. Vi må se om der er mere gang i den i aften. Og jeg kan jo se, at andre end jeg skille sig ud fra flertallet med de "24-48 timer efter vokspropper". Det lyder oven i købet ikke til at være ualmindeligt. Se så lærte man også det! Nu vil jeg tage en lur, så jeg er klar til næste nats overvågning Snoork!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 234567 |
|
|
hej marianne..din stakkel  nu håber jeg der snart sker noget så vi kan se billeder af det lille vidunder  ..jeg snakkede med min dyrelæge idag og han sagde der er rigtig mange hopper der går langt over mht foling,og ligeledes at det er et mærkeligt år mht brunsterne..alle andre år har jeg aldrig været i tvivl når min var i brunst  men lige iår skal hun drille og står lige nu i stampe og kommer ingen vegne  ..men dyrelægen sir det sker for mange iår,så det hjælper da lidt  øv..irritterende 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi er helt... |
|
|
Fuldstændig i samme båd - du og jeg... Jeg har også haft mælkeløb/voks sidan sidste mandag - og venter endnu... I nat - og igen nu her ved 7 tiden stod det dog i stråler - så det skulle godtnok meget gerne være i dag eller i morgen vi får familieforøgelse... Held og lykke med det - så må vi jo se hvem der "kommer først". Min hoppe er en "gammel" garvet dame på 17 år med 4 folinger bag sig... Milla
Frøsanggård's A'Capo - en stjerne er på vej! ! Sig NEJ til dyremishandling i DK:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mælkeløb.. |
|
|
tja, min havde så haft mælkeløb i godt 1½ uge og ingen vokspropper.. jeg tager så på weekend i 4 dage-kommer hjem -tjekker hende og hun er sur(har hun ikke været tidligere i forløbet) og 1½ time efter jeg er kommet hjem- så er der dømt føl! super nem og fin foling- og dygtig hest der simpelthen bare ikke foler uden dens madmor er der:o) Det blev en lille hoppe- billeder af nipstingen er på hjemmesiden..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så Marianne... |
|
|
Så kom jeg først alligevel.. kl 23.45 fik min hoppe et smukt helplettet hoppeføl efter DV hingsten Grandeur... Du får lige et billede at vise din hoppe - så kan det måske være hun får travlt...  Held og lykke med det...  Milla
Frøsanggård's A'Capo - en stjerne er på vej! ! Sig NEJ til dyremishandling i DK:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ih altså |
|
|
Hej Milla Et stort tillykke til dig. Ja du kom først. Her er stadig intet føl, men nu her i eftermiddag igen store vokspropper. Lidt mere gule i kuløren end sidst. Lad os håbe, at det er tegn på snarlig foling. Fin lille dame du har fået. Jeg håber, at jeg snart også kan vise noget. Jeg må hellere igen tage en eftermiddagslur. De mange overnatninger på en "solvogn" er ved at sætte sig præg. Og måske skal jeg være vågen i nat??? Man har jo lov at håbe. Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa.. |
| Forfatter:  |
Christina Aabenhus (Dhima) |
| Dato:  |
08-05-2007 22:24 |
|
Jeg er ny på denne linie, men kender godt problemet... troede egentlig, at min hoppe var den eneste som ikke ville fole.. Min hoppe var sat til den 30. april - og allerede den 28. april var der voksperler at se, og efter et døgn var der mælkeløb - så jeg var ude og kigge til hende hver anden time og var det de 4 første dage.. Der er stadig med jævne mellemrum mælkeløb og enormt stort yver - men intet føl endnu desværre.. Det er dog rart at høre om andre med samme problemer.. Min hoppe er også førstegangsfødende så jeg er meget spændt.. Jeg venter utålmpdigt på at det bliver min tur til at få føl.. Hilsen Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| velkommen i klubben |
|
|
Hej Christina Velkommen i klubben. Vi er nogle, der tilsyneladende skal være medlemmer i længere tid...  Vi er stadig på vokspropperne og mælkeløb, men ingen tegn i øvrigt. Jeg håber ikke, at mælkebaren når at blive tømt inden babyen ankommer. Altså ser jeg frem til endnu en overnatning i mit nye værelse=sadelkammeret. Det bliver så den tiende! Min mand er begyndt at sige til sine kolleger, at jeg er flyttet, men ellers tager han det nu pænt. Min ælste søn kigger opgivende på mig, og den yngste venter på at blive hentet derud, så han kan være med til en evt. foling. Han sov derude 3 dage i weekenden, men nu skal han jo op og i skole. Og jeg er træt træt. Nå men jeg må jo bare holde ud. Før eller siden sker der vel noget?  Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så kom det lille vidunder... |
Christina Aabenhus (Dhima) |
09-05-2007 21:17 |
|
Kl. 5 i morges kom et yndigt lille hingsteføl til verden.. Alt går som det skal og dyrlægen har også været her og give den lille sit allerførste prik.. Det er dejligt at være kommet på den anden side og det bliver dejligt med en rolig nat søvn... Den er efterhanden tiltrængt. Men 10 dage blev det til men det var bestemt værd at vente på.. Jeg kan desværre ikke finde ud af at sætte et billede ind - jeg havde ellers taget et rigtigt godt et af dem begge to.. Håber for jer at ventetiden snart er forbi.. Hilsen Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alene i klubben? |
|
|
Nå så er du heller ikke medlem længere... Tillykke med det. Jeg glæder mig på dine vegne. Og sov nu rigtig godt  Mvh. Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil |
|
|
godt melde mig i klubben  Hoppen havde termin i forgårs, er helt blød i muskulaturen bagtil og slap omkring skeden - men ingen føl endnu... Godt nok ingen voks; men det havde hun heller ikke sidste år... Tanja
Se min smukke tinker på min præsentation....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| velkommen |
|
|
Jamen så velkommen da. Klubben eksisterer stadig. Nu ser vi frem til 12. overnatning. Jeg har læst i en anden tråd, at vi skal holde godt øje med vores hopper, da det jo kan gå forfærdeligt galt  Altså forsætter nattevagterne, selv om jeg gang på gang overvejer en overnatning i min seng. Men så tænker jeg alligevel, at det skulle lige passe, at det så sker når jeg ikke er der. Jeg holder min hoppe inde fra fold når jeg er på job, og er væk så kort tid som muligt. Til alt held kan jeg selv styre det, og holde fri når det er nødvendigt, Men jeg kan jo ikke blive hjemme hver dag, især ikke når der ingenting sker. Jeg håber, at der sker noget i weekenden, hvor vi er hjemme alligevel. Status idag, er ro i mælkeløb og ingen propper. Igår mærkede jeg liv, og hoppen har det fint. Så alt er nok som det skal være, selv om damen ikke opfører sig lige "efter bogen". Jeg har forøvrigt lige taget en lur i min egen dejlige seng. Kunne næsten ikke vågne igen...  Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sove sove... |
|
|
Ja jeg er såmen også med i klubben. Min havde termin den 10. APRIL::: slå den. Dyrlægen trækker overbærende på smilebåndet og siger at den kommer på sin fødselsdag. I weekenden troede den første dyrlæge at føllet var død, ingen reaktion overhovedet fra den. Mente at hun så nok ville abortere indenfor 24 timer. Igen blev jeg der hele natten for at være hos hende. søndag kl. 18 gik alarmen og hun lå ned og stønnede. Ringede dyrlægen der bogstavlig talt kom med rygende og hvinende dæk. Men næ nej, det hele stoppede igen, men tilgengæld var der liv i føllebølle... Jubii (den må have sovet vældig godt dagen før). Så nu venter vi igen og jeg må sige at man kan være temmmelig tyndslidt efterhånden. Min anden hest har termin den 27 maj og dybt generet af et stort totalsparkende føl. Øjnene er ved at trille ud af hovedet på mig når den først går igang og hoppemor ligger og ser bedende på mig "så få det dog væk".. Ja en hård start for sådan en nybegynder som mig. Men hold da op hvor det skønt at læse jeres indlæg herinde, her er god hjælp at hente. Hvor lang tid kan/må en hoppe gå over???
Med venlig hilsen Bettina Søndergaard Stald Franca
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| godt med flere.. |
|
|
medlemmer i klubben, men jeg kan godt nok ikke slå din ventetid Bettina, og da også med ubehagelig bekymring ind imellem kan jeg læse. Jeg har da også været bekymret for om føllet var dødt, så det var godt at mærke liv. Ja man kan nå at tænke mange tanker når ventetiden bliver så lang.  Oven i købet kan man så gang på gang læse om alle de andre, hvis hopper foler kort efter, at de ser vokspropper el. lign. Nå men sådan er det altså ikke for os. Vi må bare glæde os til de dejlige føller dukker op hos os også. Sov godt rundt omkring i alle staldende. Nu kører jeg ud til mit natlogi.  Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej alle sammen |
|
|
må jeg også melde mig ind?  Ja her startede det hele med at min welsh hoppe fole næsten 3 uger fortidligt. Så blev vi lidt bekrymret, da vores anden hoppe er en første gangs og har termin en lile uge senere . men hun holder ud endnu og er ved at ramme sin termin her midt i maj, dog har hun sat små vokspropper, blev helt vild da min mor ringede og sagde det, tænkte jo at nu kom det næ nej det er over en uge siden. vente vente bare der snart sker noget det er jo være end juleaften, for da kende man da datoen . men ud fra jeres andre indlæg kan jeg jo godt se at der kan gå lidt mere tid før den lille ny kommer. tillykke til dem som har fået de længe ventede små  mvh Diana
Har fået et smukt hoppe palominoføl, bedre bliver det ikke, venter endnu 1 palonimoføl til maj, er til salg, venter spændt. www.stald-palsgaard.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej allesammen her har i et medlem mere af natklubben. Hold op, hvor er det hårdt. jeg vil tænke på alle jer, der sidder vagt, når jeg kigger til min hoppe for jeg ved ikke hvilken gang i nat. God vagt. Held og lykke til alle.  Med venlig hilsen Hanne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 11 dage |
ladyhawk |
12-05-2007 10:41 |
|
Hej Ja så melder jeg mig også under fanerne. Min hoppe er gået 11 dage over termin,hun har dog bittesmå propper men ikke rigtigt noget stort yver som jeg har set fler har. Hun er utrolig kælen og søger konstant kontakt,hun er ikke til at slippe for,heller ikke det jeg vil. Var jeg ikke gråhåret,ja så er jeg det nu. Æv æv ventetid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Medlidenhed |
|
|
Jeg har da medlidenhed med jer.  Vi har fået 4 føl til dato i år, og har ikke haft én nattevagt. Eller jo én delvis. Roselil snød os og folede selvom hun havde alarm på. Baronne var der alarm på ca. 35 minutter før folingen, og det samme med Balalajka. Da Bella skulle fole havde vi ikke alarmen hjemme, men hun lignede noget der kunne fole da hun kom ind om aftenen. Så Søren satte sig til at se film på TV og havde så et øje på overvågningen. Hun folede 10 minutter i 1. Men vi mangler da 2 endnu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvordan går det? |
|
|
Hej alle klubmedlemmer Hvordan står det til rundt omkring i staldene? Våger I stadig ligesom jeg?  Nu nærmer vi os den 13. nattevagt, og stadig intet føl. Igår havde Sascha igen en del mælkeløb og propper, men var ellers helt rolig. Jeg tror, at jeg vil konsultere dyrlægen i morgen, da jeg er ved at være bekymret for, at "vi" har mistet for meget af råmælken. Og så har jeg nu besluttet at prøve at leje en folealarm. Det her ser jo ud til at forsætte i det uendelige, så måske er det sund fornuft at sove i sin egen seng. Dog bliver jeg i sadelrummet indtil jeg har fået skaffet en alarm. Kender i steder hvor man kan leje alarm? jeg har kontaktet en i Helsinge (stutteri La cour), men de har ikke svaret tilbage.  Hilsen Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi venter som jeg har |
|
|
skrevet i en anden tråd også, 1 mdr. over tid i morgen. Jeg holder mig nu ikke vågen, for der er hverken yver eller andre tegn... jo lidt frisk blødning i morges.. Grunden til jeg skriver er nu, til jer, der er bekymrede for, om der er nok antistoffer i hoppens mælk, når føllet kommer. Man kan hos sin dyrlæge købe stix, som , når der kommer en dråbe af mælken på indikatoren, viser, hvorvidt, der er antistoffer nok eller ej... Held og lykke til alle jer natteravne, jeg slutter mig nok snart til jeres klub.. forhåbentligt da ;0) mvh Hanne
Flis til ridebaner gangstier o.a sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for fiffet |
|
|
Hej Hanne Tak for fiffet (stix). Det vil jeg spørge dyrlægen om. Mvh Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvordan går det? |
|
|
Hej alle klubmedlemmer Ja jeg er stadig med i klubben, men har ikke helt overblik over om nogle af I andre er flyttet over i klubben for dem med føl?  Jeg er nu holdt op med at tælle nætterne. Det er alligevel ikke til at holde styr på. Jeg talte med dyrlægen i mandags vedr. det meget mælkeløb. Vi aftalte at tjekke føllet for antistoffer (når det engang kommer!), da man så evt. kan give et tilskud, hvis det er nødvendigt. De sidste dage har der dog ikke været helt så meget mælkeløb. Absolut stadig ingen andre tegn til foling.  Jeg havde dog aldrig forestillet mig at skulle så langvarig en overvågning igennem. Det er ved at være 3 uger siden, at damen startede med mælkeløb, og gæt hvor jeg har sovet lige siden! Heldigt, at jeg kender dem hesten står hos, rigtig godt, for jeg er jo nærmest blevet et medlem af familien. Det havde nok været sværere på et stort ridecenter. Og heldigt, at jeg har en særdeles forstående familie.  Nogle ville nok mene, at et sådan forløb, var god grund til skilsmisse! Nå det var bare en lille opdatering herfra til dem, der måtte være interesserede. Marianne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er her stadig |
|
|
min hoppe griner højlydt af mig, når jeg tjekker hende midt nat  så vi holder nok ved lidt endnu... Tanja
Se min smukke tinker på min præsentation.... Tre shetlændervallakker søger nyt hjem. Forhør nærmere ved personlig besked.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|