Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Oldenborg-Hvilken hingst?
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 22:34

Da min onkel overvejer at sætte sin 14 årige Oldenborg hoppe i fol, og jeg har lovet at hjælpe, har jeg nogle spørgesmål:

1.Er hun for gammel til overhovedet at få et føl?

2. Da det er lidt "for sjov", hvilken hingst skulle man så bruge?

Det skal dog lige siges at hun er 100% REN Oldenborger m. stamtavle og noget tung i det. Det eneste vi ved om hende er at hun i sine yngre dage var kørehest.

Det ville være godt hvis vi kunne få et lidt mere "let" føl ud af det så jeg tænker på noget fuldblod...Men er det en dårlig idé?

Skulle man tage en ren Oldenborger fordi hun er så "fin"?

Håber på svar...

Ponylena

0
0
Svar på denne tråd

continental
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 01:32

continental ville være fin han er 62,5 % oldb

hilsen hanne

Hoppeføl og hoppeplag e. Continental til salg
0
0
Svar på denne tråd

ja jeg sværmer jo også..
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 08:02

for continental og har her forleden hentet min hoppe hjem fra ham. vi håber på der bliver endnu et pragtfuldt føl ud af det besøg.

Jeg har jo i forvejen en 1 års efter ham og den er bare dejlig. Lanbenet og efter dyrlægens og mange andres udsagn, ser den ud til at blive rigtig god.

Men prøv at søge på markedspladsen under hingste tilbydes til bedækning. Der kan du finde jans annonce for hans hingste. Kontakt ham og få ham til at foreslå hvilken hingst i kan bruge. Han kan ud fra oplysning omkrings hoppens afastamning, fortælle jer hvilken hingst der kan være en god ide.

IMC.
0
0
Svar på denne tråd

Du skal ind på
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 08:39

WWW.danskoldenborgavl.dk og kigge.

Ikke at der er noget galt med Jans hingste (tværtimod), men der er SÅ mange andre skønne.

Så ind under den "rigtige" hjemmeside og kigge.

Hvad i skal vælge, afhænger jo helt hvad i brænder for. Også selv om det kun er for sjov.

Jeg er til de renstammede. Og har brugt Gorm H D . Skulle det være igen, blev det ham igen. Også fordi jeg godt kan lide ejeren, og hans måde at holde sin hingst på. Og så selvfølgelig fordi jeg har fået et fint fint føl.

Hingsteføl sælges: Oldenborg født 12/5-06 og ½ Dartmoor født 3/5-06

BOYCUT RODEO PÅ DANSK GRUND! Og alle andre steder.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 15:33

Tusind tak for hjælpen!

Pony og Rytter

Tlf. 44440713

Det sejeste udstyr!

Til de sejeste ponyer

0
0
Svar på denne tråd

Ville også helt klart
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 17:00
syntes at du skal ind på hjemmesiden for oldenborg hestene, læse hingstelisten eller dele af den, for at der kunne drage en konklusion for hvilke krav du har til hingsten, samt er din hoppe kåret for ved du hvilke svage sider hoppen har, eller kan du se det. For at derefter opveje det med hingstens positive sider de steder hoppen måske er lidt "svag" & omvendt

SMEDEGAARD

DANSK OLDENBORG AVL

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider