Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Så er "vi" 3 mdr henne:o)
Forfatter: 
Dato:  24-11-2000 06:37
Jubii - Madi er stadig i fol. Blev håndprøvet i tirsdags!! Dog under nogle ret trælse omstændigheder, da hun var ved dyrlæge gr halthed:o( ...... Så udover at blive konstateret fortsat drægtig fik hun også konstateret kodesenebens betændelse. Øv, øv, øv!!! Boks ro i forløbig 3 uger + ringsko. Og så må vi jo se... Jeg håber bare ikke at alt dette stohej har kunnet skade fostret på nogen måde (jeg tænker på bedøvelse da hun blev røngtenfotograferet).
Har nogen af jer ellers nogen erfaring med denne type skade?

KH Susanne
0
0
Svar på denne tråd

RE: Så er "vi" 3 mdr henne:o)
Forfatter: 
Dato:  24-11-2000 20:11
Hej Susanne!
Dejligt at høre at Madi stadig er i fol! Frühmi er nu 5 mdr. henne, og er ved at blive godt rund om maven - HERLIGT! Jeg glæder mig til jeg kan begynde at se lidt bevægelser fra min kommende dressurstjerne!
Hmmm, ventetiden synes næsten ulidelig...bliver det en hoppe eller hingst, hvordan kommer den til at se ud, osv, osv...

Men jeg er da ked af at høre hun er blevet halt...bare rolig, hun skal nok blive fin igen (o; Jeg tror næppe føllerbassen har taget skade - alt det tager dyrlægen jo højde for....

Mange føllerhilsner fra Christina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-11-2000 00:20

NEEEJJJ, hvor er det fedt..!!!

..........Hvis i ikke snart stopper alt det hersens følsnak ender det med at Flo snart
skal have en baby igen... ;0)

Der er ikke noget som den søde ventetid..... ;0>

Krydser fingre for at alt går vel..

MVH
Scarface
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  28-11-2000 11:01
Hej Susanne

Hvor dejligt!

Snøft snøft! savner mere og mere min lille hoppe, og tanken om at få endnu et super afkom efter hende.

Ærgeligt med Madigans skade, hvordan er den opstået?

Jeg fik et produkt fra Jim Fielden, Brogaarden, tlf. 39 65 18 80, til Linetta da hun have et ben problem.

Selvfølgelig kan jeg ikke huske hvad det hedder. Men Jim har næsten altid noget som kan hjælpe/mildne en skade og dens omfang.

Og nej! jeg tror ikke at fosteret har taget skade af den smule bedøvelses. Det har nogle af mine følhopper også prøvet, og det har aldrig været årsag til kastning.

Håber på snarlig bedring med Madigan

mvh.
Lene G. Iversen
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  28-11-2000 17:32
Tak for alle jeres lykønskninger ;o)

Madi har det fint - er i godt humør trods boks ro!! Jeg ved dog endnu ikke hvordan benet har det. Dyrlægen kommer om 14 dage og tjekker.
Han mener at det har været en overbelastning som har forårsaget det. Men jeg synes bare ikkke at hun er blevet redet så hårdt.... hvorfor jeg er lidt bange for at hun måske ikke helt kan holde til at gå dressur!!?? Men hvad ved jeg - nu må tiden jo vise hvordan det kommer til at gå. Ihvertfald så glæder jeg mig helt ustyrligt til at den lille følbasse ser dagens lys. Med sådan en go´mor kan det kun blive et super dejligt føl (den stolte ejer der taler *SS*)!!

Beklager det ret korte svar - men jeg er bare så træt....har været på arbejde siden kl 0330 GAAAAB!!! Det er hårdt at være lære!!

KH Susanne og Madigan
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-11-2000 22:06
ØV, hvor er det surt at bent er faldet ud, men tillykke til dig alligevel Susanne.
vi må jo prøve at lave en Benny til næste år.
jytte
0
0
Svar på denne tråd

"Vi" er 8 mdr henne:o)
Forfatter: 
Dato:  04-01-2001 16:51
Så er "vi" 8 md henne - og det er dejligt at se at der er flere her på Heste-Nettet der har samme pusleri i stalden.

Har i lagt mærke til adfærdsændringer hos Jeres hopper ? (Christina & Susanne)

Min hoppe har også fået noget galle i hendes v. forben - men masser af motion og massage skal nok gøre godt.

Hvordan træner/motionerer i jeres hopper nu hvor det hele begynder at kunne ses på dem ?

Rica's føl er begyndt at sparke - det er helt fantastisk. - Men hun lader ikke hvem som helst mærke - så det må man jo respektere :o)

Vrinsk,

Carin & Rica
0
0
Svar på denne tråd

Re: "Vi" er 8 mdr henne:o)
Forfatter: 
Dato:  08-01-2001 06:10
Hejsa Carina!!

Prøv at se under tråden: Det første livstegn. Der har vi bla snakket lidt om adfærd. Mht til træning, så er min skadet, så hun går kun på fold (suk). Hvilken hest har du? og hvem har du ifolet ved?

KH Susanne
0
0
Svar på denne tråd

Re: "Vi" er 8 mdr henne:o)
Forfatter: 
Dato:  08-01-2001 09:55
Hejsa,

Min "lille" pruhest er en DV hoppe på 172 cm, hun hedder Vong's Rica.
Hun er ifolet Bernstein, og hun skal fole om lidt mindre end 3 måneder.
Det har forresten hjulpet gevaldigt på hendes galle, at jeg har ladet hende stå med uldbandage på natten over, og så smører jeg med Blue Hors "Cold & Hot" for at "tune" hendes blodcirkulation. - Det kan anbefales, men ellers er der ikke meget andet for end at motionere hende godt hver dag.
- Og så selvfølgelig give masser af kærlighed og nuss :o)

Vrinsk,

Carin & Rica
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider