Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

stadig ingen brunst
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 21:28

jeg forstår ikke at min hoppe ikke viser tegn på brunst. godt nok har vi kun en lille vallak som teaser i stalden men bør der ikke være tegn alligevel?

skal jo have den svaber prøve lavet. skal jeg virkelig sprøjte hende i brunst for det?

er der ingen tilskud eller andre gode ideer der kan hjælpe her?

mvh hilsen
SUNFLOWER
dejlig 3 års til salg. se præs.

SØGER Super låne pony til min datter, skal være begynder venlig
0
0
Svar på denne tråd

Det kan være svært
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 21:36

Det kan være endog meget svært at se brunst, også selvom man har en hingst i stalden. Vores ene hoppe begyndte vi at prøve af for et par uger siden, ingen brunst.

Forrige mandag fik vi hende så sprøjtet, så havde vi da noget at gå efter. Onsdag var der tilsyneladende ingen brunst, lørdag checkede vi igen, stadig ingen brunst. Begge gange blev hun afprøvet med vores Welsh-hingst.

Hun skulle bedækkes med min venindes hingst, og derfor valgte vi at lade hende stå, så måtte hun checkes igen søndag.

Der kom så en familie som ville se på Welsh-hingsten til deres hoppe, og derfor kørte vi ned til min veninde igen. På det tidspunkt viste hoppen endog særdeles god brunst, så vi aftalte med min veninde at hun skulle bedækkes søndag. Det endte dog med at hun blev bedækket lørdag alligevel og godt for det. Søndag var hun aftagende, mandag færdig.

Det er ikke sikkert at vallakken er nok, specielt hvis de kender hinanden godt.

0
0
Svar på denne tråd

nej er jo det
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 21:42

sidste år stod hun opstaldet et stort sted med flere hingste og også hingstede valakker og da var jeg aldrig i tvivl.

tror du så ikke jeg blir nød til at få hende sprøjtet i brunst?

syntes det er trælse penge blot for at få lavet en svaber prøve

mvh hilsen
SUNFLOWER

0
0
Svar på denne tråd

Svaberprøve
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 21:45
Du kan jo vælge at få hende sprøjtet og tage svaberprøven første dag hun er i brunst. Hvis ellers den er i orden, så kan du jo nå at få bedækket også. Så får du da fuld valuta for pengene.
0
0
Svar på denne tråd

du har da
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 21:50

fat i noget der. super idé

mvh hilsen
SUNFLOWER

0
0
Svar på denne tråd

du kan også
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 08:01

Du kan også sende hende afsted til hingst og når hun så kommer i brunst der kan hingsteholder få taget svaber af sin dyrlæge.

Hvis du ikke tidligere har haft problemer at den viser brunst ved hingsten ville jeg gøre det sådan. Så sparer du også pengene til sprøjten.

STALD LAUGE...
- avl af sorte fuldblodsarabere og pintoarabere

Bedækning tilbydes ved den sorte hingst Falkhan Expresso OX+3363

Interesseret i føl 2007? Du er velkommen til at kontakte os.

0
0
Svar på denne tråd

Dårlig formulering
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 08:03
sikke en formulering jeg fik skudt afsted der - det lyder som om det er dyrlægen der skal have taget en svaber på sig selv - sorry... Men jeg tror i forstår meningen

STALD LAUGE...
- avl af sorte fuldblodsarabere og pintoarabere

Bedækning tilbydes ved den sorte hingst Falkhan Expresso OX+3363

Interesseret i føl 2007? Du er velkommen til at kontakte os.

0
0
Svar på denne tråd

Brunst
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 12:23

Min dyrlæge har de sidste par år kørt et forsøg, som har givet stort gevinst. Jeg har selv brugt det med stor succes. Det er et et væske, kan desværre ikke lige huske navnet på det, men kan finde ud af det, da jeg bruger det på en af mine hopper i øjeblikket. Der skal du alt efter hoppens størrelse blande det i fodret 1 gang om dagen i 10 dage, så skal hoppen sprøjtes på 10 dage og så skal hun insemineres på 16 og 18 dage. Der er meget stor drægtigheds procent på kuren, med det er vigtig at det nøjagtig er 16 og 18 dagen hun bliver insemineret på. Og kuren koster 250,- + moms. Og jeg har selv haft stor succes med det på mine hopper.

MVH

Heidi Rasmussen

Stutteri Birkegården

Avl af Dansk Varmblod

0
0
Svar på denne tråd

Brunst tegn
Forfatter: 
Dato:  03-05-2007 13:29
Nu ved jeg ikke om du har kigget, men på en af mine hopper er den eneste måde jeg kan se hendes brunst, ved at kigge lige inden for ved skedeåbningen, hun bliver lidt mørkere rød, og er jeg heldig kan der også være lidt slim...

Hingsteføl efter Don Juan / Lauries Crusador xx - tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Manglende brunst !
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 15:40

Min hoppe har heller ingen brunst endnu.

Hun har fået Regumate Equine(hormon beh.) i 10 dage og så ventet i 5 dage, men stadig ingen brunst.

Vi har to 2-års-hingsteplage (den ene er meget hingstet), men hoppen er absolut ikke interesseret !

Det er ret surt - hun plejer at vise det meget tydeligt og hun har fået føl før, hvor hun kom ifol ved første forsøg !

0
0
Svar på denne tråd

sprøjter
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 16:37

Hej...

jeg har bare lige et lille spørgsmål... sprøjter man bare? er der ingen risiko ved at sprøjte? jeg kunne bare ikke lade være emd at tænke på det.

0
0
Svar på denne tråd

Risiko...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 16:46

Der kan være risiko for at der modnes mere end ét æg på samme tid !

Jeg ved ikke, om der kan være risiko for andet !

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 20:34
og så er der jo den risiko (når man sprøjter uden at scanne), at tidspunktet er helt af H... til, den kan jo være i brunst(uden i kan se det) eller lige præcis ude af brunst, og så kommer den altså ikke i brunst selvom den bliver sprøjtet.

Fotografering tilbydes

Besøg vores hjemmeside:

www.ad-edition.dk

Med fotos fra bl.a. DM i Dressur

og diverse TAF arrangementer

0
0
Svar på denne tråd

Min hoppe...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2007 23:20
er blevet scannet inden behandlingen blev påbegyndt og skal igen i morgen, hvis der ikke sker et mirakel og hun så er i brunst i morgen tidlig !
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider