Umiddelbart tror jeg du skal have fat i Landskontoret for Hest. Det kan være at de kan hjælpe dig. www.lr.dk
Jeg var inde på dv´s hjemmeside den anden dag fandt følgende spørgsmål og svar: (jeg ved ikke om det kan hjælpe lidt).
Kåring af fuldblodshoppe
Jeg har planer om at melde min fuldblodshoppe til eksteriør kåring til juli. Har dog
intet hestepas på hende. Jeg kan se man skal vedlægge det sammen med anmeldelse
plus 390 kr. i gebyr. Er hestepas også noget I laver ? På forhånd tak for svar!
Svar:
Fuldblodshopper har ofte ikke noget hestepas, men et gråt ejercertifikat, hvor far, mor og morfar står på. Derfor dispenserer vi i disse tilfælde og godtager, at du indsender dette som dokumentation på hestens identitet og afstamning. Du skal stadig indsende kr. 390,- for oprettelse af de 4 generationer af hoppens afstamning i hestedatabasen (stambogsføreren hos Landscentret | Heste har ofte en mulighed for at få oplysningerne om resten af din hoppes afstamning efterfølgende), så vi kan trække katalog, dommerbog og meget mere ud på din hoppe sammen med alle de andre der er tilmeldt kåring. Vi laver ikke noget hestepas på hoppen, idet hendes oprindelige papirer skal følge hende resten af livet.
Hej DV!
Super, tak for svar. Ja, jeg har et gråt ejercertifikat, jeg kan sende med.
Jeg håber jeg kan indbetale pengene (390 kr) via PC bank til jeres Nordea kontonummer: 2241-9110052729 og så bare sende certifikatet med post?
Jeg regner med jeg får certifikatet tilbage igen når I er færdige med det!
Jeg har jo som sagt ikke været til kåring før. Får man tilsendt en tidsplan for, hvornår man skal være "på" ligesom man gør ved et almindeligt stævne?
På forhånd tak for svar!
Svar:
Husk, at du også skal betale gebyret for tilmelding til hoppekåring...
Ja, du kan godt sende penge og certifikat særskilt, men du skal tydeligt angive, hvad betalingen handler om, hvem det er fra osv. og på samme måde, når du sender ejercertifikatet - hvor er hoppen tilmeldt og til hvad, for vi får utrolig mange henvendelser i den retning.
Ca. 1 uge før arrangementet sender vi katalog og informationsbrev ud til de deltagende hoppeejere, og i kataloget indgår en foreløbig tidsplan. Der udfærdiges en mere nøjagtig minutplan på sadelkåringerne til hver kåringsplads to dage før hver kåring, da der kan komme både frameldinger, flytninger og eftertilmeldinger meget sent, så alt kan blive rykket. Derfor er det vigtigt, at man kommer i god tid før det angivne tidspunkt for måling og signalement af jeres hoppes hold. Af
info-brevet fremgår det tydeligt, hvem der er kontaktperson for tidsplaner og hvem for opstaldning. Desuden vil minutplanerne blive slået op ved sekretariatet til kåringen, og de vil kunne ses på internettet dagen inden kåringen.