Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hven er min hest??
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 11:57

Ja jeg har lige flyttet min hest til et gamelt fuldblods stutteri hvor det viser sig at de skulle have opdrættet Princess' mor Mahogany, men ud fra at Mahogany og hendes far Baziluzzo ikke kunne fremavle en skimmel som Princess nu engang er og at jeg ikke har en udprintet stamtavle på hende og jeg kun har fundet den under Dansk galop hvor skimmel og født i 1998 passede. Men hvad nu? Hedder min hest Polish Princss og har den gået løb, er den fuldblod osv??? Jeg er et stort spøgsmålstegn og hvordan finder jeg nogensinde ud af hvem hun er???

Håber nogen kan hjælpe da det er noget jeg SKAL vide da hun skal stilles til kåring i juni.

Knus fra Pernille, Lady Love, og Polish Princess

Opstaldning i Slagelse tæt på Antvort Kaserne søges!

0
0
Svar på denne tråd

Nuværende oplysning
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 12:04

-

Navn: Polish Princess

Alder: 1998 = 9 år gammel

Højde: 160 cm

Afstamning:

Far: Basiluzzo (USA)

Mor: Mahogany (DEN)

Farfar: Arctic Tern (USA)

Morfar: Carnoustie (GB)

ID: 9808764

Farve: Grå Skimmel

Fortid: Skulle ha gået nogle galopløb bla. i DK og Sverige.

Håber nogen kan/gider at hjælpe da det er rimelig vigtigt.

0
0
Svar på denne tråd

Et billed
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 12:07

Et billed hvis det lige kunne sige nogen noget umidelbart.

0
0
Svar på denne tråd

skal hesten til
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 12:11

kåring skal du jo lige meget hvad forevise en stamtavle, hvis det skal have relevans.

Mvh. Tine

Avlshoppe sælges billigt

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/153179/8/

0
0
Svar på denne tråd

spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 12:42

Umiddelbart tror jeg du skal have fat i Landskontoret for Hest. Det kan være at de kan hjælpe dig. www.lr.dk

Jeg var inde på dv´s hjemmeside den anden dag fandt følgende spørgsmål og svar: (jeg ved ikke om det kan hjælpe lidt).

Kåring af fuldblodshoppe

Jeg har planer om at melde min fuldblodshoppe til eksteriør kåring til juli. Har dog

intet hestepas på hende. Jeg kan se man skal vedlægge det sammen med anmeldelse

plus 390 kr. i gebyr. Er hestepas også noget I laver ? På forhånd tak for svar!

Svar:

Fuldblodshopper har ofte ikke noget hestepas, men et gråt ejercertifikat, hvor far, mor og morfar står på. Derfor dispenserer vi i disse tilfælde og godtager, at du indsender dette som dokumentation på hestens identitet og afstamning. Du skal stadig indsende kr. 390,- for oprettelse af de 4 generationer af hoppens afstamning i hestedatabasen (stambogsføreren hos Landscentret | Heste har ofte en mulighed for at få oplysningerne om resten af din hoppes afstamning efterfølgende), så vi kan trække katalog, dommerbog og meget mere ud på din hoppe sammen med alle de andre der er tilmeldt kåring. Vi laver ikke noget hestepas på hoppen, idet hendes oprindelige papirer skal følge hende resten af livet.

Hej DV!

Super, tak for svar. Ja, jeg har et gråt ejercertifikat, jeg kan sende med.

Jeg håber jeg kan indbetale pengene (390 kr) via PC bank til jeres Nordea kontonummer: 2241-9110052729 og så bare sende certifikatet med post?

Jeg regner med jeg får certifikatet tilbage igen når I er færdige med det!

Jeg har jo som sagt ikke været til kåring før. Får man tilsendt en tidsplan for, hvornår man skal være "på" ligesom man gør ved et almindeligt stævne?

På forhånd tak for svar!

Svar:

Husk, at du også skal betale gebyret for tilmelding til hoppekåring...

Ja, du kan godt sende penge og certifikat særskilt, men du skal tydeligt angive, hvad betalingen handler om, hvem det er fra osv. og på samme måde, når du sender ejercertifikatet - hvor er hoppen tilmeldt og til hvad, for vi får utrolig mange henvendelser i den retning.

Ca. 1 uge før arrangementet sender vi katalog og informationsbrev ud til de deltagende hoppeejere, og i kataloget indgår en foreløbig tidsplan. Der udfærdiges en mere nøjagtig minutplan på sadelkåringerne til hver kåringsplads to dage før hver kåring, da der kan komme både frameldinger, flytninger og eftertilmeldinger meget sent, så alt kan blive rykket. Derfor er det vigtigt, at man kommer i god tid før det angivne tidspunkt for måling og signalement af jeres hoppes hold. Af

info-brevet fremgår det tydeligt, hvem der er kontaktperson for tidsplaner og hvem for opstaldning. Desuden vil minutplanerne blive slået op ved sekretariatet til kåringen, og de vil kunne ses på internettet dagen inden kåringen.

En hest er altid en hest,

en rytter uden hest er bare et menneske

0
0
Svar på denne tråd

Dansk galop
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 12:46
Du skal gå ind på www.danskgalop.dk, der finder du et telefonnummer, og det ringer du på. Forklar dit problem, de er meget søde og kan muligvis hjælpe dig. Eller sagt på en anden måde, de er de eneste der kan hjælpe dig.
0
0
Svar på denne tråd

Skimmel
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 12:47

Hvis hverken "mor" og "far" er skimmlet,så er din hoppe kort og godt ikke afkom af de nævnte forældrer.

Hvis de bruger DNA prøver i fuldblodsavlen,kan du få taget en DNA prøve,og den vej få bevist hvem din hoppe rent faktisk er,ellers vil jeg mene det ser ret skidt ud.

Hvis du ikke har en gyldig stamtavle på hende,kan hun kun kåres i F1,hvis vi snakker dv.

0
0
Svar på denne tråd

Brun hoppe
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 12:52
Jeg prøvede at søge på www.pedigreequery.com/polish+ princess. Der er Polish Princess opført som en brun hoppe.
0
0
Svar på denne tråd

fusk med afstaming
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 13:20

tja hestehandlere har før fusket med afstamningsoplysninger.. og du har ingen stamtavle..

Hvis jg var dig ville jeg ringe til opdrætteren (evt. træneren) af polish princess og spørge dem om den polish princess de kendte var brun eller skimmel..

Ane

Commit random acts of kindness and senseless acts of beauty
Kender du den Færøske hest?
0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 14:57

Så fik jeg ringet til dansk galop og de kunne konkludere det samme som længere oppe at dette var en brun hoppe, men dette er indberrettiget da hun var føl. De er i tvivl om Basiluzzo har produceret skimler, men han var fuks så muligheden kunne være der.

De var også inde på DNA for at få det egentlige svar.

Tror lige jeg også vil prøve at ring til træneren.

0
0
Svar på denne tråd

Pernille
Forfatter: 
Dato:  02-05-2007 15:17

Det kræver at en af forældrene er skimmlet,før at en afkom kan være det,så lige meget hvor rød hingsten er,kan han altså ikke lave skimlet afkom.

Så desværre forligger der ingen mulighed for at din hoppe er identisk med det afkom efter de to nævnte forældrer.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider