Hej garvede avlere

Lige et par spørgsmål ang. ifoling, da jeg er blevet lidt i tvivl pga. forskellige opslyninger.
Jeg har en hoppe (som faktisk har termin idag), som jeg gerne vil have ifolet igen, men denne gang blive det på hingstestation og med inseminering.
Sidste år var den ved naturlig bedækning. Her fik hun ikke taget nogen svaberprøve eller lign., inden hun blev sendt afsted.
Nu er mit spørgsmål, ville det så ikke være godt at få taget en prøve på hende inden hun sendes afsted, og hvis ja - er der et bestemt tidspunkt denne prøve skal tages?
Endnu et spørgsmål ang. hendes chancer for at komme i fol..
Sådan noget med følbrunst og ikke følbrunst?! Skulle chancerne ikke være mindre for at hun ville komme i fol i følbrunsten, og hvornår træder denne brunst ind?
Hvis ikke hun skulle ifoles i følbrunsten, hvor længe er det så optimalt at vente (kommer hendes "alm." brunst herefter)?
Håber at høre nogle erfaringer, og andre forslag til hvordan jeg kan forbedre hendes chancer for at komme i fol.
(Hoppen fodres korrekt, dog har hun ikke været redet i et par år. Har de sidste to gange været let at ifole).
Har forresten tænkt mig at starte ud med en masse skridt ture efter føllet er kommet til verdenen. Nogle som har erfaringer med føl som håndhest?
Mvh Anna