Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

drægtig hoppe og ny hest i stald.
Forfatter: 
Dato:  30-04-2007 22:17
Der hvor jeg har min hoppe opstaldet kommer der en ny hest imorgen. vil der ske noget ved det, min hoppe skal fole om en måned?
0
0
Svar på denne tråd

ny hest...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2007 22:42
altså det jeg vil høre om er om det er for risikabelt i forhold til min hoppes drægtighed, er der større chance for hun smider føllet eller hvad?
0
0
Svar på denne tråd

Nej det
Forfatter: 
Dato:  30-04-2007 23:15

vil jeg bestemt ikke mene, der er nogen fare for. Vi fik ny hest i stalden d. 21 april, og vores ene hoppede folede uden problemer, og som hun skulle d. 29 april kl 315.

MVH

Gitte

Stutteri Eriksen - Avl af fuldblodsarabere - hingsteføl fra 2006 til salg - tag et kig på www.stutteri-eriksen.dk
0
0
Svar på denne tråd

ny hest...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2007 23:28
Tak for dit svar. jeg håbede da heller ikk edet ville være et problem, men har hørt noget om at man ikke måtte flytte hoppe den sidste tid op til foling, på grund af bakterier og sådan. Derfor tænkte jeg at det kunne være et problem med en ny hest.
0
0
Svar på denne tråd

flytning af hoppe
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 10:15

det har ikke nogen betydning med en ny hest i stalden, det eneste der kan være er hvis de kommer på fold sammen og så den drægtige hoppe bliver sparket hårdt i maven.

Det med at man ikke bør flytte en drægtig hoppe, er fordi hun danner antistoffer i det miljø hun står i og hvis man så flytter hende lige op til folingen kan hun ikke nå at danne nye antistoffer og føllet er derfor mere udsat.

Hingsteføl efter Don Juan / Lauries Crusador xx - tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

der er to ting...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2007 10:37

Der er to ting i det. den nye kan bringe ex. abort virus med sig udefra og de kan kæmpe så hårdt om rangen i flokken, at den ene part kan komme til skade.

Men det er jo ikke sikkert nogen af tingene bliver aktuelt.

Der er to mån til min hoppe skal nedkomme og der kommer måske en ny hest ind i flokken inden da. Har valgt at holde min hoppe for sig selv da jeg ikke kender den nye og ikke vil risikere den nye gør føllet noget, når det bliver født eller slås så meget med min hoppe at der sker noget.

Det med virusfaren må jeg bare leve med, det er ikke min stald og der har været udstiftning flere gange i år alligevel.

Rid på det bedste - Rid frederiksborgheste ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider