Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Sygt føl
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 12:08

Ja, mit lille føl er desværre blevet sygt. Jeg kørte hoppe og føl hjem til min dyrlæge i torsdags for at få hoppen insemineret igen og det hele gik bare rigtig fint. Igår - lørdag - ringer dyrlægen så, at mit føl ikke har det særlig godt. Han var frisk og fræk fra morgenen da hun scannede hoppen. Da hun til middag kommer ud for at lukke dem på fold ligger han ned (hvilket, der jo ikke er noget usædvanligt i) og på folden synes hun han er lidt mindre sprælsk end han plejer.

Hun holder øje med dem og to timer senere er han bare blevet rigtig slap og har temp. på 39,9 grader.

Han får nu antibiotika 4 gange i døgnet og min gode dyrlæge våger over ham dag og nat. I nat (natten til søndag) har temp. været oppe på 41,1 grader, så det er har været noget kritisk.

Puha, hvor er det bare træls når sådan noget sker, men h´jeg er SÅ glad for at vi valgte at sætte dem hjem til min dyrlæge i stedet for til Blue Hors (hun skal insemineres med Leredo), da jeg frygter at de ikke har helt samme overskud til at observere hver enkelt hoppe og føl på "fabrikken".

Nå, men mit lille pus har lige tømt yveret og virker i skrivende stund til at have rettet sig lidt, MEN jeg er så nervøs for ham.

Min dyrlæge har mistet 3 føl i vinter pga virus-abort og har haft lukket stalden i to månerder mere end hvad der foreskrives, så risikoen for at det er det der er gået i ham er nærmest lig nul - men han har jo heller ikke antistoffer mod de (måske banale) bakterier der er i hendes stald og har så valgt at reagere voldsomt på dem, med feber og diarré.

Ja, det blev en længere smøre, men måtte bare lige fortælle det til nogen

Tak fordi du læste med så langt.

Fortsat god weekend

Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Lille stakkel...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 12:23
Det var da træls at høre. Jeg håber han kommer sig helt. Når det nu skal være, så er det jo da godt, han er i gode hænder. For ja det havde da været endnu mere træls, hvis han var blevet syg på Blue Hors. Ikke at hestene ikke er i gode hænder der, men at stå hos en dyrlæge må da være nr et, når følle bliver syg.
0
0
Svar på denne tråd

bdfgdfg
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 15:19

Der står en hoppe opstaldet samme sted som mig, og den har haft samme symptomer.

Den havde temp. på op til 41,2, men det går gradvist bedre nu efter mange dage med antibiotika.

Det viste sig at være en herpesvirus.

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
0
0
Svar på denne tråd

herpesvirus
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 20:57

Ja, det er jo det vi frygter. For selv om Doméstic har rettet sig fint i løbet af dagen med temp. på 38,4 i eftermiddags og mere glimt i øjnene, så har vi en drægtig hoppe hjemme i stalden, som jo nødigt skulle smittes med denne virus. Den har termin 14.maj - men jeg ville gerne at føllet snart er klar til at komme ud, så jeg kan få hoppe og føl hjem igen når hoppen er insemineret.

Mvh Ditte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider