Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kender du knapstrupperhingst?
Forfatter: 
Dato:  07-12-2002 21:06

Jeg har efterhånden fundet ud af at knapstrupperracen lige er mig.....

En arbejdskolega har en knapstrupperhoppe med særdees fine papirer.
Den er dog en kat 1 pony.

Vi vil gerne i fællesskab avle på den til foråret.
Nogen som kan anbefale hingste?

Det skal gerne være kat 1 hingste.
HvIS man nu fandt en stor hingst på ca 170 cm, ville man sandsynligvis få en hest sidst i 150 erne..
Er der muligheder i sådan en hest inden for knapstrupper? ( ridning dressur/spring)

Jeg har set en masse hingste på knapst.hejjemsiden...
Vil bare herfra høre om nogen kan anbefale en /flere ponyhingste med papirer og avlsgodkendelse??

Håber at høre fra nogen..
0
0
Svar på denne tråd

Re: Kender du knapstrupperhingst?
Forfatter: 
Dato:  08-12-2002 06:25
Pas på med at tro at du bare kan sætte en stor hingst på hoppen og så automatisk få en stor hest.

Jeg havde den samme holdning men måtte sande at min lille hoppe på 151 cm, og en stor 100 % oldenborghingst på 171 cm i stang, har fået et afkom der kun er blevet 152 cm i stang, en sur størrelse når hesten skal sælges da den jo har kostet det samme at opdrætte som en "stor" hest.

Der er ikke så meget salg i den størrelse heste + man kan ikke få de samme penge for hesten på trods af gode gangarter og et godt sind.

Hilsen BrittSelv den længste rejse på tusinde mil starter med et lille skridt
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-12-2002 07:10
Jeg er enig med lamagic. Min vallak er 1.56 og er efter en ponyhoppe og en DV-hingst.

Den har krop som en hest og ben som en pony. Ikke en type hest der er stor efterspørgelse på.

http://www.calmann-hinke.webbyen.dk (i)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-12-2002 10:06
Det er jo tit hoppens str. føllet vil følge, da føllet vokser inde i den mave og dermed kan et føl efter en kæmpe hest ikke blive så stort som et føl efter to forældre oppe i samme str. så vil ponyhoppen jo ikke kunne fole det. Man skal i hvert fald passe lidt på med det.

Knus og Kram Hanne!!:-D Man kan ikke gøre ondt mod andre

uden derved at skade sig selv
8-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-12-2002 15:45
Der er noget der hedder kompensatorisk vækst- og generne fra far og mor koder for hvor stort føllet bliver.

Er der ikke plads i livmoderen, vil føllet oftes indhente det i løbet af dets opvækst.

Og så er der det med proportioner- det ser altså ikke smart ud med ponyben på en heste krop.

Men OK man kan være heldig, at resultatert bliver godt.

Jeg har da set smarte sportsponyer som havde DV-hingste som far.

http://www.calmann-hinke.webbyen.dk (i)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Knabstrupperhingst?
Forfatter: 
Dato:  09-12-2002 00:06
Hej Akiel

Jeg interessere mig meget for Knabstrupper renavl og kender efter hånden til en del stamtavler. Men før jeg kan hjælpe dig skal jeg kende hoppens stamtavle, du kan evt. sende den i en mail. Jeg vil meget gerne hjælpe.

Mvh. Heron
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider