Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

kender i denne hingst.....
Forfatter: 
Dato:  07-12-2002 08:05
Da jeg er ved at finde mig en ny hyp, kunne jeg da godt tænke mig at høre om i kender denne hingst, da det er dens far.

Lidt om hesten jeg måske slaæ købe:
Avlsforbund: DV
Land: Danmark
Navn: JESSICA
Køn: Hoppe
Fødselsdato: 23-03-1995
Farve: rød
Mærke: Avlsforbund: DV Mærke: 686
Opdrætter: Poul Beith Jensen
Far: Ident: DVH 515 DV DK
Navn: CAVALET (CONQUEST M)
Født: 26-02-1990
Mor: Ident: DS 5893 DV DK
Navn: KUDOSCHWA
Født: 06-05-1984

Her er lidt om dens far:
Ident: DVH 515
Avlsforbund: DV
Land: Danmark
Navn: CAVALET (CONQUEST M)
Øvrige identer: 314412590 HN DEU
9030758 IP DK
Køn: Hingst
Fødselsdato: 26-02-1990
Farve: mørkerød
Opdrætter: Tyskland
Far: Ident: 310425271 HN DEU
Navn: CAVALIER
Født: 01-01-1971
Mor: Ident: H313119183 HN DEU
Navn: GRIMALDI
Født: 01-01-1983

Fødselsdato: 1990
Kårings år: 1993
Stangmål: 170 cm
Pibemål: 21,0 cm
Signalement:
Mørkerød ureg.stj.blis ind i b.næsebor ender kødf., pl. på u.l., høj sok begge for og begge bag. HANN-brand v.lår og v.side hals 250.

BESKRIVELSE
Kåringsbeskrivelse:
Stor elegant hingst af god type. Kønt hoved. Velansat hals. Lidt fremskudt skulder. Lidt trykkede albuer. God manke. God overlinie. Velformet kryds. Lemmerne passende føre og tørre. Lidt tåvid bag. Bevægelsen god i trav og særdeles god i galop. 9-7-7-7-7-7-7-8

Materielprøve beskrivelse:
En elegant hingst med et godt temperament og en god karakter. Hingsten arbejder godt i dressur. Hingsten springer ret godt og smidigt såvel på bane som terræn. Konkurrencefærdigheder gode. Materialprøven er aflagt 1993 på Vilhelmsborg.

Resultater:
B-hest i springning 1996.

Andre bemærkninger:
Beskrivelsen fra 2. delkåring ved Hingstekåringen i Herning 1997: Har siden 1. delkåring bevaret sin elegante type. Sin dressurafstamninge til trods er han B-hest i springning. Har indtil nu ikke været benyttet i avlen. Godkendt frem til 3. delkåring 2000.

Billede af hingsten:

Billede af hingstens far:

Hvad kender i til denne hingst?

Ginni
0
0
Svar på denne tråd

Re: kender i denne hingst.....
Forfatter: 
Dato:  07-12-2002 09:05
Kender ikke hingsten, man Blue Hors Romanchire (kan ik lige stave det), har samme far som din måske kommende hoppes far. Kan det passe at det er Kanudos som er morfar...eller ?
ud af kåringsbeskrivelsen er det nok ikke et så tosset valg, men få den lige undersøgt fra top til tå, hvilket jeg også tror du har i sinde.
Det lyder som en bette fin hest, du har fundet.
Venligst, Lotte."Danske Oldenborg heste kan og vil"B-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-12-2002 09:28
Hoppen jeg er ved at købe er 1.67...
Så lille, tja... det ved jeg ikke.

Ginni
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-12-2002 00:44
Jeg kender ikke hingsten - men undrer mig noget over kåringsbeskrivelsen:

Stor elegant hingst af god type - det giver et 9-tal, fint nok. Kønt hoved. Velansat hals - det giver et 7-tal?

Resten af bemærkningerne om kroppen passer meget godt til 7-tallerne, men ved gangarterne går det galt igen:
Bevægelsen god i trav og særdeles god i galop - og det giver igen 7??

Er det ikke mærkeligt? Jeg mener - normalt så svarer betegnelsen "god" til et 8-tal, mens "ret god" svarer til et 7-tal. "Særdeles god" svarer til 9 og 10. Hvordan i alverden kan "god" og "særdeles god" så blive til 7-taller?

Undrende hilsener, Sif
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-12-2002 01:28
hmmm...jeg kunne godt tænke mig at få bytte om på 7 og 8...altså 7=god og 8= ret god...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-12-2002 03:44

Det er da vist BH Cavan, der har samme far som Cavalet og ikke Romancier? Det var da ihvertfald, hvad jeg blev fortalt, da jeg kiggede på en hest efter Cavalet. Da blev jeg også fortalt at han var blevet fejlredet(husker ikke af hvem) og hverken ville det ene eller det andet dressurmæssigt, mistede gangen osv. Og så havde fået en ny rytter, der havde fået lidt humør og mod i hesten igen og gik med succes som springhest.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-12-2002 03:59
ja DitteH, du har fuldstændig ret...det er mig som lige kludrede i det. Havde du spurgt om en oldenborg hingst, var det mere sikkert for mig at svare, altså!;-).

Venligst, Lotte."Danske Oldenborg heste kan og vil"B-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-12-2002 04:09
Alt forladt. Romancier er vist efter Rosenkavalier, så navnene minder lidt om hinanden, det er nok der, du har det fra.
0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  08-12-2002 06:35
Jeg takker for jeres svar :-)

Kl. 14 i dag, finder jeg ud af om denne hest bliver min, da jeg skal ud og kigge på den :-)

Ginni
0
0
Svar på denne tråd

Re: ikke undrende.
Forfatter: 
Dato:  09-12-2002 19:36
Kan ikke forstå at du undrer dig over kåringensbeskrivelserne,den er jo blevet kåret i DV,og det er da vist svar nok.
Jeg støder nok et par stykker ved det her,but thats life.
Vh En ikke DV tilhænger.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider