jeg har en hoppe på 2 år der går/gik på mark men en 1 års hingst, en vallak, og en 1 års hoppe, vallaken var som en far eller en beskytter for hoppen, hingesten kom sjælent tæt på hoppen men i dag da jeg kom ud og skulle lukke dem ind, løb hoppen skrækslagen rundt(og hun er normalt den type der ikke gider løbe) og det samme med den anden hoppe og vallaken men ikke i så høj grad, mens hingesten bare gik lige så stille men alle 4 svedte men mest hoppen og hingsten, og nu går jeg og frygter det værste, ikke at hun aldrig skulle have føl, men jeg skal jo igang med at tiride hende næste år, og jeg har hørt at det bræmser hoppens udvikling, og det er jeg ikke glad for men jeg har også hørt at de FLESTE hingste er sterile de første par år, men vores dyrlæge siger at hun har været ude for at skande hopper som min der har gået på mark med hingste på kun ½ år, (hun er hingste gal men jeg ved ikke om hun er det imorgen, for hun har allerrede været hingstegal i langtid)
nu spør jeg ALT i over hovedet kunne sige om denne sag ville hjælpe mig meget f.eks. abort, fole, skaning, at i måske har stået i samme siteration, gode råd, priser, alt hvis det bare snuser lidt af mit problem vil jeg være meget meget glad for at høre fra jer