Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

HJÆLP!!! hoppe 2 år hingst 1 år mark
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 21:26

jeg har en hoppe på 2 år der går/gik på mark men en 1 års hingst, en vallak, og en 1 års hoppe, vallaken var som en far eller en beskytter for hoppen, hingesten kom sjælent tæt på hoppen men i dag da jeg kom ud og skulle lukke dem ind, løb hoppen skrækslagen rundt(og hun er normalt den type der ikke gider løbe) og det samme med den anden hoppe og vallaken men ikke i så høj grad, mens hingesten bare gik lige så stille men alle 4 svedte men mest hoppen og hingsten, og nu går jeg og frygter det værste, ikke at hun aldrig skulle have føl, men jeg skal jo igang med at tiride hende næste år, og jeg har hørt at det bræmser hoppens udvikling, og det er jeg ikke glad for men jeg har også hørt at de FLESTE hingste er sterile de første par år, men vores dyrlæge siger at hun har været ude for at skande hopper som min der har gået på mark med hingste på kun ½ år, (hun er hingste gal men jeg ved ikke om hun er det imorgen, for hun har allerrede været hingstegal i langtid)

nu spør jeg ALT i over hovedet kunne sige om denne sag ville hjælpe mig meget f.eks. abort, fole, skaning, at i måske har stået i samme siteration, gode råd, priser, alt hvis det bare snuser lidt af mit problem vil jeg være meget meget glad for at høre fra jer

0
0
Svar på denne tråd

Scanning..
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 21:38

Ja jeg ville få hende scannet,så hun evt. kan få en sprøjte hvis hun er blevet drægtig.

Men jeg er simpelhent nødtil at spørger,hvad du dog har tænkt på,da du satte din hoppe ind på en fold med en hingst??

Synes det er skræmmende at der tilsynladen, er så mange uvidende hoppe ejer rundt omkring.

SÅ vel hingst som hoppe,kan i værste tilfælde vær kønsmodne allerede som 6 måneders.

Hoppens udvikling stoppes ikke for altid,hvis den skulle gennemføre en drægtighed som 2 års.

Hun vil begynde at vokse igen,når føllet er taget fra.

0
0
Svar på denne tråd

Temmelig
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 21:39

dumt at lade en hingsteplag gå sammen med hopper.. men nu er det jo sket.

Hun er højst sandsynlig blevet bedækket - et evt foster kan sprøjtes væk.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Konfirmation - forårsbryllup? Lej en grill med god plads
weberudlejning.dk

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

det var ikke mig
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 21:50
jeg havde på forhånd sagt at jeg ikke ville have dem til at gå sammen men hver gang kommer jeg hjem og ser dem på samme mark og jeg går ind til min mor og forklare men hun siger at vallaken nok skal holde ham væk og nu siger hun "er der noget så er der noget og hvis ikke så er ikke" men jeg vil stadig gærne høre fra jer
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 22:41

Hej

En lille bøn vil i ikke nok få kastereret de hingstbasser, der ikke skal/burde avles på.

Troede aldrig jeg skulle sige dette men din mor, synes jeg ikke lyder særlig kløgtig.

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 23:00

jeg ville også helst at han blev kastreret men han er til salg han er en friser og i holland er der mode over at have forskelige kønd og alder og lige nu er han på mode og hvis det kan få ham solgt så siger jeg top men han nåede ikke at blive solgt før det gik galt jeg har snakket med min mor og hun siger at de bliver inde til vi har fundeten løsning og fohåbenlig bliver han solgt snart og jeg er nød til at for svare det min mor har sagt da hun og så er min bedste veninde og har væretden størst støtte i mit liv men det er ingen undskylning

men jeg tror også at hans mandom ryger nu for vi har snakket om det godt nok er hingte plage på mode men vallaker er dyere men det er ikke pengene der tæller i dette til fælle

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 06:42

Du kan få dyrlægen til at komme og give hende en sprøjte således at hvis det skulle være gået galt - så bliver det sprøjtet væk.

Held og lykke.

STALD LAUGE...
- avl af sorte fuldblodsarabere og pintoarabere

Bedækning tilbydes ved den sorte hingst Falkhan Expresso OX+3363

Interesseret i føl 2007? Du er velkommen til at kontakte os.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider