Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Laaang brunst
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 07:51

Vi har en hoppe til bedækning nu - som på 7. dag lader sig bedække. Det synes jeg er længe - og hendes brunst har været lige kraftig fra dag 1. Det har jeg ikke oplevet før. Er det normalt?

Jeg tænkte der måske var nogle med lidt mere erfaring end jeg der kunne svare. Vi havde vores første sæson sidste år - og der var vi max op på en 5-6 dage.

STALD LAUGE...
- avl af sorte fuldblodsarabere og pintoarabere

Bedækning tilbydes ved den sorte hingst Falkhan Expresso OX+3363

Interesseret i føl 2007? Du er velkommen til at kontakte os.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 08:00
Jeg havde en hoppe det første år jeg bedækkede som tog imod helt til 9 dagen - og min gamle hoppe - som jeg havde et spinkelt håb om ville give mig et aller aller sidste føl tog imod i år og var i brunst over 7 dage - desværre blev ingen af dem i fol - og i disse tilfælde tror jeg ikke at de fungerede hormonelt - den første vendte tilbage året efter - og blev heller ikke drægtig her.

Avl af Palomino & Pinto-Arabere til sport, avl og show
Rainbow Arabians

Wendys Horseherbs

Urter til heste udfra kinesisk urtetradition

0
0
Svar på denne tråd

Okay..
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 08:16

Ja det lyder jo ikke så godt. Denne hoppe er også bedækket ved vores hingst forrige år - før vi havde ham - og der tog hun kun imod 1 enkelt gang og kom ifol.

STALD LAUGE...

0
0
Svar på denne tråd

vores har
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 08:45

også en længere brunst end normalt.

den ene plejer at ha` en brunst på 4 dage og hun er lige blevet insemineret på 3 og 5 dagen og hun er stadig helt klar. Hmmm.

og vores inseminør mener at hun også kan insemineres mandag .

Den anden er ligeledes på 6 dagen i dag og hun blev også insemineret på 3 og 5 dagen og han mener også hun er klar mandag.

Syntes det er helt vildt, men vores inseminør siger det er normalt, her i foråret og nu det er så varmt, at deres brunst er længere.

Må da håbe de bliver i fol relativt hurtigt, så det er overstået.

Men syntes godt nok også det er lang tid.

I skulle vel ikke tilfældigvis ikke kende en kurer der kan hente

sæd mandag morgen i Holland??

Hilsen Linda

en positiv indstilling virker altid{>

www.harrigsheste.com/

kjoler sælges:harrigsheste.com/index...joler.html

0
0
Svar på denne tråd

Hej Søster
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 08:56

Kikki var i brunst 10 dage sidste år og hun er da pænt højgravid nu...

Mvh. Pia

PINTOPONYER

MED FORÆDLING FRA WELSH OG MINIATURE

Bedækning tilbydes
Stutteri Fjorden
0
0
Svar på denne tråd

2 muligheder
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 09:19

Vi har da også et par hopper, som konsekvent har lange brunster ca. 10 dage er deres normale brunst. Desuden er brunster længere først på året og kortere midt/sidst på sommeren.

Men er er også en anden mulighed. Der findes noget, som den dyrlæge der underviste mig, kaldte en overgangshoppe.

En god brunst kræver græs, sol og varme. Derfor er de tidlige brunster sjældent gode. Det medfører også at man af og til ser dette fænomen. Der dannes i ægstokken en bunke små follikler. En af dem begynder at vokse som ved almindelig brunst, når den opnår en vis størrelse tilbagedannes den. Samtidig begynder en ny follikel at vokse, og så kører ringen. Brunsten fortsætter, men der er ingen ægløsning.

Normalt ophører fænomenet når sommeren kommer.

0
0
Svar på denne tråd

Min erfaring...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 09:38

er også at brunsterne i marts - april er længere end senere på sommeren.

Ofte kommer der heller ikke noget ud af at bedække - men ingen regel uden undtagelse.

Min hingst vil ikke altid bedække de hopper der kommer tidligt - heller ikke selvom de viser brunst. Bliver jeg stående med ham ved hoppen længe nok bedækker han til sidst, men disse hopper kommer meget sjældent i fol. Venter vi så 1 - 2 brunster er der som regel gevinst og hingsten opfører sig også helt anderledes.

Vi mangler sol og varme på denne årstid - ---

Rigtige ryttere rider pinto.

Pintostutteri Vesterlund

Kåret pintohingst står til rådighed.

Heartbeat hingsteplag sælges. Super type. Særdeles velgående.

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 10:02
Min hoppe blev insemineret første gang den 7/4 og igår da jeg ringede for at høre om hun ikke snart var færdig havde de lige insemineret hende igen. De vil scanne hende mandag, så må tiden vise om vi skal vente og forsøge i næste brunst.
0
0
Svar på denne tråd

Min den ene hoppe
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 10:35

har lige stået i tre uger med det "fænomen" som Charlotte snakker om, også kaldet ventebrunst. Det er vist også noget med at kroppen udskiller østrogen, mener jeg det er, så kroppen "tror" den er i brunst, og derfor ikke går videre, men bare bliver ved med at stå og producerer små folikler.

Vi valgte at sprøjte hende i sidste uge, og i går blev hun insemineret for første gang. Hun har normalt lidt lange brunster, ca en uge til ti dage. Vi har aldrig haft hende til hingst så tidlig før, så jeg skal være ærligt at jeg ikke ved om det er normalt for hende på denne årstid, og med det vejr vi har nu.

Den unge tog vi hjem i torsdag, efter en brunst på ca 2 uger, først en folikel i den ene side og derefter i den anden. Nu må vi se om de begge er drægtige i første forsøg. Jeg forventer mig aldrig det helt store i den første brunst så tidlig på året.

Annette

Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!

Forhandling af Marstall foder !!

Er din hoppe/føl dækket korrekt ind med foder ??

Se mere på

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

Hoppe søges til låns

0
0
Svar på denne tråd

min...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 12:33

hoppe er lige blevet insimineret. Hun var i brunst i 24 dage!! Troede slet ikke det kunne lade sig gøre men det kunne det

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

Den var god nok...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 16:44

Ja hoppen blev scannet drægtig igår - så den var altså god nok trods den lange brunst. Så det var jo dejligt.

STALD LAUGE...

0
0
Svar på denne tråd

brunster
Forfatter: 
Dato:  14-05-2007 06:15

Vi har kørt hopper til/fra inseminering til dyrlægen, og han sagde at mange af hopperne han har inde til inseminering har ret lange brunster i år.

Så det er vist ganske normalt i år, og har sikkert noget med vejret at gøre.

Vores ene af hopperne havde også en enorm lang brunst, men den efterfølgende var normal.

- OX champion hingst til avlsbenyttelse 2007

- 2006 hingst til salg - se præsentation

Oxara Arabians

0
0
Svar på denne tråd

Mine hopper
Forfatter: 
Dato:  14-05-2007 08:45

har altid haft en brunst på en uges tid,og de hopper ,min hingst har haft indtil nu ,har haft også en brunst på mindst en uge.

Om det er vejret som er skyld i den lange brunst hos vores hopper, skal jeg ikke gøre mig klog på.

Men mange glemmer, at dyr skal ha meget lys for at komme i en god og naturlig brunst.

Fra grisene ved vi ,at de skal have lys i mindst 16 timer for at komme i en god brunst.

Hvor meget lys skal de så ha,for lys er ikke bare lys.

Kan du læse en avis tydeligt i alle kroge,så har du lys nok i din stald.

Mvh Anita

0
0
Svar på denne tråd

vores hoppe
Forfatter: 
Dato:  14-05-2007 09:21

skal scannes i morgen, så håber vi hun er i fol.

Hun blev insemineret sidste gang på 13 dagen.

så hun endte i en meget lang brunst, hun slog fra dagen efter.

hilsen linda

en positiv indstilling virker altid{>
Frieser hoppe på fra juni 2006 sælges efter Tsjipke 399.
Frieser hoppeføl sælges ster 10 generationer tilbage efter Fabe 348.

www.harrigsheste.com/

kjoler sælges:harr

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider