Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Jeg gjorde det sgu...(ny avlshoppe)
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 01:13

Ja, så kunne jeg alligevel ikke lade være

Som nogen måske husker var jeg tæt på at købe en 11 års hoppe til avl for nogle uger siden, men droppede det så da det viste sig at min gamle ster hoppe alligevel er ifol.

Men, men - svage sjæle fristes jo hurtigt, i Påaken var vi i Holland og besøge min søn som arbejder på et stort frieserstutteri der, og hvad skuede mit øje?? Denne smukke 1. præmie Sterhoppe m. fuld papir (dvs. kun ster og model hopper i hele moderlinien)

Jeg faldt pladask for hende og har siden kæmpet med fornuften, sagt højt og tydeligt til mig selv hver dag: NEJ - DU HAR HESTE NOK!!", men det er lidt ligesom jeg bliver døv på begge ører nogen gange...kender i det?

Så i dag fattede jeg koglen og ringede og sagde at jeg gerne ville købe hende. WOW hvor jeg glæder mig, nu skal hun lige ifoles igen og så hentes hjem! Mine to ældste hopper i stalden er jo henholdsvis 18 og 20 år gamle, så har jeg heldigvis Mara på 3 år, men jeg må jo kigge lidt fremad og prøve at finde værdige afløsere til de to gamle tøser, Marchje er definitivt sat på pension efter 2 år med kastninger, Rinske på 18 holder heldigvis stadig på sin drægtighed, selv om jeg var bange for hun også havde absorberet.

ja,ja - vi er tossede os hestemennesker, men er man én gang blevet bidt af avlen, så kan man bare ikke lade være, vel?

Håber i syntes om hende. Hun er 9 år gammel,efter Fetse 349 følle som medfølger er 2 dage gammel på billedet, han er efter Andries.

vh

Miriam

Frieserstald Birkely

NY Hjemmeside: www.frieserstald-birkely.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 01:15

Uha sikke en fin hoppe, kender desværre ikke så meget til frieser. Da jeg er tilhængere af OX'er og det er jo niget helt andet hest (o:

Men SMUK det er hun .

Og kender godt det med man slet ik kan dy sig .

Jeg overvejer selv at få en avlshoppe mere, selvom tiden kniber til det.

Men jeg vil i gang med avlen, og sys det er spændende !

Så hvorfor ik finde en fin hoppe med noget spændende afstamning :P !

Robin Surprise, Shalom E´jaaz, Julia & Zijawa Azale <3

- En rigtig hest er fuldblodsaraber :-)

0
0
Svar på denne tråd

God investering
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 01:59
Det er det, når man vælger en meget god hoppe til avl, og når nu Frieserne er i vælten, og rask væk koster de der 40- 50.000, kr. Så vil jeg sige til lykke! Du har valgt et rigtig godt avlsmateriale! (Y)
Også når dine "damer" er ved at være lidt oppe i årene. En 9 års er da fin, når den yngste er 3- og resten er noget ældre.

Må man spørge om prisen- eller er det hemmeligt?!

Mvh xtiny

Scientist's Door Sign: "Gone Fission."

"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

Kender det
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 06:38
Jamen, tillykke med din nye hoppe. Jeg kender det jo til bevidstløshed. Vi skulle helst sælge noget en gang i mellem, men så står der nogen og vil bytte med en yderst interessant hoppe, for mig ihvertfald, og så har man endnu en hoppe.
0
0
Svar på denne tråd

2136533
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 07:38

Tak - tænkte nok at der ville være mere forståelse herinde end hos min mand og familie... Nej, manden tog det nu pænt, gad vide om det har noget at gøre med, at han går og drømmer om en ny Harley??

Xtiny: jeg vil godt holde prisen hemmelig, men helt billige er de jo ikke som du selv er inde på. Jeg kan bare håbe at hun laver en del fremragende føl til mig, indtil nu har hun fået 4 føl, 2 hoppeføl som har fået henholdsvis en 1. og en 2. præmie til følskue og et hingsteføl som også har fået en 2. præmie til følskue. Kan disse føllere gentage præmieringen når de er voksne, er hun godt på vej til at blive en preferent hoppe (men, det er selvfølgelig ikke særlig sandsynligt at de holder præmieringen, desværre).

Anyway, hun er lækker og jeg glæder mig helt enormt til hun kommer hjem

Hvor er det dejligt at gøre noget vildt og irrationelt af og til

Forstår dig 100% Charlotte - det er jo netop det der er problemet med os avlere af og til, jeg har længe gået og ævlet om at reducere bestanden grundet min ødelagte skulder...men man har vel et standpunkt til man tager et nyt, ikke ??

knus Miriam

Frieserstald Birkely

0
0
Svar på denne tråd

stort tilykke
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 08:29

med damen Miriam, så kunne du ikke dy dig alligevel .

Kender det alt for godt, har bestilt et hoppeføl, hvis det altså bliver et hoppeføl, ved mia og peter efter Kim R til næste år,

vores mulighed for en stam 50 hoppe og efter Anton .

Så hun må godt få hoppeføl til os næste år.

Hvilken stam er hun, den ny dame og hvem er føllet efter og skal hun ifoles med tsjabring puha alle de spørgsmål .

Det bliver da spændende. se man så hende til september kåringen??

Eller skal du til sjælland??

stort tillykke i hvert fald.

hilsen Linda

en positiv indstilling virker altid{>

www.harrigsheste.com/

kjoler sælges:harrigsheste.com/index...joler.html

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke med mulen
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 09:15

Det var dejligt for dig endelig at ha fundet noget du kunne bruge. Får du føllet ved siden med eller skal det tilbage igen når det er gammelt nok til at fravænnes?

Men lækker det er hun endnu en gang tillykke...

Hvor verdens behov og dine talenter mødes,

der findes dit kald !

R.I.P. Monti Juli 1999

Hoppemave udlejes fra maj 2007

0
0
Svar på denne tråd

123546
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 17:49

Tak Linda og Berit

til Linda: Jeg tror jeg ifoler hende med Tsjabring og formentlig vælger jeg at kåre føllet på sjælland, så det ikke er alt for stort til September kåringen.

Føllet er efter Andries (Tsjerk søn).

KH Miriam

Frieserstald Birkely

0
0
Svar på denne tråd

JUBIII
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 19:26

Også et stort tillykke herfra (selvom vi har knævret i tlf) Hun er BARE lækker... Glæder mig til at se hende "live"...

Knus My

...ÉN GANG FRIESER....ALTID FRIESER ;0)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-04-2007 19:47

Hej miriam

Også stort tillykke herfra, jeg tænkte nok du ikke kunne lade være. Thi hi..

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Den frygtede lungebetændelse Rhodococcus hos føl, står bekrevet på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

Lækker Dame
Forfatter: 
Dato:  20-04-2007 09:07

Super smuk hoppe du har fået anskaffet dig, kan godt forstå at du blev "døv" .

Nu håber jeg bare hun falder godt til, og at vi kommer til at se nogle smukke føl næste år.

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 09:24

Med din nyindkøbte hoppe og hendes fine lille hingste føl. Var hun den anden hoppe du nævnte ???.

Det bliver spændende og få hende hjem..

Vi har lige fået Jildou insemineret i torsdags med Tsjabring (frost sæd). Så nu kan vi kun håbe.

Endnu engang mange gange tillykke.

Hilsen Mia

www.friesere.com

0
0
Svar på denne tråd

STORT tillykke
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 13:30

STORT tillykke med din nye hoppe Miriam. Ihh, hende glæder jeg da til at se til kåringen.

Det lyder til at hun er et super godt avlsmatriale. Selv om det er mange penge så er det jo også en investering. Hvor bliver det bare spændende at se om hun skulle gå hen og blive preferant. Det ville jo ikke være tosset. Er der ikke kun en preferant i DK?

KH Kamilla

Frieser - de sorte perler!!!

• "If your horse says no, you either asked the wrong question or asked the question wrong"

Besøg min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/frieser-maike

0
0
Svar på denne tråd

213546
Forfatter: 
Dato:  21-04-2007 19:37

Tak MIA og Kamilla

Jo MIA; det er den anden hoppe jeg nævnte for dig, og mig som ellers ikke kan lide Fetse, men det var jo inden jeg så hende her...

Jeg ved ikke hvor mange preferent hopper der er i DK, Tirza som jeg lige har købt er som nævnt 9 år, med MEGET held og god vilje kan jeg håbe på hun bliver preferent som 14-15 års - eller måske endda før. Men, der er jo lang vej - for at en hoppe kan blive preferent skal den som sagt avle 4 føl der bliver kåret ster som voksne, så det tager lidt tid.

Tirza's mor er preferent - og godt på vej til at blive dobbelt pref. da hun har avlet 6 ster, hendes mormor er også ster+pref med 7 ster kårede afkom og oldemor er MODEL+ pref.

Ingen garanti for mig, men i det mindste et fornuftigt grundlag at forsøge sig videre med

Hun skal blive i HOlland indtil hun er blevet ifolet med Tsjabring 429.

Krydser fingre for jer MIA

kh Miriam

Frieserstald Birkely

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  22-04-2007 01:13
Tillykke med hende - hun ser pragtfuld ud.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider