Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

i fol men snasket ned af begbenene
Forfatter: 
Dato:  28-11-2002 18:57
JEg er meget i tvivl de her dage. Celine er jo i fol, men de sidste tre dage har hun været meget snasket ned af bagbenene. Det er mørkt og har en rigtig sød lidt vammel lugt. Hun reagere ikke med brunst tegn over for min vallak eller for andre heste.

Er det bare noget som går over igen. Hun har lige skiftet hø, men det er kun på indersiden af lårene at hun er snasket.

Hun er ellers i godt humør og helt den samme hest, som da jeg fik hende i oktober.

Er der nogle, der kan hjælpe lidt?
Hilsen en meget forvirret vordende "bedstemor"
Hilsner og Vrinsk fra Susanne,Sedoj og Celine
Besøg min hjemmeside http://www.devoted2.dk

0
0
Svar på denne tråd

Re: i fol men snasket ned af begbenene
Forfatter: 
Dato:  29-11-2002 09:15

Hejsa Susanne,

det lyder ikke så godt det du fortæller der, så jeg ville helt klart kontakte min dyrlæge og få ham til at tjekke hende igen.

Held og lykke

Venlig hilsen
AnneMarie
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-11-2002 09:27
Hej Susanne!

Tror du ikke snasket kommer fra yveret? Det er helt naturligt, hvis det kommer derfra! Det sker når de ligger ned, så bliver yveret presset mod indersiden af låret! Det har netop en sødlig lugt, lidt "gammel honning agtigt" og er fedtet!
Mvh Dorte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-11-2002 09:40
Kommer der noget ud af yveret allerede? Nu ved jeg ikke hvornår Susannes hoppe er ifolet, men er det normalt at der kommer noget ud af yveret så tidligt?
Jeg er ikke erfaren indenfor sådan noget, har kun haft een hoppe der fik føl, men der begyndte det fedtede da først at komme en lille uge inden foling... Det var sådan en blanding af fed mælk og vokspropper der kom og faldt af igen. Det var godtnok fedtet og snasket, men når det tørree ind, så kunne man se den hvide farve, det var absolut ikke mørkt! Sådan som en blanding af mælk og snot..
Er yveret spændt på hoppen? For ellers så skulle man da ikke tro de er "tryk" nok til at der kan komme noget ud.
Min hoppe fik kæmpe yver allerede 4½ måned inden foling sidste år, men det var alligevel først tik sidst der kom noget ud.
Det må også kunne ses hvor på inderlåret hoppen er fedtet. Kommer det fra yveret, så er det begrænset hvor langt om bagpå det vil kunne ses, hvorimod at det der kommer "bagfra" sagtens kan klistre på hele inderlåret...
HVIS hoppen har smidt føllet, så er det jo ikke sikkert hun vil vise brunst nu, det er trods alt de færreste hopper er er brunstinge i vinterhalvåret.
Som sagt, så har jeg ikke de store erfaringer, det var bare lige et par tanker...
Venligst Lone
Præsentation opdateret d. 24.11. med nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-11-2002 10:06
Jeg ville nu også lige få dyrlægen ud til et tjek !

* Jule tilbud * Gode julegave ideer - kig forbi www.showgrimer.fuldblodsaraber.dk

Fredenslyst Arabians - Fuldblodsaraberen online - Rebgrimer & arbejdstove laves på bestilling

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-11-2002 11:14
Fik lige en tanke... Hvis hesten har tynd mave og måske orm, så kommer der sådan noget sødligt mørkt/sort ud, og det klæber til bagbenene.
Min hoppe havde orm sidste sommer, og det var faktisk som du beskriver. Det lignede mere ? end bæ der hang mellem lårene af hende...
Venligst Lone
Præsentation opdateret d. 24.11. med nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-11-2002 12:05
JEg har haft dyrlægen ude i nat!! MEn det var pga kolik. Ved ikke helt hvad grunden var men højst sandsynlig sandspisning. Hun er stadig i fol (Hedigvis) med et stort foster...
Så Celine har kolik for tiden er pt ikke rask endnu, men er rolig. Hun fik smertestillende medicin der holder i 24 timer. Hun er taget af foderet og får nu gulerødder, mash og hø.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-11-2002 13:46
Kolik kan skyldes orm, så jeg ville nok får hende checket for dette. Desuden er der mange heste der lider af diarre for tiden. Ca en tredjedel af hestene i vores stald har lige haft en meget slem diarre. Vi havde dyrlæge til de tre af hestene. Resten klarede selv skærene.
Men få hende lige cheket for orm. Det er ikke så dyrt.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-11-2002 14:10
Hun har ikke orm. Og er også ved at være ovenpå kollikken igen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider