|
|
| folings alarm/overvågning |
|
|
bruger alle i dag folingsalarm eller kamera, jeg har ingen af delene men kan vel sikkert låne en af dyrlægen... hva gør i for at holde øje?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kamera... |
|
|
Jeg har i de sidste 4 år brugt kamera overvågning. Det gør mig ikke mindre søvnløs - men det har gjort at vi 2 gange på bare 4 år har reddet føl, som ellers havde været kvalt i hinden. Derudover er det jo en fordel at kunne overvære hoppen lige op til - så man ikke behøver forstyrre ved ustandseligt at rende ud og glo i stalden.. Med kameraet kan vi se hvornår det for alvor er i gang - og først der går vi ud. Det kan helt sikkert anbefales. Tror ikke dyrlægerne har sådan noget til udlån - men vi købte sådan en baby overvågning med en lille skærm - det fungerer fint - tror vi gav 500-700 kr.
STALD LAUGE... - avl af sorte fuldblodsarabere og pintoarabere Bedækning tilbydes ved den sorte hingst Falkhan Expresso OX+3363 Interesseret i føl 2007? Du er velkommen til at kontakte os.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| video... |
| Forfatter:  |
Ann63 ♣Sally♣ |
| Dato:  |
17-04-2007 16:36 |
|
Vi har video overvågning, og tv'et står i soveværelset. Dejligt at kunne følge med og ikke at skulle ud af sengen om natten, men man sover alligevel kun med et øje for tænk nu hvis... Mvh Ann
Transport af heste tilbydes i lastbil, maks 5 heste. Hestebokse udlejes, skriv for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| folingsarlam |
|
|
Hej.. Jeg bruger folings alarm og den virker super.. den har i hvert fald reddet et føl i år.. Men det ville da være rart med begge dele.. )
MVH Christina Jensen Stald Solheim LÆKKERT LANDSTED TIL SALG
SALGSHESTE SE PRÆSENTATION, BÅDE FØL, AVLS OG UNGHESTE. AFKOM FRA EGEN AVL 2007 SÆLGES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kamera |
|
|
Jeg har i år invisteret i et kamera, da jeg selv ville enten være høj gravid eller have en spæd i armene når min ene hoppe skulle fole, og ville derfor ikke være i stand til at holde nattevagt, som jeg ellers plejer.
Hingsteføl efter Don Juan / Lauries Crusador xx - tilsalg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overvågning |
|
|
nå fik lige købt et par kamera, tror i det er fint nok eller ville i vælge folingsalarm også?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg bruger Folingsalarm. Den virker kanon godt på mine hopper, og der er ingen tvivl om at man vågner når alarmen går.. Jeg kan bedst lidt alarmen da jeg ikke kan holde mig vågen en hel nat..
STALD SØGAARD Ny Snogdals Ataya Søgaards Sunzet Soft Ice Søgaards Baloo Søgaards Bailey Svalegårdens Anelka Søgaards Pretty Paintet Beauty Kallestrup`s Asani O´shar Søgaards Kinettic Wakira
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen alarm eller overvågning |
|
|
eller retter sagt, *electronisk* overvågning brugt jeg med Abaza's foling. Jeg har valgt at bare sover i boksen ved siden af hende. Det var mest pga at hendes boks er godt 800 meter væk fra vores hus og vi kunne ikke få et trådløse kamera til række så langt. Med det vil alligevel ikke har hjulpet med et folingsalarm da Abaza ingen gang gik i sved. Kl. 21.30 kiggede jeg ind og hun stået og spist hø stille og rolig. Jeg var helt overbevist at det vil være denne nat, men ikke lige med det samme, så jeg lagt mig til at sover en time. Jeg har lige kravlet ind i soverposen når jeg hørt store lyder som en kø med "constipation" :>) Jeg sprang oppe og hun var ned og allerede var to forebene og en mule på vejen ude.  Det gik hurtig og perfekt og jeg kunne bare stå og beundre processen da der var ingen behov for mig til at grebe ind. mvh, Lisa 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overvågning |
Maria (Esba) |
14-05-2007 20:56 |
|
Ja jeg render frem og tilbage mellem stald og hus hele natten -Er ved at være temmelig træt  Men håber det bliver det hele værd  ...men, men, men næste år skal jeg have elektronik af den anden verden - så bliver jeg nok også et hyggeligere menneske i samme ombæring  -Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Safemate!! |
|
|
Jeg havde i år både web kamera og folingsalarm og har kun godt at sige om folingsalarm, når man får stillet den korrekt så man ikke får alle de falske alarmer..Web kamera er jeg ikke tilhænger af der får man ikke sovet meget man kigger hele tiden på skærmen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kamera |
|
|
de kamera jeg har købt er med lyd så kan man vel høre når hun er i gang, jeg sover meget let, kunne da også sove i stalden.. men har skrevet rundt til forskellig med hensyn til en folingsalarm jeg kan låne/leje...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er også |
|
|
lige med på denne tråd ang kamera/folings alarm Hvor har i købt jeres kamera og hvilke? Og hvor man evt kan leje/låne en folingsalarm? På forhånd tak
Se vores hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/staldarthur Undervisning samt opstaldning tilbydes i Fårvang kig på vores hjemmeside for mere info. Dejlig 2 hestestrailer udlejes i Fårvang/Tilst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| helgarderet |
|
|
jeg har valgt at helgardere mig i år..købt kamera i harald nyborg til 400, med lyd og infarød og så lejer vi en safemate hos dyrlægen. Den fik hun på igår da der snart burde ske noget ( havde termin i søndags)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sover i stalden |
Eva Lydeking-Olsen |
17-05-2007 12:17 |
|
vi har lavet en platform ovenpå sadelrummet og det fungerer perfekt. De er så stille og så hurtige og slet ikke alle sveder eller lægger sig i 15 min.
Den ene stod op og vupti, så folede hun.
Alle tre folede på 5-15 min sidste år, så der er ikke meget tid at give af.
Eva
Sorø:Opstaldning tilbydes. Ridehus, bane, mange og gode folde, tæt ved skov og sø. Vi har bygget flere bokse og der er nu 3-4 pladser ledige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|