Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Så er vi igang med insiminering
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 19:17

Pyha... Så er vi igang med, for første gang, at insiminere begge vores DV hopper. Har ikke haft dem andet end 6 og 3 mdr. og er meget spændt på, hvordan de tager imod. Det er jo mange penge, men vi har indstillet os på, at i år tager vi hele turen, så kan vi se til næste år, om vi kun ifoler den ene, eller hvad vi gør. Krydser fingre for at alt går godt, og at vi kan være heldige, at få gevindst i første forsøg. Får lagt i Parizet ll( DS Manstein/May sherif) for 3. gang i morgen tidlig, og nu er Sound of seduction (DH Calzone/Schwadroneur) lige startet brunst også. Vi har lånt en lille teaser hingst, som hjælper os med at holde styr på det hele

Men også held og lykke til alle i andre, garvede, og mindre garvede avler, med næste års kommende føl !!! Det er iøvrigt Bøgegårdens Laurino som får æren her ved dem begge...

Mange hilsner
Marianne Frandsen
"SNØDDERGÅRD"
Mor til
Mathilde 271003
Catrine 020805 "vores lille engel"
Aleksander 070806

Gratis sommergræsning 2007 tilbydes omgængelig 3ér pony hingst
0
0
Svar på denne tråd

Hej Marianne.
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 19:21

Mange tak. Jeg har bestilt et føl på en ERDH hoppe, som sættes ifol med Rosentanz. Glæder mig vildt meget til næste forår. Venter bare på hendes næste brunst og så skal hun også afsted.

Mvh. Lene

Kikkis kommede fjordhesteføl efter Idon Busklund sælges.

www.stutteri-kronlykke.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Spændende
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 19:53

Marianne, spændende med ifoling af to hopper ved dejlige Laurino :-)

Lene, hvad er det for en hoppe, du har bestilt Rosentanzføl ved? Jeg er bare nysgerrig.

Mvh Thomas
www.macohl.com
0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 20:29

Marianne.

Jeg havde jo, indtil jeg så Bøgegårdens Laurino, helt andre hingstevalg til vores hopper.

Meen.. Laurino er jo helt fantastisk.. syntes jeg.

Jeg ved endnu ikke om vi køre dem til Sønderjylland eller om vi bruger vores dyrlæge her på Sjælland.

Vores ene hoppe kommer i brunst d. 24. april og igen d. 14. maj, vi venter indtil hendes brunst i maj. Vores anden hoppe kommer i brunst d. 30. april og igen d. 20. maj, og vi venter også med hende indtil maj.

Er meget spændt og håber på at de begge er ifol i første forsøg, og at vi få to smukke hoppeføl næste forår.

Med venlig hilsen

Bolette

~~Hastværk er lastværk~~

www.stald-westphal.dk

0
0
Svar på denne tråd

Må indrømme
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 21:01
at jeg også gerne ville lidt længere hen på året, men da de begge ikke er ifol i år, så ville jeg starte tidligt, så jeg har nogen tid at løbe på, hvis ikke det lykkes nu !!!

Mange hilsner
Marianne Frandsen
Mor til
Mathilde 271003
Aleksander 070806
0
0
Svar på denne tråd

Det kan...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 23:06

jeg godt forstå.

Vores ene hoppe folede sent sidste år, derfor blev ingen af hopperne ifolet - vil gerne have to føl, så de kan underholde hinanden.

Og da hoppen (den der folede sent) var nyindkøbt fra april 2006, har været meget svær at se brunst på, så vil vi hellere være sikre. Derfor venter vi lidt og skal være helt sikker på hendes brunster, før vi gør noget.

De sidste to gange hun har fået føl, så er hun blevet drægtig i første forsøg.

Og vores anden hoppe blev det i andet forsøg, da hun var ret stresset i første brunst.

Desuden, så syntes vi det er meget rart at føllene først kommer sidst i april, først i maj eller sidst i maj.

Så vi håber..

Ps. held & lykke

Med venlig hilsen

Bolette

~~Hastværk er lastværk~~

www.stald-westphal.dk

0
0
Svar på denne tråd

lækker hingst
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 08:11

jeg vil også ønske dig held og lykke med ifolingerne Fantastisk lækker hingst du har valgt, så det skal der nok komme noget godt ud af

Jeg har også lige sendt en hoppe til ins. Hun skal ifoles for første gang, så det er rigtig spændende, håber at hun holder første gang, det er B.H. Hotline som hun ifoles med.

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

opdræt af Dansk Varmblod og islændere.

besøg vores hjemmeside www.123hjemmeside.dk/stald-petit

0
0
Svar på denne tråd

uhm...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2007 09:23

Kan nu også vældigt godt lide både Rosentanz og Hotline. Begge har været med i overvejelserne her

Var dog så heldig, at både Carina Christensen og Ole From - uafhængig af hinanden anbefalede bla. Laurino på begge vores hopper. Syntes det kunne være sjovt, at se hvordan de udarter sig når de har samme far... Hvis det lykkes

Har fået lagt i Manstein hoppen igen i dag, så nu slår hun nok snart fra. Nu er Calzone/Schwadroneur hoppen også klar og starter i morgen med insiminering af hende.

Mange hilsner
Marianne Frandsen
Mor til
Mathilde 271003
Aleksander 070806
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider