Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

kan ikke holde det ud
Forfatter: 
Dato:  12-04-2007 11:02

Ja...

Kan efterhånden simpelthen ikke holde ventetiden ud mere...

Det er jo ligefrem mere tortur en selv at få børn...

Molly havde termin den 1/4, og der er stadig ikke sket noget...

Babserne hænger lidt, men uden at have sat noget som helst yver endnu...

Ingen blødhed bagtil og ingen snask bagi...

Hvor lang tid går de normalt over ???

Det er jo til at blive vanvittig af...

Min smed (som avler dv) griner bare (og har tjekket hende), og fortalte mig, at det længste han kendte til, var en hoppe som gik 1år og 1dag...

Hvis molly gør det, så for jeg mig da lidt af en fødselsdagsgave :-)

Birgit (Gipsy&Molly)

Ringridning det er noget der rykker

Mor til Scott (24/03/03)

Mor til David (01/02/07)

Molly snart mor for første gang...!

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2007 11:05

Det mest almindelige er jo ca 11 mdr. men der er jo normalt ikke noget farligt ved at de går 12 mdr. Kun for den håbefulde ejer, der ender med mavesår og billet til P pga. manglende nattesøvn og så videre.

En ting er dog sikkert... Ud kommer den

Hilsen Margrethe.

Stald Sortebjerg
v/ Margrethe Steffensen

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg kan følge dig
Forfatter: 
Dato:  12-04-2007 11:19

Jeg fik sidste år et føl kvalt i hammen. Derfor er jeg helt oppe at køre i år.

Alarmen går ustandselig,hun puster og stønner, men ikke meget yver, ej heller vokspropper. Jeg sidder snart på køkkenbordet hele tiden, da det er det eneste sted at kameraet virker optimalt. Min har termin om 3 dage, men hvor er det svært.

Idag måtte jeg tage mig i at ringe til dyrlægen, hvad nu hvis? ja man kan spekulere sig vanvittig. Min største bekymring, er at hoppen er så besværet nu,har jeg nu alt klart og kan jeg finde ud af at hjælpe, hvis behov.

Ja undskyld,det var ikke meningen at gøre dig nervøs.Jeg vil ogaå bare have at der snart sker noget, så man måske kan blive lidt normal og få lidt søvn.

Men pøj,pøj g´læder mig til at se billeder.

Mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

det er uuholdeligt...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2007 13:59

bare at vente og vente. Min havde termin den 10/4, hun er sindsyg stor, men INGEN tegn overhovedet. Førstegangs folende og en ældre dame. Hvis jeg har det sådan her med heste, hvordan bliver det dog ikke når børnebørnene melder deres ankomst

Hun har ingen mælk og jeg begynder snart at overveje hvor jeg kunne få fat i råmælk hvis hun pludselig folede, specielt da jeg havde læst tråden "Balder har fået en søn" hvor der kom et skønt lille hingsteføl men mor havde ingen mælk i starten.

Hold da op hvor jeg bare glæder mig til at se den lille og at min hoppe har det godt bagefter...

Bettina

Bettina Søndergaard

Stald Franca

0
0
Svar på denne tråd

ih venter du stadig?
Forfatter: 
Dato:  12-04-2007 18:26

Regnede med at du havde fået, venter osse her. Men hun har trods alt først termin idag.

Held og lykkke til den nærtstående foling:)

SMEDEGAARD

DANSK OLDENBORG AVL

II'er springpony udlejes for 1 år, skriv privat besked for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

vente, vente, vente
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 09:52

Ja.. det er rigtigt svært at vente. Vores gamle dv hoppe gik 4 uger "over" begge gange... gaaab. Vores pony gik kun 14 dage over.

Jeg nåede også at blive helt "vanvittig" første gang med vores dv hoppe, hun nåede at blive tjekket et par gange af dyrlægen, for at være sikker på alt var ok. Vi tog en overnatning i forbindelse med en konfirmation, og havde nogen til at passe hestene den nat, og så folede hun selvfølgelig. Så er der langt hjem fra Skagen, når der endelig er føl i stalden

vh Louise

Opstaldning tilbydes v. Ørbæk, gode boxe,20 x 60 m ridebane, masser af foldtid, hø, halm, fodring efter foderplan. Ideelt for fx plag/unghest/pensioneret hest.

0
0
Svar på denne tråd

hvor lang
Forfatter: 
Dato:  13-04-2007 23:40

Tak for svarene...

Jep venter endnu...

Men hvor lang tid er det alm. de kan gå over uden at man behøver en doktor dyr ???

Babserne er vokset ca. 2 cm det sidste døgns tid (endelig sker der lidt), og hun er blevet en lille smule blød bagtil, dog ikke det store, og ingen snask bagi...

Vi skal en tur til Nyborg imorgen (fra formiddag til aften), så det skal nok passe med hun kunne finde på at fole, mens vi er væk, selvom det vist ikke er så ofte de foler om dagen...

Der er fuldt opsyn med hende mens vi er væk...

Åh den vente tid den vente tid...

Når lille manden skal ammes i nat, åbnes vinduet atter en gang, for lige at se om man kan se hestene ude på marken...

Tælle til 1, tælle til 2...

Nu må det snart være tælle til 3...

Og naturligvis kommer der billeder ind, når der kommer en lille klump ud...

Birgit (Gipsy&Molly)

Ringridning det er noget der rykker

Mor til Scott (24/03/03)

Mor til David (01/02/07)

Molly snart mor for første gang...!

0
0
Svar på denne tråd

Heldigvis...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 00:11
er ventetiden slut her.Odessa havde termin d.5.men folede natten til idag-altså d. 13.Hun fik et lækkert hoppeføl. SÅ-nu skal der SOVES igennem-det er snart et stykke tid siden, at jeg har fået en hel nats søvn. Håber for dig at der snart sker noget!!!

Nu med lækkert hoppeføl.

Født Fredag d.13...april.

0
0
Svar på denne tråd

Termin
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 07:17

I min verden har hun nu termin 3/4 da det er sidste bedækningsdag. Men som svar på dit spørgsmål, så behøver du ikke have nogen skumle overvejelser før hoppen har passeret de 12 mdr.

Pøj-pøj med folingen, jeg har en svaghed for jyder. Så kan de andre have deres tinkere i fred.

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 19:26

Da min hyp fik føl forrige år (første gang for os begge) snød hun og fik 12 dage før tid - så min planlagt føl-vagt ferie måtte lige rykkes lidt akut. (vi var heldigvis med til det hele og det passede med voks og mælk om morgenen og et lille føl efter 24 timer.

Så i år har jeg sagt nej til ferie med hele svigerfamilien - for sæt nu hun kommer før tid igen - jeg tør ikke tage chancen og da hun har termin i starten af juli - kan man jo godt forvente en tidlig foling.

Nogen der kan regne en præcis dato - hun er insemineret d. 4. august???

Mvh

Rikke

Nu med ridehest, der virker!!!

Søges:

Ridejakke str. stor til dressur (ca. str. 48-52) gerne

herre model

Ridestøvler: str. 40-42 højde ca. 40-44cm bredde ca. 45cm

Pris efter stand

0
0
Svar på denne tråd

dato1007
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 19:31

Min hovedregning siger den 10. juli?

Hilsen

Bettina

Bettina Søndergaard

Stald Franca

0
0
Svar på denne tråd

forstår jer godt
Forfatter: 
Dato:  14-04-2007 20:02

venter og venter på Hennes Lehnchen skal fole... det er hendes 10. føl og hun havde termin d. 4/4 så...

Jeg har kun ejet hende siden d. 17/1 så jeg er spændt !

Sidste år fik vi en dødfødt kvælt i hammen så mine nerver hænger da i tynde tynde tråde !

lækre lækre sportsponyer på....

www.123hjemmeside.dk/rawasport

Alletiders ridelejr !

Tilridning klargøring kåring championater af DRF uddannet

20% rabat til DSP

http://www.ramsgaard.info

0
0
Svar på denne tråd

Folingsdato
Forfatter: 
Dato:  15-04-2007 06:11

Man man ikke regne noget mere præcist ud end 11 mdr, dvs. ved bedækning 4/8 så er termin 4/7. Dog skal man være opmærksom på at drægtighedsperioden er lidt kortere i juli end i fx. februar.

Jeg regner altid med 11 mdr. og i forhold til det, har alle mine hopper indtil videre folet før termin i år.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider