Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Udlån af tinkermave...
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 08:26

Jeg har læst en del vedr. udlån af hoppemaver, men er aldrig stødt på emnet blandt tinkere/irish cobs.

Vi har snakket en del om emnet her, da vi så den skønneste tinkerhoppe (selvfølgelig langt væk i Tyskland) og hun så ud til at passe perfekt til en tinkerhingst herhjemme i Danmark og den kombination kunne være spændende at få et føl fra.

Er der nogen tinker/IC ejere her der har prøvet det ?

Jeg tænkte på hvordan man sætter prisen.

Feks finder jeg en hoppe jeg gerne vil låne/leje, så bestemmer jeg hvilken hingst. Hvis jeg ikke har mulighed for at have hoppen opstaldet, skal man så betale opstaldning hos hoppeejeren ?

Der må da være en masse udgifter, jeg går udfra at jeg skal betale : bedækning, forsikring, dyrlæge og så en eller anden pris for føllet.

Jeg vil da gerne høre folk erfaringer og tanker omkring dette...

Mange glade hilsner fra Kaja

Ulvebakgaard's Tinkere

v/ Kaja & Per Beer

www.Ulvebakgaard.hestesider.dk

*HMS kursus med tinkere på Ulvebakgaard*

26/27 maj

0
0
Svar på denne tråd

Hej Kaja
Forfatter: 
Dato:  11-04-2007 14:22

Tanken om at låne en hoppe og trækket et føl på den har ofte strejfet mig.

Jeg tror ikke det er umuligt.

Men hvis du har set denne hoppe i Tyskland som du er vild med, kunne du jo evt. kontakte dem og foreligge dem dine tanker.

Hvis det var mig der var hoppeejer kunne jeg måske godt være villigt idet føllet jo med garanti ville være solgt. Ulempen som jeg lige umiddelbart ser er, du skal tage føllet uanset kønnet.

Hilsen Helle

Hvis du ikke vil have en prop
så prøv en Irish Cob
Helles Irish Cobber
0
0
Svar på denne tråd

udlån...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 09:05

det burde vel være lige så muligt at låne en tnker mave som en anden, men lige hvad prisen skulle være og hvem der skal ha hoppen i men det ved jeg ikke, jeg overvejede på et tidspunkt at låne madonna ud, hun er godt nok ikke tinker, men dem der søgte en broget hoppe ville ha hoppen i hele drægtigheden og den tid den gik med føl, og det var grunden til at jeg ikke sagde ja.

men jeg kunne da godt finde på at låne en hoppemave ud, men ikke til hvem som helst hvis de skal ha hesten imens.

men syntes lige so helle at du skal kontakte dem i tyskland og høre dem ad.

Venlig hilsen Camilla p

0
0
Svar på denne tråd

Tinkermaver
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 12:22

Mange tak for svarene. Nu har vi ikke tænkt at gøre brug af det ved den tyske hoppe. Men det var bare da vi så hende, sagde Per at hende ville han gerne have et føl efter, hvis vi kunne bestemme hingsten. Og så kom vi til at snakke om at vi aldrig havde stødt på det indenfor tinkerne her i DK.

Men jeg kan da godt se at det er lidt træls hvis man gerne vil have et hoppeføl og så er nødt til at tage hingsteføllet i stedet.

Mange glade hilsner fra Kaja

Ulvebakgaard's Tinkere

v/ Kaja & Per Beer

www.Ulvebakgaard.hestesider.dk

*HMS kursus med tinkere på Ulvebakgaard*

26/27 maj

0
0
Svar på denne tråd

vi lånte en
Forfatter: 
Dato:  18-04-2007 12:58

hoppemave og vi blevet tilbudt at låne en mere i år om vi gør det har jeg ikke helt taget stilling til.

hoppe+mave gik her i hendes drægtighed og det vil den anden også komme til hvis vi slår til, vi afholder alle udgifter i forbindelse med hoppen og dennes drægtighed og afkommet uanset køn tilfalder os, jeg ville ikke være interreseret i en hoppemave med mindre jeg kunne have hoppen her, jeg vil følge hoppen og drægtigheden meget nøje samt selv bestemme hvad hoppen skal have at spise, så jeg er sikker på at den ikke bare får en skovlfuld korn i drægtigheden.

modsat er der ganske få der kunne komme på tale såfremt at vi skulle komme i den situation at vi skulle låne en hoppe ud.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider