Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

øge frugtbarheden?
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 19:00

Hvilke erfaringer har du med at gøre en hoppe mere frugtbar(få en bedre brunst med sikker ægløsning)?

Hvis vi går ud fra at hoppen er undersøgt og der ikke skulle være noget i vejen for at den skulle kunne blive i fol.

Mvh Nell

Stop Rodeo på Dansk grund!

NY SIGNATUR SØGES!

0
0
Svar på denne tråd

For godt
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 20:07

Sidste år satte vi alle sejl til for at få Balalajka ifol. Hun havde siden en tilbageholdt efterbyrd i 2003, ikke været drægtig trods bedækning i 2 sæsoner. en biopsi i efteråret 2005 viste ingen forandringer, så alt skulle være tip-top.

Vi fodrede hende hele vinteren med Salvana Garant, som indeholder Beta-Caroten. Da hun kom i brunst og vi sendte hende til inseminering, valgte vi derudover at få sprøjtet hende for at forbedre brunsten.

Det var så måske lige i overkanten, da hun viste sig at være drægtig med trillinger, så der måtte klemmes to fostre. Men resultatet var da det hele værd.

Her 14 timer gammel.

0
0
Svar på denne tråd

Cavalor
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 20:11
jeg brugte et produkt fra Cavalor med beta karoten til min DV spring hoppe - som overhovedet ikke havde vist tegn på brunst mogen sinde ! Hun havde været i sporten siden 4 års alderen - og blev sat ifol som 12 års ! Det virkede

lækre lækre sportsponyer på....

www.123hjemmeside.dk/rawasport

Alletiders ridelejr !

Tilridning klargøring kåring championater af DRF uddannet

20% rabat til DSP

http://www.ramsgaard.info

0
0
Svar på denne tråd

ja har også
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 20:51
gjort lidt ekstra, jeg skal jo igang med at ifole min 4 års nu, så foruden hun har fået masser af lucerne hele vinter, så har hun været på beta carotin de sidste 14 dage. I onsdags fik jeg så hende sprøjtet i brunst. Jeg var noget tvivlende for jeg har ikke bemærket noget særlig på hende. Men min dyrlæge har lige checket hende for et par timer siden og er i en fin brunst. Så nu skal der hentes sæd imorgen og insemineres.

Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

ja den med
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 21:47

.. brunstsprøjte var min hoppe også på sidste sæsson.

I år vil jeg have undersøgt om der også er æg i hendes brunstcyklus, eller om det bare er tom brunst!

Hvem forhandler salvana garant og det der fra cavalor?

Jeg spurgte nemlig på den lokale NAG her for en månedstid siden om de havde noget Beta-caroten som salvana lavede, med hun gloede på mig som om det var noget jeg opfandt.

Charlotte: SKØNT og lækkert føl.

Kay: Kunne du se hendes brunst efter hun havde fået beta-caroten?

Mvh Nell

Stop Rodeo på Dansk grund!

NY SIGNATUR SØGES!

0
0
Svar på denne tråd

Cavalor
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 21:57
0
0
Svar på denne tråd

Salvana
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 22:01

Der er en liste over forhandlere på www.salvana.dk.

Man skal ikke bare kaste sig over en brunstsprøjte uden at få checket om hoppen er påbegyndt en normal cyklus, ellers kan man ødelægge mere end man gavner.

Men vores hoppe bliver ikke drægtig, uanset hvor god brunsten er, hvis ikke hun er sprøjtet.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider