Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

fuldblodshingst til oldenborg...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 22:03

Jeg kunne godt tænke mig at prøve en fuldblodshingst på min hoppe. Hun er endnu ikke kåret så jeg har ingen karakter at gå ud efter. Hun er ca 160 i stg, og det er egentlig en fin nok højde til mig, jeg ønsker bare ikke et afkom der er mindre end det.

Afstamning på hoppe...

far: Mozart

morfar: Mawerick

Kom me dnogle ideer til en der ville passe til hende, føllet skal kunne registreres i DOA.

har desværre ikke andre billeder af hende..

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 22:45
Hvad med Painters row? han er der superfin, og så kører de kampagne med billig ombedækning, hvis du får et hingsteføl :)
0
0
Svar på denne tråd

aulbjerg...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 22:53

Ja han er rigtig lækker, men avler han gang videre eller er det mere den gode type.

Gad vide hvor stravinsky xx er henne i verden, han kan jeg nu også godt lide..

0
0
Svar på denne tråd

Stravinsky står i England
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 23:00

Stravinsky xx står vidst pt i England.

Prøv at kigge på doas hingsteliste, her er hans tidligere ejer Elizabeth Ernflykt stadig skrevet på som kontaktperson. Prøv at kontakte hende for sædformidling.

Wiegården har også forhandlet sæd efter ham, dem kan du også prøve at kontakte :)

Kig på min præsentation, hvis du gerne vil se et stravinsky xx afkom. Jeg har en oldenborger hoppe Jasmin, som er efter ham. Hun er kåret med 8 i helhed, og har flere gange opnået 24 point og ærespræmie. Det er den bedste hest jeg nogensinde har haft :)

0
0
Svar på denne tråd

Esteban xx
Forfatter: 
Dato:  07-04-2007 23:42

Vil jeg mene er en god mulighed. Han er i mine øjne en af de bedste forædlerhingste i Europa. Trakener forbundet i tyskland har sagt han er den bedste forædler pt, og i Holsten har han været den mest bruge forædler igennem en del år.

I Holsten siges det at hvis man vil ha smukke halvblod, så brug Painter Row xx, vil du ha halvblod der har gang og springkapacitet så brug Esteban xx.

Jeg mener ikke Esteban xx afkom mister gang, som jo ellers er et af de største problemer ved at bruge fuldblod. Jeg vil heller ikke sige han desideret gir gang, men det er der jo ikke rigtig nogen fuldblod der gør. Et super afkom med fuldblod kræver en rigtig, rigtig god hoppe. Men det er den eneste vej at gå, hvis man ønsker forædling, så må man ligge gang på igen bagefter, hvis afkommet ikke får det fra morsiden.

Du ka se et Esteban xx afkom på min profil og vores hjemmeside.

Annette

Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!

Forhandling af Marstall foder !!

Er din hoppe/føl dækket korrekt ind med foder ??

Se mere på

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

Hoppe søges til låns

0
0
Svar på denne tråd

annettet..
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 00:02
hvordan er temp. jeg søger også en hingst som ikke avler dårligt temp. videre eller selv har dårligt temp. Elsker oldenborgens dejlige trofaste og stabile temp.
0
0
Svar på denne tråd

Underworld
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 00:22

Igener jeg en varm fortaler af Underworld XX. Ejes idag af Stutteri Godthaab.

Han er kåret i DOA, TRAK og DV som forælder.

Mener de er ret tilfredse med ham i DOA

Har selv en dv-vallak efter ham. Og han er det bedste jeg har ejet.Har haft nogn stykker. Har selv avlet ham.

Type mæssigt er laverr han fine afkom. Gangmæssigt, tror jeg det er lidt hip som hap.

Dejligt temperament har min i hvert fald. Og dejlig ridelighed

AC

0
0
Svar på denne tråd

Acheron...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 00:28
Jeg kan også rigtig godt lide underworld xx, og han har da også haft gode resultater i DOA, men hvis man kigger på DV's følbeskrivelse af ham, står han skal bruges på hopper med god størrelse, og da min kun er 160 stg er jeg bange for afkommet bliver mindre end det.
0
0
Svar på denne tråd

En anden mulighed
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 07:39
Vi har i år fået et hoppeføl efter Itsabrahma, en ældre fuldblodshingst og måske ikke så spetakulær selv. Men vores hoppeføl er højtstillet, og med en for fuldblod meget velrejst hals og så en helt super galop. Disse ting er tilsyneladende fælles for alle hans afkom.
0
0
Svar på denne tråd

Itsabrahma
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 08:43

Itsabrahma blev desværre ikke godkendt hos DOA. Men afkom efter ham på DOA hoppe, kan vidst få dispensation og kåres alligevel. Hvis du er varm på ham, så prøv at kontakte bestyrelsen i DOA for nærmere info om, hvordan det foregår.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har aldrig
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 09:47

oplevet dårligt temperament ved det Esteban xx afkom vi har lavet, og jeg har aldrig oplevet Esteban xx som "dum" heller. Min gamle staldmester, var tidligere ansat som hingstepasser på York, og sagde også han var super god i hoved.

Vores afkom har lige været i Herning og til ti dages test, og har taget alt lige oppe fra og ned efter, sov meget i Herning, ergo et tegn på han slappede af.

Annette

Se mere på

Hoppe søges til låns

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 11:46
Der er også Kanudos eller frederico

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Den frygtede lungebetændelse Rhodococcus hos føl, står bekrevet på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

tak allesammen...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 13:50
Tak for jeres forslag, der jo nok at vælge imellem. Men desværre bliver jeg nødt til at sortere dem der bedækker naturligt fra, da min hoppe vil have føl ved siden ved ifoling, og jeg synes ikke hun skal sendes et nyt sted hen med føllet...
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 14:11
kanudos og frederico inseminerer begge to.Og jeg kan godt forstå du helst vil bruge nogle der inseminerer...Painters row inseminerer også.

0
0
Svar på denne tråd

Ellers
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 15:00

er der jo nykåret i DOA Baccarat xx. Jeg vil iøvrigt lige gøre opmærksom på, at de fuldblod som inseminerer og tager fuldblodshopper ind gør noget hamrende ulovligt, idet det IKKE er tilladt at inseminere fuldblodshopper. Dvs, at ud over de der bedækker naturligt er de eneste lovlydige kårede fuldblod Esteban og Baccarat, samt i TAF Secret Destination.

Bare en strøtanke.

Pia

Fuldblodshingsten Itsabrahma DVH 913

samt Welsh Mountainhingsten H-S Janus WMH 120

avl og salg af Dansk Varmblod og Fuldblod

0
0
Svar på denne tråd

Pia...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 18:58
Hvad med kanudos, hører han også med til en af dem som som bliver brugt ulovligt...
0
0
Svar på denne tråd

Jeg forstår
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 20:09

ikke helt hvad du mener Pia. Så vidt jeg ved så bedækker hverken Kanudos xx eller Painter Row xx naturligt, eller virker indenfor fuldblodsavlen/"løbsavlen"

Vedr valg af fuldblod til ovenstående hoppe mener jeg stadig Esteban xx eller Painter Row xx er det bedste bud. Kanudos xx er en dejlig hingst, men virker desværre ikke så forædlende som jeg mener en fuldblod skal.

Annette

Se mere på

Hoppe søges til låns

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 20:10
Kanudos er ikke ulovlig på oldenborg hopper og dv hopper. Han er jo avlgodkendt i disse forbund. Samt mange andre forbund mener han er kåret i 12 forskellige forbund.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 20:24

nemlig det samme som dig, Helle. Det samme gælder en hingst som Painters Row xx. Jeg forstår ikke helt hvad det er Pia mener med at nogle af hingstene ikke skulle bedække lovligt. Ovennævnte hingste bliver jo ikke brugt i fuldblodsavlen.

Annette

Se mere på

Hoppe søges til låns

0
0
Svar på denne tråd

Inseminering
Forfatter: 
Dato:  08-04-2007 20:46

Det Pia mener er at disse fuldblodshingste på den ene side bliver brugt til inseminering, og det er ifølge LU's regler ikke lovligt at bedække naturligt samtidig. Men de bliver samtidig brugt i fuldblodsavlen hvor det ikke er lovligt at inseminere. Det vil sige at der her opstår en konflikt.

Det gælder ihvertfald både Painters Row og Kanudos. Painters Row reklameres der for i fuldblodsavlen, Kanudos har hvert år enkelte fuldblodsføl. Jeg ved ikke om Federico bruges i fuldblodsavlen. Mens Esteban ikke har kvalitet til fuldblodsavlen og Baccarat slet ikke har løbet, og dermed ikke er interessant i den sammenhæng.

Så hvis fuldblodshingste skal virke begge steder, så er den eneste lovlige mulighed naturlig bedækning.

0
0
Svar på denne tråd

Følgende
Forfatter: 
Dato:  09-04-2007 10:43
fuldblodshingste bliver brugt i fuldblodsavlen: Federico, Painters Row, Kanudos, Flyinfact og Itsabrahma. Faktisk er det sådan, at hvis en fuldblodshoppe er blevet insemineret kan føllet blive nægtet registrering.

Pia

Fuldblodshingsten Itsabrahma DVH 913

samt Welsh Mountainhingsten H-S Janus WMH 120

avl og salg af Dansk Varmblod og Fuldblod

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider