Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvilken farve tror I føllet får??
Forfatter: 
Dato:  22-11-2002 15:36
Ja, jeg kom lig til at tænke på hvad farve føllet mon får hvis hoppen er sortbroget og hingsten sortplettet knapstrupper??? Har I et bud???
Hingst:

Hoppe:

Håber billederne virker, ellers må jeg prøve igen.....

:-DGør livet til en fest - Rid islandsk hest....eller pinto;-D
0
0
Svar på denne tråd

Re: Hvilken farve tror I føllet får??
Forfatter: 
Dato:  24-11-2002 22:20
Hejsa
Hvis du sender begge hestes stamtavler og farver på deres forældre, og bedsteforældre, skal jeg finde ud af hvilke farver føllet kan få.
Jeg har forsket lidt i det selv, da jeg overvejer at gøre mig lidt inden for avlen her til foråret.
Hvis du selv har lyst til at prøve kan du låne Anne Phaff-Ussings bog "Hestenes farver" på biblioteket, der er beskrivelser af nedarvningsmønstre for de forskellige farver, jeg har lige skrevet en opgave om det som biologispeciale i 3.g. Det kræver lidt baggrundsviden om genetik for at kunne forstå alle tingene i bogen. Så jeg vil gerne hjælpe hvis jeg kan ellers held og lykke med det
Hej hej
Janne og Flick-Flack
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-11-2002 21:05
Hvis din hingst ikke har de ensfarvede gener i sig vil dit føl højst sansynligt blive plettet *SS*

Du kan læse mere om Knabstrupperens arveanlæg for farver i bogen Knabstrupperhesten (mener jeg) Jeg kan faktisk ikke huske hvor det var jeg læste det. nå men prøv der den er skrevet at Bent Brenderup.

Knus Nickie

Knabstrupper hesten styer{>

(Men Hugo Boss er bedst);-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-01-2003 22:38
Flotte heste!!

Generelt kan man sige, at der er 50% chance for, at føllet bliver broget. Hvad det så får oveni kommer jo an på knapstruppergenerne. Da jeg er islænderfan og er oplært i islænderes farver, så må jeg indrømme, at lige nøjagtig knapstrupperens farver er "den eneste farve", som islændere IKKE kan have - og derfor har jeg ikke lært ret meget om dem. Jeg vil dog gætte på, at der er 50% chance for at knapstrupperfarven går igennem, medmindre den er 'homozygot knapstrupperfarve' ... så vil alt dens afkom blive plettet. Og se, så kunne det jo netop blive nogle interessante farver, man kunne få ud af det!!

Kunne godt tænke mig at se et billede af føllet når det bliver født ... ! :)

Ismulevrinsk Susan

Fri tølt er som at flyve ... for dem der ikke lige har prøvet det :-D!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider